Dažnai „parketiniais“ pravardžiuojami visureigiai savo galimybes parodė ir nustebino ne vieną jį bandžiusį dalyvį.

800 ha plotą užimantis „Kalcito“ karjeras tiekia klintis Akmenės cemento gamyklai. Jo šlaitai vietomis siekia 25 metrus, o klintis kasa gigantiška technika – 750 tonų sveriantis ir 1250 megavatų galios vaikščiojantis ekskavatorius, medžiagas į cemento gamyklą „Belaz“ sunkvežimiai vienu ypu veža po 55 tonas krovinio, bet penktadienį šiame karjere atsirado papildomų arklio galių.

Galingiausi konkurso automobiliai – beveik tris šimtus arklio galių turintis „BMW X5 M50d“, „Subaru Forester“, „Toyota Land Cruiser 150“, „Jeep Grand Cherokee“ važinėjo apsemtais, tik sunkiasvorei technikai skirtais keliais ir paneigė, kad yra tinkami tik greitkeliams.

Automobilius tris dienas bandė ir Gediminas Žilinskas, ko gero garsiausias Lietuvos mados fotografas. Mažai kam žinoma, bet jis aistringas automobilių mėgėjas, o kasdieniniame gyvenime pats vairuoja visureigį.

„Karjere išbandyti visureigius buvo viena laukiamiausių akimirkų šiame konkurse. Šiuolaikiniai visureigiai dažnai tik atrodo kaip visureigiai. Sportiška išvaizda jiems suteikiama tik dėl mados. Visi bandyti visureigiai paliko įspūdį, bet „BMW X5“ šiandien neprilygo niekas“, – kalbėjo fotografas.

G. Žilinskas į kraštutinumus, kaip užkietėję visureigių gerbėjai, nesileido ir išskyrė kitas, jo nuomone reikalingas,šio M serijos visureigio savybes.

„Normalus žmogus, normaliomis sąlygomis nevažinėtų, taip kaip mes važiavome šiandien. Nepaisant to, BMW puikiai susitvarkė karjere, o grįžus į kelią taip pat buvo puikus – apgalvota kiekviena smulkmena, detalės. Komfortas ir vairavimo malonumas kelyje nepakartojamas. Taip pat automobilis labai išmanus, ekrane rodo kelyje esančius pėsčiuosius. Atleidžia daug tavo klaidų ir prideda saugumo“, – gyrė automobilį fotografas.

G. Žilinskui didžiulį įspūdį paliko ir BMW ekonomiškumas. Ekstremaliu režimu borto kompiuteris rodė vos 11 litrų dyzelino sunaudojimą šimtui kilometrų, kai kitų visureigių kuro sąnaudos siekė po 16-18 litrų.

Dalyviai panašios nuomonės buvo ir apie „grynakraujį“ visureigį – „Toyota Land Cruiser 150“. „TopGear“ bendraautorius Karolis Judzentavičius jam taip pat rodė prielankumą.

„Bekėlė yra šio automobilio sfera. Čia galybė funkcijų ir nustatymų – pakabos aukštis, diferencialai, kad palengvintų važiavimą ekstremaliomis sąlygomis, bet jų man net nereikėjo. Išjungiau visas ir „Land Cruiser“ nebuvo jokių kliūčių“, – sakė žurnalistas.

K. Judzentavičių nustebino ir bandyme lengvesnėmis sąlygomis dalivavę paprasti miesto automobiliai. Visureigiai jautėsi bebaimiai bekelėje, bet užtikrintai važiavio ir miesto mašinos. Faktas, kad ne viena neužklimpo ir ne vienai neprireikė pagalbos kelyje, jau daug pasako.

Karjeras virs ežeru

„TopGear“ apdovanojimai plečia jų dalyvių akiratį ne vien automobilių srityje. Karmėlavoje dalyviai sužinojo negirdėtų faktų apie aviaciją, bet žemiškesni dalykai buvo ne ką mažiau įdomūs.

Karjero viršininkas Vytautas Jurčys karjerą pažįsta kaip savo penkis pirštus. Ir neveltui. Vyras gimė karjere. Tiesa, tada dar buvusiame Karpėnų kaime. Plečiant karjerą kaimas buvo sulygintas su žeme.

Pats karjeras taip pat laikinas. Viršininkas sakė, kad klinčių karjere yra like tik trisdešimčiai metų. Po to siurbliai, pumpuojantys vandenį iš karjero bus išjungti ir susidarys ežeras su salomis.

„Vieną dieną Akmenė bus kurortas“, – juokavo V. Jurčys.

Dalyvių dėmesį patraukė labiausiai milžiniškas žingsniuojantis ekskavatorius. Kasantis viršutinį grunto sluoksnį ir atidengiantis klinčių klodus. 750 tonų sveriantis, 1250 kilovatų galios monstras turi 70 metrų ilgio strėlę, kurios viršunė sukimosi momentu juda 100 kilometrų per valandą greičiu.

Ekskavatorius nukasa viršutinį grunto sluoksnį, kurio storis 7-8 metrai, po to ateina detonuotojų brigada, kuri sprogimais trupina klintis, o galiausiai mažesni ekskavatoriai „KG10“, krauna klintis į sunkvežimius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (75)