Paštomatų tinklą Lietuvoje valdančios „Omniva LT“ vadovas Simonas Bielskis Eltai sakė, kad pastarąsias kelias savaites stebimas 5–10 proc. išaugęs siuntų skaičius, palyginti su kovo mėnesiu, kai buvo paskelbtas karantinas.

„Galbūt balandžio mėnesio vidurkiai dar nepasiekė, bet greičiausiai neilgai truks ir tie kiekiai pasivys net ir balandžio mėnesį, kai buvo karantinas ir buvo uždarytos parduotuvės. Siuntų skaičiai tikrai auga ir tas kalėdinis pikas ateina“, – Eltai sakė S. Bielskis.

Jo teigimu, įmonė jaučia papildomų pajėgumų poreikį, ieško darbuotojų.

„Maždaug 30–40 jau esame įdarbinę, lyginti su vasaros laiku ir dar iki 100 darbuotojų ieškome sezono metu, tai yra lapkričiui ir gruodžiui. Dar papildomai atidarome 21 siuntų atidavimo tašką tiek didžiuosiuose, tiek mažesniuose miestuose, kad kuo daugiau klientų gautų siuntas laiku“, – sakė Bielskis.

Pasak S. Bielskio, tendencijos dėl įsigyjamų prekių nesikeičia: tai drabužiai, elektronika, namų apyvokos prekės.

Tuo metu valstybės valdomo Lietuvos pašto Korporatyvinių reikalų departamento atstovė Gintarė Kitovė komentare Eltai nurodė, kad šių metų rugsėjį, lyginti su balandžiu, gaunamų siuntų mastas išaugo 50 proc., siunčiamų – beveik nepakito. Rugsėjį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų mėnesiu, gaunamų siuntų skaičius padidėjo 14 proc., siunčiamų – 16 proc.

G. Kitovė nurodė, kad jau yra fiksuojami logistikos grandinės sutrikimai, nors situacija nėra tokia bloga, kokia buvo pavasarį.

„Jei lyginame 2020 metų rugsėjį su spaliu, tranzito laikai importui ir eksportui labai nepakito. Nepaisant to, jau fiksuojami logistikos grandinės sutrikimai, kai kurių šalių paštai praneša apie vėlavimus. Šiuo metu situacija tikrai nėra tokia bloga, kokia buvo pavasarį, tačiau sunku prognozuoti, kokia ji bus vėliau“, – nurodė G. Kitovė.

Jau fiksuojami logistikos grandinės sutrikimai, kai kurių šalių paštai praneša apie vėlavimus.
Gintarė Kitovė

Anot jos, bendras registruotų gaunamų siuntų tranzito laikas nuo siuntėjo iki gavėjo rugsėjį, palyginti su 2019 metų rugsėju, buvo vidutiniškai apie 8 dienas ilgesnis, siunčiamų siuntų – vidutiniškai ilgesnis apie 6 dienas.

„Kalbant apie ateitį, siuntų kelionės priklausys nuo to, kokia bus COVID–19 situacija šalyje, iš kurios ar į kurią siunčiama – kaip virusas liečia vietinio pašto ar kito siuntų tiekėjo veiklą, kiek daug personalo serga, kiek darbuotojų yra izoliacijoje, kiek trumpėja jų darbo laikas ir panašiai, kokius logistinius sprendimus šalis naudoja“, – teigė G. Kitovė.

Pasak bendrovės atstovės, taip pat svarbus aspektas yra oro transporto mažėjimas.

„Pavasarį dėl pasaulinės pandemijos buvo atšaukta daugiau nei 80 proc. skrydžių. Tuo metu į Lietuvą, tiksliau, į visą Europą, siuntos iš Kinijos keliavo naudojant žemės transportą – traukinius. Nors vasarą situacija buvo geresnė, tačiau ji negrįžo į lygį, kuris buvo prieš pandemiją. Šiuo metu sutrikimai transporto grandinėse vėl yra ženklūs, situacija žymiai sudėtingesnė nei pernai. Geriausiai tą galima įvertinti lyginant, kiek reguliarių oro skrydžių yra vykdoma šiuo metu ir kiek jų buvo pernai“, – teigia G. Kitovė.

Anot Lietuvos pašto atstovės, tikėtina, kad artimiausiu metu situacija su tarptautiniu transportu tik sudėtingės ne tik dėl augančio pandemijos masto, griežtėjančių apribojimų šalyse, bet ir dėl artėjančios metų pabaigos, kai pastebimas ženklus siuntų kiekio augimas – dėl didžiųjų išpardavimų, taip pat atėjus kalėdiniam laikotarpiui.

Lietuvos paštas stengiasi daryti viską, kad klientai pajustų kuo mažesnę pandemijos įtaką, bet visa COVID–19 situacija yra force majeure, jėgos, kurių valdyti negalime. Norime paprašyti klientų supratingumo ir jeigu ruošiasi užsienyje gyvenančius artimuosius nustebinti kalėdinėmis dovanomis ar planuoja artimiausiu metu ką nors siųstis iš užsienio, rekomenduojame nieko nelaukti ir jau dabar pradėti rūpintis užsienio siuntiniais“, – nurodė G. Kitovė.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)