Metų automobilis 2016“ konkurso finalininkų septynetuke jau apžvelgėme penkis pretendentus: „Opel Astra“, „Škoda Superb“, „Mercedes-Benz GLC“, „Hyundai i20“ bei „Audi A4“. Atėjo laikas įdėmiau pasižiūrėti į bene labiausiai šeimos poreikiams pritaikytą lemiamo etapo dalyvį „Ford S-Max“.
"Ford S-Max"
© Organizatorių nuotr.

Šis modelis kartą jau triumfavo geriausio Lietuvos automobilio rinkimuose, nugalėjęs prieš devynerius metus. Iš pirmo žvilgsnio panašu, kad vienatūris vėl sugrįžta kupinas ambicijų pakartoti pirmtako pasiekimą, tačiau uždavinys – ne iš lengvųjų.

„Pasimatymas su šiuo universalo ir vienatūrio mišrūnu neišvengiamas be tam tikrų išankstinių nuostatų: 2006-aisiais debiutavusi tokio automobilio koncepcija buvo pasiutusiai sėkminga“, – „S-Max“ sėkmės ištakas prisimena rinkimų komisijos narys Renaldas Gabartas.

„Pirmasis „S-Max“ tapo Europos ir Lietuvos „Metų automobiliu“, papirkęs savo funkcionalumu ir važiavimo savybėmis. Faktas, kad tada kartelė buvo iškelta labai aukštai, ir net po tokios krūvos metų ją peršokti taip pat „paprasta“, kaip padaryti špagatą“, – iš karto perspėjo komisijos senbuvis.

Gamintojas mums teigia, kad „S-Max“ išlaikė bene geriausią klasėje važiavimo kokybę, o jo įrangos sąrašą papildė gausybė technologinių inovacijų.

„Ford“ siūlo du skirtingus įrangos lygius „Trend“ ir „Titanium“. Baziniame jau galime surasti traukos ir sukimo momento kontrolės sistemą, berakčio atrakinimo ir užvedimo sistemą bei nuolatinio greičio palaikymo sistemą su išmaniuoju greičio ribotuvu bei kelio ženklų atpažinimo sistema.

"Ford S-Max"
"Ford S-Max"
© Organizatorių nuotr.

Brangesnėje įrangos versijoje aptiksime ir eismo juostos laikymosi sistemą bei multimedijos įrangą su 8 colių skersmens lietimui jautriu ekranu, taip pat ir priekinius LED dienos žibintus. Speciali stabdžių regeneracinė sistema leidžia pakrauti automobilio akumuliatorių ir palaikyti elektros sistemų darbą.

Be to, galima rinktis iš daugybės papildomai užsakomų technologijų.

„Sakyti, kad II kartos „S-Max“ pavyko mesti šešėlį pirmtakui būtų pernelyg drąsu. Kompanijos inžinieriai demonstratyviai laikėsi konservatyvios politikos, todėl greta naujojo „Renault Espace“ šitas aparatas atrodo kaip fosilija“, – akmenėlį automobilio dizainui metė R. Gabartas.

"Ford S-Max"
"Ford S-Max"
© Gamintojo nuotr.

„Padėtį bandoma gelbėti sunkiai suskaičiuojama galybe elektroninių talkininkų. Vieni jų iš tiesų verti komplimentų (pvz., vaizdo kamerų sistema, leidžianti manevruoti itin prasto matomumo sąlygomis), kiti – kainą išpučiantis balastas (automatinio parkavimo sistema tris kartus iš trijų bandymų susimovė)“, – gyvais įspūdžiais dalijosi komisijos narys.

„Ford“ teigia, kad „S-Max“ pirmą kartą įdiegta sistema, fiksuojanti automobilio greitį bei pokyčius kelyje, ir perduodanti informaciją automatiškai prie jų pritaikančiam vairo mechanizmui. Modelis gali būti varomas priekiniais arba visais keturiais ratais.

„Automobilio pakaba subalansuota kelionėms kokybišku asfaltu, todėl kėbulo susierzinimas dardant lietuviško asfalto skiautiniais sunkiai paslepiamas. Simbolinė „kompensacija“ už šį nepatogumą – mašinos slenksčių apsauga, leidžianti išsaugoti juos švariais net pasivažinėjus purvinais keliais“, – pastebėjo R. Gabartas.

"Ford S-Max"
"Ford S-Max"
© Gamintojo nuotr.

Vienatūris turi septynias sėdimas vietas, o jo sėdynes ir bagažinės turinį galima išdėstyti 32 skirtingais variantais.

Naujajame „S-Max“ gali būti montuojami 1.5l 160 AG arba 2.0 l 240 AG benzininiai „EcoBoost“ varikliai. 2.0 litrų darbinio tūrio dyzeliniai agregatai išvysto 120, 150, 180 arba su dviem turbinom – ir 210 AG. Maksimali galia pasiekiama versijoje su dviejų sankabų 6 laipsnių „PowerShift“ transmisija.

Lietuvoje „Ford S-Max“ kaina prasideda nuo 26519 eurų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (47)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (41)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis (3)

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (36)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (98)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (98)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1137)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (56)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (89)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (5)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...