„Kai jau žinai, ko tikėtis, galbūt reikės mažiau kankintis“, – vylėsi startui Dakaro ralyje pasiruošęs Vaidotas Žala. Penktadienį lenktynininkas atsisveikino su savo automobiliu, kuris netrukus bus išplukdytas į Pietų Ameriką. Pats pilotas iš paskos keliaus be ypatingų ambicijų – svarbiausia jam antruoju mėginimu pasiekti finišą.
Saulius Jurgelėnas, Vaidotas Žala, Darius Biesevičius
© DELFI / Kiril Čachovskij

Praėjusiame ralyje debiutavusi „Agrorodeo“ komanda beveik nepasikeitė – ekipažą kitą sausį ir toliau sudarys V. Žala ir šturmanas Saulius Jurgelėnas, techninei brigadai vadovaus Darius Biesevičius. Vizualiai toks pat išliko ir iš „Seat Leon“ modelio Prienuose perdirbtas prototipas, pramintas „bitute“.

Pagrindinė permaina yra naujos jos „smegenys“ – Olandijoje pagamintas variklio valdymo blokas.

„Revoliucijų nedarėme, pakeitėme tai, kas nervino praėjusį kartą. Kiti pokyčiai nėra esminiai: kitokios padangos, sustiprinta aušinimo sistema. Bet viską sudėjus į krūvą skirtumas, manau, bus didžiulis“, – optimistiškai nusiteikęs „bitutės“ kūrėjas D. Biesevičius.

Pavasarį jis dar svarstė galimybę į Pietų Ameriką pasiųsti visiškai naują prototipą, kurį konstravo laisvu laiku. Bet vasarą darbai įstrigo, tad ekipažui teks kliautis kovos krikštą jau patyrusiu automobiliu.

Praėjusį sausį V. Žala ir S. Jurgelėnas varžėsi T3 klasėje, skirtoje lengvasvoriams bagiams, šįkart konkuruos naujoje T1.5 subkategorijoje. Automobilio motorą ir toliau suks rėmėjų padovanotas biodyzelinas.

Prieš metus V. Žala itin sėkmingai pradėjo debiutinį ralį, lenkdamas net kur kas labiau patyrusius ir turtingesnius Benedikto Vanago bei Antano Juknevičiaus ekipažus. Vėliau prasidėjo techniniai nesklandumai, o dešimtame etape (iš 13) lenktynininkus kankinusi automobilio turbina išleido paskutinį kvapą.

„Dabar mūsų tikslas – išlaikyti pirmų etapų tempą iki finišo. Mano darbas – neprisidaryti problemų. Debiutuodamas išmokau taupyti ir savo paties jėgas, supratau, kaip svarbu jas teisingai paskirstyti“, – teigė V. Žala, atkreipęs dėmesį ir į tokią detalę kaip poilsio vieta – praėjusiame ralyje jis miegodavo ant techninio aptarnavimo sunkvežimio stogo, o dabar pasiieškos patogesnės vietos.

Naują ralio maršrutą išstudijavęs S. Jurgelėnas labiausiai nuogąstauja dėl ilgiausio – 620 km – greičio ruožo, tradicinio maratono etapo, po kurio draudžiama mechanikų pagalba, penkių dienų mažai tyrinėtose Bolivijos aukštikalnėse ir klastingų upelių, kuriuose pasimaudęs ekipažas praėjusiame ralyje ne kartą buvo ilgam sustojęs.

Neskaitant automobilio, į kurį buvo investuota per 200 tūkst. eurų, vertės, komandos šio sezono biudžetas sudaro apie 180 tūkst. eurų.

Primename, kad 2017-ųjų Dakaro ralis vyks Argentinoje, Bolivijoje ir Paragvajuje. Pastaroji valstybė – naujokė Dakaro žemėlapyje.

Būtent Paragvajuje numatytas lenktynių startas. Aukščiausią pavarą ekipažai įjungs šalies sostinėje Asunsjone. Iš čia lenktynininkai keliaus į Bolivijos kalnus, kurių vizitinė kortelė – išretėjęs deguonis. Bolivijos sostinėje La Paze, 3500 metrų virš jūros lygio, numatyta poilsio diena. Iš Bolivijos lenktynių karavanas keliaus pietų kryptimi į Argentiną. Ten teks įveikti įvairių tipų kelius ir bekeles, kol ištvermingiausi pasieks finišą Buenos Airėse.

Paragvajuje vyks vienas greičio ruožas, Bolivijoje – keturi, Argentinoje – septyni. Trys etapai bus ilgesni nei 450 kilometrų. Lenktynių startas numatytas sausio 2 dieną, finišas – sausio 14-ą.

Dakaro ralyje Lietuvai taip pat atstovaus B. Vanagas ir A. Juknevičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujokas sugrąžino intrigą į „Wolf Race“

Trečiame „Autoplius.lt Fast Lap “ etape „Wolf Race“ lenktynėse atsirado netikėta įtampa....

Viekšniuose varžysis ralio sprinto meistrai

Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionatas pasiekė savo finišo tiesiąją. Po šeštadienio...

Laimėk „Braliukų mūšį“ – laimėsi Lietuvos čempionatą

Rugsėjo 9-10 dienomis Kaune vykstantis Baltijos šalių šonaslydžio čempionato finalas „...

„Fast Lap“ trasoje – su „Tesla Model S“ (1)

Finaliniame „Autoplius.lt Fast Lap “ etape „Time Attack“ važiavime bus mažiausiai du pirmi...

„ENEOS Riga Summer Race“ lenktynės bus transliuojamos tiesiogiai

Šį penktadienį gausios Lietuvos sportininkų pajėgos jau judės Rygos „Bikernieki“ trasos...

Top naujienos

Elitinėje vietoje – gėdingas vaizdas (69)

Išklypusios plytelės ir išlūžę latakai, daug metų neveikiantis apgriuvę fontanas. Taip jau ne...

Lekiate prie jūros? Nepamirškite, Jus stebi (22)

Atostogauti galima ir reikia, tik ne tuomet, kai vairuoji. Tokią žinią visą vasarą vairuotojams...

Pirmą „Lietuvos ryto“ treniruotę surengęs R. Kurtinaitis palinkėjo A. Gudaičiui parvežti medalį susipažino su asistentu (1)

Vilniaus „Lietuvos ryto“ komanda šeštadienio rytą surengė pirmą treniruotę, kurią,...

Rusija: Surguto mieste vyras peiliu sužeidė aštuonis žmones (12)

Šeštadienį Surguto mieste (Chantų-mansių autonominė apygarda) peiliu ginkluotas nežinomas vyras...

Lietuviai rado dar vieną apsipirkimo maršrutą (112)

Europos statistikos agentūros „Eurostat“ duomenimis, Lietuvoje šiemet prekių ir paslaugų...

Vienas šuolis į vandenį pakeitė šeimos gyvenimą istorija sujaudino tūkstančius (55)

Birželio 10 d. vilnietis Aurimas Vėbra patyrė labai sudėtingą traum ą – penkto kaklo...

Karščiausi brandaus amžiaus vyrai, įrodantys, kad amžius – tik skaičius

Visi šie vyrai jau ne jaunikliai, visi jie puikiai atrodo ir mielai kelia savo asmenukes į...

R. Bogdanas. Iš ko Šiaurės Korėja gavo ukrainietiškus variklius raketoms? (583)

Vienas tarptautinis detektyvas artėja prie finišo tiesiosios. Įvyks teismas Hagoje, kuris paskelbs...

Odos vėžio simptomai, kurie dažnai būna nematomi (1)

Dažniausiai – 99 atvejais iš 100 – odos vėžys yra aiškiai regimas kūno paviršiuje (nors...