Greičiausias automobilis rikiuotėje – taip jau penktus metus tituluojamas „Aquila CR1“ bolidas. Arba bent jau vienas greičiausių, bet toli gražu ne pats patikimiausias. Geltonasis „Betmeno automobilis“ dar nė karto neįveikė tūkstančio kilometrų Palangoje neišvaręs iš proto mechanikų. Jei šeštadienį trasoje žiūrovai išvys įprastą vaizdelį, „Aquila“ vardas rytojaus gali nebesulaukti.
Ramūnas Čapkauskas penktą sykį mėgins "Aquila" įtūžį paversti pergale
© DELFI / Domantas Pipas

Rekordas liks visiems laikams

Kuomet Ramūnas Čapkauskas penktadienį priešpaskutiniu mėginimu užfiksavo greičiausią 1006 km lenktynių kvalifikacijos ratą, iš nuostabos nepašoko niekas.

Gerai pažįstamo BMW „Big Daddy M3“ galiūno, pilotuojamo „Brum Brum Sport“ komandos lenktynininko Mariaus Slaboševičiaus, iššūkio sulaukęs R. Čapkauskas sureagavo taip, kaip ir priklauso pilotui, sėdinčiam prie impozantiškosios „Aquila“ vairo.

Šeštadienį „Carre & MVP by Algirdai“ komanda, kurią dar sudaro Deividas Jocius ir Andrius Jasioniauskas, pirmoji pradės 1006 km lenktynes. Taip pat, kaip ir 2012 bei 2013 metais.

Koks greitas danų konstruktorių kūrinys, įrodo visiems laikams rekordų knygose liksiantis „Aquila“ pasiekimas: 2012-aisiais R. Čapkauskas su vienu lenktynių simboliu tapusiu automobiliu užfiksavo greičiausią ratą trasos istorijoje. Po dvejų metų pastaroji pradėta skaičiuoti iš naujo, mat trasa buvo rekonstruota ir sutrumpėjo 300 metrų.

Bet jei starte „Aquila“ visada priekyje, finiše jos laukti reikia labai ilgai – puikus sprinteris iki šiol būdavo nevykęs stajeris.

„Paprastai laimi ne greičiausias automobilis – šiose varžybose labiau reikia stabilumo“, – DELFI svarbiausią lenktynių Palangoje taisyklę priminė pats R. Čapkauskas, savo kailiu jos poveikį patyręs jau keturis kartus.

Ištvermės jo automobiliui iki šiol pakakdavo tik keliems šimtams kilometrų: paskui pasipildavo gedimai, dėl kurių komanda dusyk sudėjo ginklus anksčiau laiko, o dar du kartus neturėjo jokių vilčių konkuruoti dėl prizinių vietų.

Penktasis bandymas, laukiantis šeštadienį, gali būti lemiamas.

Nepagailėjo pinigų

Komandos atstovai teigia padarę išvadas iš nepasisekusių lenktynių ir šįkart pasiruošę geriau nei kada nors anksčiau.

„Automobilis pakeistas iš pagrindų: įdėtas naujas variklis, nauja sankaba, nauja greičių dėžė, pusašiai, kompiuteris, pakeisti laidai. Nusprendėme taip: arba sudedame naujus agregatus, arba daugiau čia važiuoti nebėra prasmės. Finansiškai dėl tokio sprendimo labai nukentėjome, bet tai – automobilių sportas, kitaip nieko nepasieksi“, – kalbėjo R. Čapkauskas.

Skaičiuojama, kad lyderiaujančių komandų lenktynių biudžetai sudaro apie 100 tūkst. eurų. Kaip investicijos atsiliepė „Carre & MVP by Algirdai“ ekipos išlaidoms?

„Jos tikrai nesumažėjo. Visų kaštų dar nesudėjome, tikslių skaičių negaliu pasakyti. Bet jie bus labai dideli“, – neslėpė R. Čapkauskas.

Viskas – tam, kad „Aquila“ pagaliau įveiktų visą nuotolį nesustingusi valandai ar dviems dėl techninio gedimo.

Toks pasitaikė dar treniruotėse: atsiradus problemoms dėl starterio, užvesti automobilį pavyko tik mechanikams jį smarkiai stumtelėjus.

Bet tai – dar smulkmena, o ne rimti nemalonumai.

„Šįkart esame pasiruošę stipriai kaip niekad. Bet tai nereiškia, kad turime kažkokių garantijų. Automobilių sporte 10 proc. bendro rezultato sudaro rizikos faktorius – genda net „Formulės 1“ bolidai“, – konstatavo R. Čapkauskas.

Siekia technologinio progreso

39-erių daugkartinis žiedinių lenktynių čempionas, 2007 metais laimėjęs ir 1000 km maratoną pajūryje, yra užsispyręs kaip reta.

Kaunietis į trasą Palangoje riedės jau 17-ą kartą: jis nepraleido nė vienerių lenktynių nuo pat jų istorijos pradžios 2000 metais.

Turbūt ne kiekvienas būtų taip atkakliai „kankinęs“ „Aquila“, galutinai nenusivildamas jos kaprizais. Bet R. Čapkauskas laukia to, ką laiko esant įmanoma.

„Daug kas man sako, kad turėčiau pasitraukti, bet aš esu ištvermingas, esu principingas, žinau, kad rezultatas pasiekiamas tik sunkiu darbu. Todėl bandome dar vieną kartą.

„Aquila“ yra prototipas, kuriuo važiuojama tik trumpų distancijų lenktynėse. Niekur pasaulyje nerasite tokio, dalyvaujančio ilguose maratonuose. Patikimumu jie nepasižymi, bet mes žengsime kitą žingsnį tobulindami jį ir paversime tinkamu ištvermės lenktynėms“, – gairę įsmeigė lenktynininkas.

Bet paklaustas, ar toliau bandys galva pramušti sieną, jei šiemet paaukotos investicijos vėl neatneš rezultato, jis susimąstė.

„Dabar mūsų viltys didžiulės. Nieko nenoriu sakyti. Geriau bus matyti po šių lenktynių“, – mįslingai nutęsė R. Čapkauskas.

Kad ir koks likimas laukia „Aquila“, pagrindinis jos pilotas iš 1000 km lenktynių niekur dingti neketina bet kokiu atveju.

Šeštadienį jis vairuos ne tik daniškąjį prototipą, bet ir BMW M3, papuoštą „Juta-Bauer Rally Team“ vardu.

„Turime ir šią komandą, automobilį, kuris visada šauniai važiuoja. Jeigu kas, toliau sieksime savo tikslų su juo. Bet dabar visi akcentai – į „Aquila“. Ji bus mano pirmasis smuikas“, – aiškino pilotas, pagal lenktynių taisykles, privalantis po valandos trasoje daryti tokios pat trukmės pertrauką, bet turintis teisę atstovauti kelioms komandoms.

Tad pertraukos R. Čapkausko asmeninėje 1000 km iššūkio istorijoje, panašu, nenusimato.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Miestelis Airijoje, kuriame lietuviams net nebereikia anglų kalbos (158)

Dėl lietuvių kiekio Airijos šiaurėje esantis Monachano miestelis jau vadinamas mažąja Lietuva....

Lietuvai – galimybė prisitraukti pinigų iš Lenkijos (62)

Politinis neapibrėžtumas Lenkijoje verčia tenykštį verslą žvalgytis į užsienį, o Lietuva...

Nyderlanduose užkirstas kelias potencialiam teroristiniam išpuoliui nutrauktas roko grupės koncertas (26)

Nyderlanduose vienas ispanas buvo sulaikytas netoli roko koncerto vietos vairuojantis dujų balionų...

Sąžiningai pasielgusi vairuotoja liko apgauta „teisininkės“: eismo įvykio nė nebuvo (13)

Darydama automobilio dureles kitos mašinos dureles įbrėžusi klaipėdietė sulaukė netikėtų...

O gerti kefyrą naktį – normalu? (15)

Apie naudingąsias šio gėrimo savybes daug prirašyta. Net autoritetingiausi mokslininkai šiam...

Atskleista, kaip atsirado virusai (5)

Įdomus Antarktidos mikrobas gali pateikti užuominų apie vieną iš pačių didžiausių evoliucijos...

Orai: paskutinį vasaros savaitgalį – šioks toks pagerėjimas (22)

Antroje savaitės pusėje orai bus vėjuotesni, vieną šalies pusę lietus merks labiau nei kitą....

Liūdna žinia: L. Lekavičius dėl traumos priverstas praleisti Europos čempionatą (133)

Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad per rungtynes su Islandija Lukas Lekavičius patyrė sunkesnę...

Ženklai, jog patys to nežinodami galite sirgti skrandžio opalige (1)

JAV Ligų kontrolės ir prevencijos centrų duomenys rodo, kad skrandžio opa kada nors gyvenime...

Diskusijas kursto viena įtartina filmo „Valkirija“ scena: T. Cruise'as dėvi figūrą formuojančius apatinius? (8)

Tomas Cruise'as sulaukė vaiduoklių iš praeities. Socialiniame tinkle „Twitter“ gerbėjai...