Organizatoriams vis sunkiau spręsti trukdžius

„Sportininkai dažnai skųsdavosi, kad sena trasa atsibodusi, neįdomi, todėl ieškojome naujovių. Naują maršrutą derinome net nuo rugsėjo. Deja, vis tiek teko atsisakyti kai kurių intriguojančių ruožų dėl įvairiausių priežasčių – aplinkosaugos reikalavimų, kelio dangos kokybės ir taip toliau“, – pasakojo ralį „Vilnius 2011“ organizuojančio Lietuvos automobilių klubo prezidentas Aleksandras Remiševskis.

Anot jo, kiekvienais metais rengti lenktynes darosi vis sunkiau: trūksta ne tik lėšų, bet ir tinkamų kelių, savanorių pajėgų, sudėtinga suderinti visas detales su atsakingomis savivaldos ir valstybės institucijomis, rasti bendrą kalbą su vietos gyventojais.

Siekiant sumažinti organizacinius kaštus, šiemet ralio dalyviai greičio ruožus įveiks tik po vieną kartą, nebus įrengiamos žiūrovų zonos.

Lenktynininkų laukia 206 km ilgio trasa, kurios 84 km sudaro šeši greičio ruožai. 76 km įskaitinės distancijos driekiasi žvyro, 8 km – nešvaraus asfalto keliais.

„Visi greičio ruožai yra savotiškai pavojingi, pasižymintys įvairiomis kelio dangomis bei pločiais. Šie faktoriai sukelia daug problemų sportininkams, - teigė vienas naujosios trasos sudarytojų, ralio sporto komisarų kolegijos pirmininkas Šarūnas Liesis. - Pirmi greičio ruožai bus gana trumpi. Tai leis sportininkams apšilti, priprasti prie oro ir kelio sąlygų, o pagrindinė kova turėtų užsimegzti kituose trijose ilgose atkarpose. Paskutinis greičio ruožas – asfaltuoto kelio atkarpa nuo Pastrėvio iki Vievio – žiūrovus ypač masins puikiais tramplinais Pakalniškių gyvenvietėje“.

Ralio finišas šeštadienio pavakarę tradiciškai bus surengtas Vilniuje, šalia sostinės savivaldybės.

Tarp dalyvių – modelis iš Ukrainos

Dalyvauti ralyje iki šiol užsiregistravo 52 ekipažai iš Lietuvos, Latvijos, Rusijos ir Ukrainos. Ypač ambicingai nusiteikęs daugkartinio šalies čempiono Sauliaus Girdausko ir Audriaus Šošo duetas, dėl pagrindinio lenktynių trofėjaus – Vilniaus mero taurės – kovosiantis su WRC „Škoda Fabia“ automobiliu.

Naują techniką – „Mitsubishi Lancer Evo X“ automobilį – pirmą kartą į ralio trasas išvairuos geriausio 2008 metų Lietuvos lenktynininko Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas.
Vyrišką kompaniją prie starto linijos papuoš Vilniaus ralyje debiutuosianti ukrainietė Inesa Tuškanova, kuri yra Rusijoje leidžiamo žurnalo „Playboy“ modelis. Savo vairavimo įgūdžius Lietuvoje juodaplaukė gražuolė jau mėgino žiemos ralyje, tačiau tąsyk dėl automobilio gedimo įveikė vos kelis kilometrus.

Kartu su antro ralio čempionato etapo dalyviais lenktynėse startuos ir 11 ekipažų, besivaržančių Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) taurės (buvusi B lyga) įskaitoje.
Šiemet Vilniaus ralis bus šventinis – sukako lygiai 50 metų nuo pirmų lenktynių, kurioms startas buvo duotas 1961 metų vasario 4 dieną. Tuomet 26 sportinių automobilių ekipažai leidosi į net 1300 kilometrų kelionę pirmo Vilniaus ralio maršrutais.
Vilniaus ralis yra antras pagal gyvavimo trukmę šalyje po ralio
„Aplink Lietuvą“, kurio ištakos siekia 1931 metus.

Organizatoriai perspėja: pasirūpinkite saugumu

Vienas ralio rengėjų, teisėjų, saugos tarnybų svarbiausių rūpesčių – lenktynių bei jose dalyvaujančių sportininkų ir varžybas stebinčių žiūrovų saugumas.

Specialiai raliui išleistoje skrajutėje, kuri bus platinama greičio ruožų prieigose, varžybų štabe, skelbiama spaudoje ir internetiniuose puslapiuose, išsamiai pateikti visi reikalavimai, kurių laikydamiesi renginio dalyviai jausis saugiai.

Tačiau organizatoriai dar kartą norėtų paprašyti žiūrovų niekada nestovėti išorinėje posūkio dalyje ir šalia automobilių važiavimo trajektorijos, iš kurios automobilis gali išslysti įveikęs posūkį ar nusileisdamas nuo tramplino.

Rinkdamiesi patogesnes vietas varžybų stebėjimui, nepamirškite, kad trasa uždaroma likus valandai iki pirmojo automobilio starto. Todėl į tas vietas būtina atvykti anksčiau.

Ralio rengėjai prašo atvykusius stebėti varžybų su vaikais jiems rodyti išskirtinį dėmesį, o šalia varžybų trasos gyvenančių žmonių - lenktynių dieną nepalikti vaikų be priežiūros, atidžiau prižiūrėti naminius gyvulius, kad jie nenutrūktų ir neatsidurtų trasoje.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją