Jeigu klausinėtumėte gatvėje sutiktų žmonių kokį lenktynininką lietuvį jie žino, bent 9 iš 10 sutiktųjų sakytų kad tai – „General financing team Pitlane“ komandos narys Benediktas Vanagas. Neabejotinai žinomiausias mūsų šalies lenktynininkas geriausiai žinomas iš Dakaro ralio maratono, bet šią savaitę jo dėmesio centre – didžiausios lenktynės Baltijos šalyse – „ENEOS 1006 km“ maratonas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
B. Vanagas rengiasi lenktynėms Palangoje
© E. Buiko nuotr.

Vos atvykęs į Palangą, B.Vanagas pasidalino mintimis prieš pat administracinę komisiją.

- Pergalė „ENEOS 1006 km lenktynėse“. Kiek ji svarbi? Esate vieną jau iškovojęs, bet tokių sportininkų nemažai, o šiemet visi kaip niekad gviešiasi pakartoti savo pasiekimą. Kaip ir jūsų komanda?

Visu pirma, kodėl mes čia. „Eneos 1006 km lenktynės“ yra vienas populiariausių vasaros renginių Lietuvoje. Pirmas dešimtukas čia ypač stiprus, o konkurencija didžiulė. Lengvai pergalės nepasiima niekas.

Čia mūsų tikslas vienintelis – nugalėti. Į Palangą atvykstame gerai pasiruošę, turime kompetentingą komandą, patyrusius lenktynininkus ir patikimą automobilį. Tai drausmės lenktynės, todėl kaip visada, darysime geriausia ką galime.

- Pernai jums nepasisekė po apmaudžios klaidos, kurią padarė lenktynininkas, į kurį buvo dedamos kone didžiausios viltys, jis buvo ir komandos lyderis. Bet Sebastiaanas Bleekemolenas ir šiemet komandoje?

– Klysti žmogiška. Geriausi irgi padaro klaidų, tačiau tai atsitinka retai. Kiekviena klaida – kompleksinė daugelio nebūtinai didelių detalių pasekmė. Kapoti galvas neišmintinga. Dabar dar didesnė motyvacija būti tiksliems. (šypsosi)

- Kokią dalį jūsų komandoje užima „ENEOS 1006 km lenktynės“? Juk dalyvaujat prestižinėse lenktynėse užsienyje, bet „Porsche“ į trasą išvažiuoja kartą per metus. Čia?

Didelėje „General Financing team Pitlane“ komandos programoje tik vienos ilgų distancijų žiedinės lenktynės. Tačiau jos yra antros pagal brangumą po Dakaro mums.

Visoms lenktynėms ruošiamės taip pat kruopščiai. Pagrindinis skirtumas nuo kitų lenktynių yra tas, kad čia naudojame skirtingą techniką, o žiedinių lenktynių specifika ženkliai skiriasi nuo klasikinio ralio ar ralio maratono. Tad reikalingos kiek kitokios kompetencijos.

- „Porsche“ labiausiai tinka Palangoje esančiai trasai. Mitas ar tikrovė?

– Taip, tai tiesa. Tačiau ne todėl, kad bolidas tinkamas trasos konfigūracijai. Svarbiausia vaidmenį ilgų distancijų lenktynėse be greičio lemia ir patikimumas. „Porsche Carrera GT3 Cup“ – beveik standartinis automobilis. Kitus automobilius norint paversti greitais trasoje, reikia stipriai perdaryti, o tai dažnai kenkia patikimumui. „Porsche“ daugiausia kartų laimėjo Palangoje. Manau, tai daug pasakantis faktas.

- Jūsų komandoje šiemet atsirado Jonas Gelžinis. Ar todėl, kad jį vadina lenktynių talismanu, nes daugiausiai kartų laimėjo šias lenktynes?

– Daugiausia kartų Jonas laimėjo „ENEOS 1006 km lenktynes“, nes yra ne tik greitas, bet ir drausmingas pilotas. Jį kvietėsi geriausios komandos, ne išimtis ir šiuo atveju. Talismanais aš netikiu, sėkme taip pat. Man sėkmė yra lygi pasiruošimui.

- Testai prieš „ENEOS 1006 km lenktynes“: kur, kada, kokie, kiek ir kas vairavo?

– Visi „General Financing team Pitlane“ pilotai turi aktyvius lenktynių sezonus, tad mūsų sportinė forma – aukščiausiame lygyje. Techninius testus Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje bolidui atlikome praėjusią savaitę.

- Kvalifikacija tokio tipo lenktynėse atrodytų neturi didelės reikšmės. Tai kodėl tada visi taip dėl jos pliekiasi Palangoje? Turint omenyje praėjusius metus.

– Kvalifikacija – grynai psichologinis laimėjimas ilgų distancijų lenktynėse. Tačiau galutiniam rezultatui daug įtakos neturi. Visgi tai yra sudėtinė varžybų dalis. Greičiausio rato įveikimo potencialo įrodymas sau ir priešininkams. Be to, tai yra ir papildomas dėmesys mums. Viskas priklauso nuo užduočių komandai. Bet nepamirškite, mes esame lenktynėse. (šypsosi)

- Kaip atšvęsite komandos pergalę, jeigu laimėsite. Ir kaip iš principo švenčiate tokias šventes?

– Mes tiesiog dirbame savo darbą. Po lenktynių visi būname ganėtinai pavargę. O ir šventimo kultūra komandoje nėra gaji. Po varžybų susirenkame pabūti drauge, padėkoti komandos nariams ir partneriams. Tai labiau bendrystės jausmas.

- Ar Benedikto Vanago itin įtemptame gyvenimo tvarkaraštyje ir kalendoriuje yra numatytos atostogos ir kaip jos atrodo?

– Samprata „atostogos“ neegzistuoja mano kalendoriuje. Geroji dalis yra tai, kad susikūriau gyvenimą, kuris ne tik man patinka, bet ir naudingas kitiems. Tad samprata „darbas“ man irgi neegzistuoja. Ar gali pavargti nuo to, ką mėgsti? (juokiasi).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„ENEOS Riga Summer Race“ lenktynės bus transliuojamos tiesiogiai

Šį penktadienį gausios Lietuvos sportininkų pajėgos jau judės Rygos „Bikernieki“ trasos...

Susivieniję „drifteriai“ surinko rekordišką sumą vėžiu sergantiems vaikams (1)

Žolinių šventės metu Kačerginės „Nemuno žiedo“ vidinė trasa prisipildė sportinių...

„Fast Lap“ greičiausio rato lyderiai leidžiasi į paskutinę medžioklę

„Autoplius.lt Fast Lap “ šių metų sezone liko vienas etapas. Po jo organizatoriai jungs...

Bekelės entuziastai sezoną užbaigs Sariuose

Lygiai po mėnesio, rugsėjo 16-ąją, finišuos Lietuvos automobilių „rally raid“ čempionatas...

R. Kažukauskaitė: didžiausias pasiekimas trasoje – nugalėta baimė

Rasa Kažukauskaitė – teisėja, organizatorė bei klasikinio slalomo varžybose dalyvaujanti...

Top naujienos

Lietuvio užfiksuoti vaizdai apie jo patirtis Šiaurės ir Pietų Korėjose užkariauja pasaulį: sunku sulaikyti ašaras

Prieš metus DELFI publikuotas keliautojo Jokūbo Laukaičio sukurtas vaizdo reportažas apie...

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (244)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (128)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (6)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (308)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio: formuojasi kilometrinės spūstys (10)

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio. Sprogus padangai jis atsidūrė...

Ar išsiveržus superugnikalniui liktume gyvi? (1)

Ugnikalniai visais laikais kėlė didžiulę grėsmę gyvybei. Apie tai, ar šiais laikais...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (47)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Papildomi eksperimentai: D. Adomaičiui tenka galvoti ne tik apie Europos čempionatą (2)

Nors dabar Dainiaus Adomaičio galvoje daugiausiai vietos užima mintys apie artėjantį Europos...

Jautrūs plaukai: patarimai jiems plauti (1)

DELFI Stilius jau rašė, kas kiek dienų reikėtų plauti sausus ir riebius plaukus, tačiau žmones...