Pastaraisiais metais Palangoje rengiamose 1000 km lenktynėse vis pasirodydavo po vieną kitą pramogų pasaulio atstovą. Šiais metais organizatoriai nusprendė gerokai sugriežtinti reikalavimus dalyviams, tačiau šią žinią išgirdo ne visi – „Lithuanian Dream“ komanda paskelbė, kad „ENEOS 1000 km lenktynėse“ jai atstovaus Monika Šalčiūtė ir Ugnius Kiguolis.
Monika Šalčiūtė
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Lenktynių organizatoriaus, VŠĮ „Promo events“ vadovas Darius Jonušis šiuo klausimu yra kategoriškas: „Trasoje klounų nebus“. Pateikiame išsamų jo komentarą šia tema.

Jau šešioliktą kartą rengiamos „ENEOS 1000 km“ lenktynės yra net keletą kartų pripažintos geriausiu automobilių sporto renginiu Lietuvoje, tuo mes labai džiaugiamės ir didžiuojamės. Mums labai malonu, kad šios lenktynės kelia tiek daug aistrų ir pačių įvairiausių kalbų.

Į Palangą tą savaitgalį, kai vyksta lenktynės, rodos, veržiasi visa Lietuva ir tai mums be galo malonu. Tačiau kelia nerimą tai, kad nepatyrę ir neragavę lenktynininko duonos žmonės veržiasi ne tik čia pabūti, bet ir lenktyniauti. Pradedančiajam čia ne vieta, tai neabejotinai profesionaliausios ir sudėtingiausios žiedinės lenktynės Lietuvoje. Tačiau mūsų šalyje yra daug kitų lenktynių, kuriose galima kelti savo meistriškumo lygį. Negi jums atrodo, kad štai aš turiu pinigų arba man jų kažkas duoda, sėdu į automobilį ir jau esu lenktynininkas?

Darius Jonušis
Darius Jonušis
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Žinoma, automobilių sportui tai yra puiku, kad žmonės taip nori lenktyniauti. Bet ne viskas taip paprasta. Sutinku, kad beveik bet kuris gali tapti lenktynininku, tačiau iki to reikia nueiti nemažą kelią, būtina ruoštis ir tam, kad įgautum bent minimalią galimybę lenktyniauti, turi praeiti bent metai kruopštaus darbo. Dvigubai gaila to, kad kai kurie, save vadinantys lenktynininkais, klaidina visuomenę ir kelia sumaištį lenktynininkų tarpe.

Pastaraisiais metais „ENEOS 1000 km“ lenktynės padarė didelį kokybinį šuolį – smarkiai patobulėjo lenktynininkų technika, sparčiai daugėja profesionalų iš užsienio, didėja vidutiniai automobilių greičiai.

Nesnaudžiam ir mes – norime lenktynes padaryti kuo saugesnes. Štai nuo šių metų tik dėl saugumo uždraudėm atvirus automobilius. Sugriežtinom ir minimalius reikalavimus lenktynių dalyviams. Jie ne tik privalo turėti lenktynininko licenciją, tačiau ir startuodami „ENEOS 1000 km“ lenktynėse privalo būti dalyvavę bent dviejose oficialiuose žiedinių lenktynių etapuose. Visa tai daroma tik dėl saugumo lenktynėse. Sutikite, penkios dešimtys itin greitų automobilių vienoje lenktynių trasoje, kurių kiekvienas išvysto mažiausiai po kelis šimtus arklio galių, yra didelis pavojus. Ilgų distancijų lenktynės turi savo specifiką, dėl automobilių skirtumų vieni kitus sportininkai čia lenkia po labai daug kartų ir labai svarbu matyti kas vyksta trasoje, nes greičių skirtumai kartais yra tiesiog milžiniški. Net pačiose prestižiškiausiose pasaulyje tokio tipo lenktynėse didžiausios avarijos išprovokuojamos būtent tada, kai yra lenkiami ratu lėtesni varžovai. Prisiminkim praėjusių metų Le Maną ar 24 val. lenktynes Spa trasoje. O likus mėnesiui iki lenktynių starto net fiziškai pasirodyti dvejose žiedinėse lenktynėse neįmanoma, o ką jau kalbėti apie bent šiokį tokį supratimą apie tokias lenktynes – nėra jokių šansų...

Pastaruoju metu stengiamės labai aiškiai atskirti profesionalias lenktynes ir pramoginę jų dalį. Pramogos būtinos, kitaip į lenktynes nesusirinks dešimtys tūkstančių žiūrovų. Būtent dėl jų mes šiais metais rengiame trijų dienų gyvo garso koncertus ir galybę kitų pramogų. Na, o tie, kurie trokšta „nuleisti garą“ prie automobilio vairo, galės varžytis slalomo trasoje, kuri veiks abi lenktynių dienas. Savo automobiliu už nedidelį startinį mokestį galėsite įrodyti savo lenktyninius sugebėjimus. Turintiems galingesnius automobilius bus galimybė dalyvauti mėgėjų įskaitoje naktinėse traukos lenktynėse.
Tačiau atskirkime profesionalias lenktynes. Ten, kur dėl pergalės kaunasi po kelis šimtus tūkstančių eurų kainuojantys automobiliai, ten, kur komandų biudžetai tik šioms lenktynėms viršija 50 000 eurų, ne vieta pramogoms ir šou. Šou – tik šalia trasos.

Nenoriu „nurašyti“ jokios „žvaigždės“, jokio verslininko. Visi gali tapti lenktynininkais. Bet, nepykite, ne per savaitę ir ne per mėnesį. Nesvarbu kiek pinigų jūs pasiruošę tam investuoti, mes niekada nerizikuosime kitų lenktynininkų sveikata ir lenktynių saugumu. Todėl noriu iš karto pareikšti, kad net jeigu formaliai komanda ar lenktynininkas ir atitinka visus mūsų keliamus reikalavimus, lenktynių organizatorius turi visišką teisę nepriimti komandos paraiškos dalyvauti lenktynėse arba neleisti kuriam nors dalyvauti lenktynėse. Ir tikrai nebūtinai mes turime tokį poelgį paaiškinti. Pasikartosiu, mums svarbiausia – išlaikyti profesionaliausių ir saugiausių lenktynių statusą.

Bet kokiu atveju į lenktynes kviečiame visus. Stengiamės dėl jūsų padaryti šį savaitgalį tokiu, kurio lauktumėte ištisus metus. Ir žinau daug žmonių, kurie jo laukia. Mes jūsų taip pat laukiame – liepos 16-18 dienomis. Bus linksma!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Neseniai po rekonstrukcijos atidarytoje „Maximoje“ – sujudimas: evakuojami pirkėjai (148)

Vilniuje vos prieš dešimt dienų po keturis mėnesius trukusio atnaujinimo atidarytoje Mindaugo g....

Artėja visiškas Saulės užtemimas: kaip į tai reaguos gyvybė Žemėje (60)

Veikiausiai girdėjote, kad rugpjūčio 21 dieną įvyks Saulės užtemimas. Tūkstančiai žmonių...

Šią savaitę orai nelepins: skėčio reikės beveik kasdien

Šią savaitę skėčių beveik nepaleisime iš rankų, ypač savaitės pradžioje. Antroje savaitės...

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (30)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Lietuva apsisprendė – pažadas NATO bus įgyvendintas, bet džiaugsmą lydi nerimo signalai (1229)

Kitąmet Lietuva pirmą sykį per pastaruosius du dešimtmečius gynybai skirs 2 proc. BVP –...

Šešis ne savo vaikus auginanti moteris: dabar apsisukti ir išeiti negaliu (7)

Pasibeldus į vieno iš „ SOS vaikų kaimo “ namelio duris, pirmasis mane lojimu pasitinka prie...

R. Valatka. Pagonišką nuotykių ilgesį aitrina nedegantys kumečių laiškai iš praeities (341)

Aksominis sezonas. Turėjo baigtis su Žoline. Bet nesibaigė. Užplūdusi šiluma ir akivaizdžiai...

Nematyta Anykščių pusė: daug netikėtų atradimų – vos per vieną dieną (33)

Anykščiai – miestas siurprizas. Tarp ežerų ir miškų įsikūręs nedidelis miestelis jau nuo...

Ar žinote, kuo gali baigtis per trumpos atostogos? (6)

Sakoma, dar­­bas iš bež­džio­nės pa­da­rė žmo­gų. O ką dar­bas be po­il­sio...

6 stiliaus patarimai moterims su didele krūtine (20)

Bičiulės su mažesne krūtine kas kartą varto akis, kai skundžiatės savo apvaliomis formomis? Jos...