Baigėsi 19-ieji Lietuvos „Metų automobilio“ rinkimai, kuriuose pirmą kartą konkurso istorijoje triumfavo „Opel“ markės atstovas. Dešimties rinkimų komisijos narių balai lėmė, kad 37 konkurentus įveikė ir „Metų automobiliu 2016“ tituluota „Opel Astra“ (51 balas).
"Ford S-Max"
© Organizatorių nuotr.

Antrą vietą užėmė „Audi A4“ (47 balai), trečiąją – „Škoda Superb“ (41 balas), ketvirtąją – „Volvo XC90“ (39 balai), penktąją – „Hyundai i20“ (27 balai), šeštąją – „Mercedes-Benz GLC“ (27 balai, gavo mažiau aukštesnių balų nei „Hyundai i20“), septintąją – „Ford S-Max“ (18 balų).

Beliko apžvelgti, kaip ir kodėl savo balus paskirstė rinkimų komisijos nariai, kokiais argumentais jie grindžia savo sprendimus. Finale kiekvienas iš jų savo dispozicijoje turėjo po 25 balus, kuriuos turėjo padalinti septyniems modeliams (už vieną automobilį nebuvo galima skirti daugiau nei 10 balų).

Tad DELFI savo skaitytojams pateikia kiekvieno komisijos nario balus ir komentarus apie kiekvieną automobilį. Sąrašą užbaigia – septintoje vietoje likęs „Ford S-Max“.

Dina Sergijenko, 2 balai. Didelis šeimyninis septynvietis vienatūris yra tikrai geras pasirinkimas didelėms šeimoms arba tiems, kuriems reikia taupaus automobilio. Visgi, jei jo pirmtakas buvo išties inovacija, šių metų modelis pernelyg nepasikeitė.

Jis geras ir šiemet tapo dar geresniu – tuo abejoti sunku, tačiau pritrūkau didesnių naujovių. Pavyzdžiui, elektra nulenkiamos antros eilės sėdynės. Konkurentai šiame segmente elektra nulenkia ir antros, ir trečios eilės sėdynes – galbūt reikėjo pasitempti?

Pasigedau ir taupesnių variklių: kiek važinėjau (ir tikrai ne sportiniais režimais), vidutinės degalų sąnaudos nekrito žemiau 10 l. Galiausiai pritrūkau ir didesnių fantazijos apraiškų: viskas taip racionalu ir praktiška, kad išlipus norisi pasitikrinti, ar tikrai ne praktiškumu garsėjančio ženklo modelį vairuoji.

Dainius Leonavičius, 2 balai. „Ford S-Max“ nustebino tyla ir komfortu salone. Net ir dyzelinė versija (įprastai būnanti garsesnė) žavi vos vos girdimu variklio murkimu. Automobilis puikiai valdomas ir visiškai pateisina šeimyniniam vienatūriui keliamus lūkesčius bei reikalavimus.

Pliusai – funkcionalumas (net ir galimybė turėti 7 sėdimas vietas), komfortiškumas, geras valdomumas.

Kodėl neskyriau daugiau balų? Ogi todėl, kad tai nors ir puikus automobilis, bet lyginant su pirmtaku nėra padaręs didelės revoliucijos. Jis ir seniau buvo pakankamai funkcionalus, neblogai valdomas. Tačiau dabar pagerėjo komforto savybės, dizainas tapo harmoniškesnis ir bendroje konkurso modelių gamoje jis vertas geriausiųjų septintuko titulo.

Valdas Juozas Vilūnas, 2 balai. Tinka jų atstovų pasirinktas šūkis „Geriausias – tapo geresniu!“... Europos minivenams labai rimtas konkurentas. Kol nepalygini su dvejus metus važinėta nauja „Toyota Sienna“. Asmeninė patirtis.

Valdas Valiukevičius, 1 balas. Šį automobilį vertinu labai gerai, jis važiuoja nepriekaištingai. Galbūt išskyrus ne itin patogią vairuotojo darbo vietą. Joje jautiesi, lyg vairuotum didelį transporterį.

Tačiau, mano nuomone, jis nepadarė ženklios pažangos, lyginant su ankstesniuoju modeliu. Senasis „S-Max“ buvo geras. Dėl to jis laimėjo Lietuvos Metų automobilio titulą. Naujasis irgi geras. O norėjosi – labai gero, norėjosi daugiau...

Vitoldas Milius, 2 balai. Pliusai: tyla ir komfortas salone, funkcionalumas, geras valdomumas.

Minusai: didokos konkursui pateikto modelio degalų sąnaudos ir nedidelis progresas, palyginti su pirmtaku.

Paulius Sviklas, 1 balas. Pirmos kartos „S-Max“ buvo labai geras automobilis ir savotiškas naujo segmento pionierius. Antros kartos „Ford“ vienatūris – dar geresnis, tačiau konkurentai šiame segmente demonstravo didelę pažangą ir naujas „S-Max“ nėra visa galva aukštesnis už juos.

Renaldas Gabartas, 2 balai. Šiam universalo ir vienatūrio mišrūnui teko velniškai sunki užduotis – išlysti iš tituluoto pirmosios kartos modelio šešėlio. Faktas, kad 2006-aisiais kartelė buvo iškelta labai aukštai, todėl net po krūvos metų ją peršokti taip pat „paprasta“, kaip padaryti špagatą.

„Ford“ inžinieriai stengėsi nenutolti nuo sėkmingos koncepcijos, todėl „S-Max“ tebėra pavyzdingai funkcionalus ir tikrai neprastai važiuojantis kokybišku asfaltu.

Klausimas ar reikia tokios sunkiai suskaičiuojamos galybės elektroninių talkininkų. Vieni jų iš tiesų verti komplimentų (pvz., vaizdo kamerų sistema, leidžianti manevruoti itin prasto matomumo sąlygomis), kiti – kainą auginantis balastas (automatinio parkavimo sistema tris kartus iš trijų bandymų susimovė).

Ramūnas Fetingis, 1 balas. Fordas pagamino eilinį puikų šeimyninį vienatūrį. Ankstesnės kartos „S-Max“ buvo puikus, todėl pagaminti ką nors daug geresnio yra sunku. Akivaizdu, kad pristatę naujos kartos automobilį „Ford“ stengėsi nenutolti nuo savo pirmtako, bet pavyko kone identiškas ankstesniam modeliui automobilis. Ir tai nebūtinai geras bruožas.

Naujos kartos automobilis vis dar yra puikus ir savo važiavimo savybėmis lenkia visus savo klasės konkurentus. Su viena sąlyga – jeigu kelio danga lygi.

Iš trūkumų – kiek sudėtingas kai kurių funkcijų valdymas ir didoka kaina.

Jurgis Paplaitis, 2 balai. Itin praktiškas, puikiai važiuojantis ir išvaizdus vienatūris automobilis 2007 metais buvo pripažintas tiek Europos, tiek ir Lietuvos metų automobiliu, todėl nekeista, kad naujas modelis radikaliais pokyčiais nestebina.

Bet mokant 42000 eurų – tiek kainuoja bandymuose dalyvavęs modelis (bazinis modelis kainuoja nuo 26519 Eur) – būtų neprotinga nepagalvoti apie taip pat šiais metais debiutavusius sportišką 2 serijos BMW „Gran Tourer“ (nuo 27790 Eur), itin efektingai atrodantį naująjį „Renault Espace“ (nuo 29970 Eur) ar kitus, pigesnius vienatūrius.

Ilona Steponėnė, 3 balai. Tai visapusiškai teisingas pasirinkimas, kam reikia transportuoti didelę šeimą, daug lagaminų ir tuo pačiu iki 100 km įsibėgėti greičiau, nei per pusvalandį.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Laisvalaikio veikla lietuviui atnešė milijonus: atskleidė sėkmės formulę (20)

Vienas iš „ Vinted “ įkūrėjų Justas Janauskas , atsimindamas studijų laikus Vilniaus...

Ekspertai kai kuriuos Laisvės aikštės pertvarkos projektus pavadino isteriškais (15)

Dailės galerijoje aptarus 10 pateiktųjų projektų, kaip atnaujinti Laisvės aikštę ir jos...

Kai katės pervertina savo galimybės: bando įsirangyti į kelis kartus mažesnes vietas (2)

Yra vienas dalykas, kurį katės mėgsta daryti labiau nei valgyti ir tinginiauti - bandyti sutilpti...

Socialiniame tinkle paatviravo apie sekso metu patirtus sužalojimus (12)

Seksas turėtų būti malonus dalykas, bet kartais jis pasisuka priešinga linkme ir tampa…...

Šiltesni nei įprasta orai išsilaikys ne tik rugpjūtį, bet ir rugsėjį (9)

Pagal dabar turimą informaciją, ne tik rugpjūčio pabaiga, bet ir rugsėjo pradžia turėtų būti...

Joniškio rajone iš voljero pabėgo meška (67)

Penktadienį Joniškio rajone esančiame Kirnaičių kaime iš kavinėje „Plūgo broliai“ esančio...

Papasakojo, ką patyrė per išpuolius Ispanijoje: britų aktorė slėpėsi restorano šaldytuve (28)

Per Barseloną supurčiusį išpuolį aktorė Laila Rouass, besifilmuojanti „BBC One“ kanalu...

Po lengvo pasivaikščiojimo D. Adomaitis saviškiams turėjo pastabėlių specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (20)

Jokio ažiotažo Rygoje nesukėlusios ir uždarų durų vykusios Lietuvos ir Rumunijos rinktinių...

Pustuštėje „Karklėje“ – gausus „nelegalių radinių biuras“ (47)

Penktadienio vidurdienį duris atvėrusio festivalio „ Karklė “ apsaugos darbuotojai nesnaudžia...

Erdvėlaiviai „Voyager“ paruošti atvesti ateivių į Žemę (63)

Netrukus astronomijos mėgėjai turės progą švęsti – „ Voyager “ programai sukanka 40 metų....