Tėvynės Sąjunga

Valstybė tiesiogiai remia pasirinktas ekonomes veiklas biudžeto bei ES lėšomis, puoselėja aukštųjų technologijų klasterius. Tokios priemonės būdingos industrinei, o ne žinių ekonomikos, politikai. Priemonės netikslingos, ekonomiškai nepagrįstos ir neefektyvios ilgu laikotarpiu, nors trumpalaikių teigiamų rezultatų remiamoms sritims gali atnešti.

Valstybė pritraukia privatų kapitalą į universitetus, plėtoja „mokymosi visą gyvenimą“ infrastruktūrą ir pan. Riboto poveikio priemonės, neefektyvios, menkai ekonomiškai pagrįstos (iškreips konkurenciją ir motyvacijas).

Pertvarkyti mokslinių tyrimų bei institutų finansavimą pagal Pasaulio banko siūlomą modelį. Tikslinga, ekonomiškai pagrįsta ir efektyvi priemonė.

  • Apibendrinimas:

    Dalis nurodytų priemonių nėra adekvačios žinių ekonomikos politikai. Jos apibrėžia aktyvią industrinę valstybės politiką. Prasminga ir įgyvendinama nuostata - pertvarkyti mokslinių tyrimų bei institutų finansavimą pagal Pasaulio banko siūlomą modelį.

    R. Pakso koalicija

    Skyriuje, skirtam švietimui, mokslui ir kultūrai teigiama, kad žinių visuomenės ir žiniomis grįstos ekonomikos sukūrimas yra aukščiausias Valstybės ir Tautos prioritetas, be kurio neįmanoma pažanga. Jokių konkrečių priemonių, padedančių žinių ekonomikai atsirasti, išvardinta nėra.

    A. Brazausko ir A. Paulausko koalicija

    Nuosekliai plėtojama viešojo administravimo ir kitų paslaugų teikimas e. būdais. Tikslinga, efektyvi, ekonomiškai pagrįsta, įgyvendinama priemonė.

    Valstybės registrai ir informacinės sistemos bus sujungti į saugų valstybės institucijų tinklą. Galėtų būti tikslinga ir efektyvi priemonė, tačiau priklauso nuo įgyvendinimo būdų.

    Bus padidintas biudžetinių asignavimų informacinei visuomenei didinimo tempas. Tikslingumas priklauso nuo to, kam ir kaip jie bus panaudoti.

    Plėtoti plačiajuosčio ryšio infrastruktūrą, skatinti trečios kartos judriojo ryšio plėtrą. Nuostata būtų tikslinga, tačiau jos efektyvumas bei teisingumas priklauso nuo skatinimo būdų.

  • Apibendrinimas:

    Nurodomos priemonės suformuluotos per abstrakčiai, kad galima būtų įvertinti jų įgyvendinimo poveikį. Sparčiau didinti biudžeto asignavimus informacinei visuomenei nėra savaime tikslinga. Būtina svarstyti, kas konkrečiai ir kaip bus finansuojama. Pozityvi nuostata: nuosekliai plėtoti viešojo administravimo ir kitų paslaugų teikimą e. būdais.

    Darbo partija

    Mokyklų, universitetų bei viešojo administravimo sektoriaus kompiuterizavimas – svarbiausias prioritetas. Priemonė gali būti tikslinga ir efektyvi, tačiau priklauso nuo pasirinktų įgyvendinimo priemonių.

    Parengti elektroninės komercijos įstatymų bazę. Priemonė netikslinga. Esama įstatymų bazė yra pakankama e. komercijos plėtrai. Jos reglamentavimo detalizavimas tik stabdytų šią veiklą.

  • Apibendrinimas:

    Nepanašu, kad partija turi bendrą požiūrį į informacinę visuomenę.

    Liberalų ir centro sąjunga

    Žinių ekonomikos plėtros prioritetai: (1) švietimo ir profesinio rengimo sistemų pritaikymas prie mokymosi visą gyvenimą, integravimosi į darbinę veiklą ir visuomenę skatinimas investuojant į žinias ir kompetencijas ir (2) visiems prieinamos informacinės infrastruktūros sukūrimas bei mobilumo skatinimas. Prioritetai logiški, tačiau nedetalizavus, kaip jie bus įgyvendinti (pvz., ar pati valdžia ruošiasi kurti informacinę infrastruktūrą?), negalima spręsti apie jų įgyvendinimo tikslingumą ir efektyvumą. Nėra aišku, ką reiškia „skatinti mobilumą“.

    Mažinti reguliavimą telekomunikacijų srityje tam, kad paslaugų teikėjai galėtų geriau atsižvelgti į skirtingus vartotojų interesus bei investuoti į naujų technologijų diegimą. Tikslinga, ekonomiškai pagrįsta ir efektyvi priemonė siekiant geresnių paslaugų vartotojams.

    Žinių visuomenės plėtrai skiriamas lėšas išskirs atskira eilute ir vykdys sistemingą lėšų efektyvumo panaudojimo monitoringą. Jeigu žinių ekonomika suprantama kaip neatskiriama ekonomikos bendrąja prasme dalis (kaip teisingai teigiama programoje), tai toks biudžeto lėšų išskyrimas gali būti prasmingas tik statistiniais sumetimais.

    Sukurs integralią valstybės registrų sistemą ir įdiegs valstybės registrų duomenų teikimo rinkoje konkurencijos principus. Tikslinga, ekonomiškai pagrįsta ir efektyvi priemonė. Įgyvendinimą stabdo interesų grupių pasipriešinimas ir žinybiniai nesutarimai.

    Viešuosius pirkimus perkels į elektroninę terpę, tuo pačiu užtikrinant pirkimų skaidrumą konkurso dalyviams. Priemonė tikslinga ir ekonomiškai pagrįsta, tik visiškai užtikrinti viešųjų pirkimų skaidrumą nepakankama.

    Sieks, kad viešosios paslaugos vartotojams būtų teikiamos operatyviai, jiems patogiausiais būdais ir formomis. Sieks, kad visi gyventojams ir verslui aktualūs dokumentai būtų nedelsiant skelbiami ir prieinami internete. Priemonės tikslingos ir efektyvios. Antrosios jų įgyvendinimas nėra sudėtingas, tad galima būtų ne tik „siekti“, bet ir „užtikrinti“

    Nuosekliai plės valstybės institucijų internetu teikiamas paslaugas. Plačiau diegdama informacines technologijas, sieks, kad būtų galutinai pereita prie “vieno langelio” principo aptarnaujant gyventojus ir verslo įmones valstybės institucijose. Tikslingos priemonės, kurių efektyvumas priklausys nuo įgyvendinimo būdų.

  • Apibendrinimas:

    Svarba žinių ekonomikai suteikiama gana didelė, bendras požiūris į žinių ekonomikos politiką kaip integralią ekonominės politikos dalį, teisingas. Priemonės gana netolygios. Nemažai jų nepakankamai konkrečios. Netikslinga ir nenuosekli nuostata išskirti biudžeto asignavimus žinių ekonomikai atskira eilute.

    Valstiečių ir naujosios demokratijos partijų sąjunga (VNDS)

    Viešiems pirkimams, duomenų perdavimo sistemoms įrengti, valstybė turi skelbti konkursus, kuriais siekiama ne tik sutaupyti lėšas, bet kuo efektyviau jas panaudoti. Viešieji konkursai yra skelbiami visiems viešiesiems pirkimams. Lėšų efektyvaus panaudojimo klausimas yra bendra viešųjų pirkimų yda, kuri gali būti efektyviai sumažinta tik mažinant pačius viešuosius pirkimus.

    Užtikrinti platų priėjimą prie aukščiausios kokybės komunikacijų infrastruktūros ir mažėjančias Interneto naudojimo kainas. Nors didėjanti konkurencija priverčia mažinti kainas, dabartiniai Lietuvos įstatymai palieka galimybę Interneto tiekėjams nepagrįstai didinti kainas kartelinių susitarimų ir kitais būdais. Lietuvos įstatymai kartelinių susitarimų neleidžia, o kitų būdų sumažinti kainas, kaip konkurencija, nėra.

    Išsprendus elektroninio parašo teisinio reguliavimo klausimus, reikia pradėti paruošiamuosius darbus įdiegiant jį į Asmens tapatybių kortelių sistemą. Elektroninis parašas Lietuvoje yra pakankamai „teisiškai sureguliuotas“, o jo panaudojimas Asmens tapatybės kortelėje priklauso nuo įgyvendinimo kaštų.

    Apsaugant verslininkų ir kitų piliečių informacijos slaptumą, reikia sureguliuoti elektroninių sertifikatų teikimo Lietuvoje teisinę bazę, atitinkančią ES tvarką. Nuostata nėra visiškai aiški. Jeigu turima omenyje e. parašo paslaugų teikimo teisinė bazė, tai Lietuvoje ji yra pakankama.

    Valstybė turi suformuluoti esmines visuomenės švietimo gaires, kurių privalės laikytis šiuo metu stichiškai veikiantys nauji Interneto informacijos šaltiniai ir elektroninė žiniasklaida. Nepagrįsta ir netikslinga nuostata. Gali susikirti su žmogaus teisėmis.

    Reikia reguliuoti ir apriboti smurto pateikimą Internete ir kompiuteriniuose žaidimuose. Nuostata suprantama, tačiau labai neefektyvi.

    Turi būti panaikintas elektroninis neraštingumas. Turi būti sukurtos ir neatidėliotinai įgyvendintos bendro lavinimo mokyklų IT mokymo programos, kurios užtikrintų efektyvų moksleivių IT įvaldymą. Tokios programos egzistuoja. Jų kokybės problema niekuo nesiskiria nuo kitų disciplinų mokymo kokybės problemų.

    Naujų informacijos ir komunikacijos technologijų pagalba reikia iš esmės tobulinti viešųjų struktūrų vidinį darbo organizavimą, pagerinti operacinę valdžios institucijų vadybą. Tikslinga, teisinga ir ekonomiškai pagrįsta nuostata.

    Turi būti sukurta vieninga viešųjų paslaugų teikimo sistema ir forma. Tai reiškia, kad visos paslaugos turi būti pasiekiamos iš vienos svetainės, informacija turi būti atrinkta, struktūruota ir suformuluota vartotojui patogia forma. Nėra tikslinga taip detaliai reglamentuoti ir centralizuoti e. valdžios paslaugas. Vieninga ir centralizuota forma visai nebūtinai bus patogiausia vartotojams. Netikslinga ir ekonomiškai nepagrįsta nuostata.

  • Apibendrinimas:

    Dėmesys šiai temai didelis, tačiau iš nurodytų priemonių panašu, kad pasisakoma už valstybės aktyvų veikimą, įskaitant ir ekonominę veiklą, šioje srityje. Nemažai neaiškių ir nenuoseklių nuostatų.

  • Parašykite savo nuomonę
    arba diskutuokite anonimiškai čia
    Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
    Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

    Top naujienos

    Ekonomistų nuomonės dėl bankų įtakos išsiskyrė (1)

    Įtakingiausiai Lietuvoje laikomi ekonomistai sutaria, kad kita didžiulė pasaulinė ekonomikos...

    Žiema artėja: yra sprendimų, kurie nepatiks „valstiečių“ rinkėjams (35)

    Žiema artėja, o ją savo reitingais gali pajusti Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga...

    Vilniaus viešnamiuose – meilės pažinčių svetainėse ieškančios užsienietės

    Iš jaunų merginų prostitucijos pralobti užsigeidę sutuoktiniai nutarė eiti lengviausiu keliu –...

    Teko samdyti net saugos tarnybą: Lietuvai priklausančiame kelte įstrigo 12 pabėgėlių (126)

    „ DFDS Seaways “ kelte „Kaunas Seaways“ aptikta 12 pabėgėlių, DELFI patvirtino įmonės...

    Įvardijo, kiek asmenų „Karklėje“ sučiupo su narkotikais: skaičiai stebina (15)

    Savaitgalį vykusio festivalio „ Karklė Live Music Beach “ dalyvius patikrinę policininkai ir...

    Svaiginanti 28-metės karjera: nuo modelio iki artimos D. Trumpo bendražygės (7)

    Naująja komunikacijos departamento vadove JAV prezidento Donaldo Trumpo administracijoje laikinai...

    Smūgis A. Bosui: prabangų namą prašoma sulyginti su žeme (535)

    Vilniaus pašonėje, miškų apsuptyje, prasidėjusias Lietuvoje žinomo verslininko Antano Boso...

    Gyvai / Pirmadienio vakarą – visiškas Saulės užtemimas (7)

    Rugpjūčio 21 d. įvyks neeilinis visiškas Saulės užtemimas, kurį galės stebėti tūkstančiai...

    Martynas Pocius. Čempionatas, kurio niekada nepamiršiu (1)

    Interneto platformoje „Sporto namai“ kiekvieną dieną savo jausmais, mintimis ir rūpesčiais...

    Kūdikį pražudęs Ramzis keliasi naujam gyvenimui: jau spėjo pasirodyti vestuvėse (255)

    Po patirto šoko ir nelaimingo atsitikimo, kurio metu žuvo kūdikis, dobermano Ramzio gyvenimas...