aA
Trečiadienį britų pareigūnai informavo, kad inspektoriams pavyko rasti trūkumų Mančesterio oro uosto apsaugoje, ir šis oro uostas tapo antruoju šalyje, neišlaikiusiu saugumo egzamino.
Dieną anksčiau buvo pranešta apie kitą Aplinkosaugos, susisiekimo ir regionų departamento patikrinimą, kurio metu buvo rasta silpnų vietų į šiaurę nuo Londono esančio Stanstedo oro uosto apsaugoje.

Mančesterio oro uosto valdžia patvirtino, kad tokio patikrinimo būta, tačiau patikino, jog tai buvo pavienis incidentas, ir problema buvusi išspręsta.

Pasak "The Sun" dienraščio, apsaugos darbuotojas Mančesterio oro uoste, nepaisant dviejų patikrinimų, nepastebėjo pistoleto, užkišto už inspektoriaus kelnių. Antras patikrinimas buvo atliktas sureagavus metalo detektoriui. Apsaugos darbuotojas buvo atleistas.

Pasak laikraščio, su rentgeno aparatu dirbantys žmonės nepastebėjo, kad inspektoriaus krepšyje yra paketas su laidais, primenantis bombą.

"Teroristas neturėtų jokių problemų Mančesteryje - apsauga dirba pasibaisėtinai", - sakė buvęs oro uosto apsaugos darbuotojas, kuris tvirtino palikęs darbą, kai pamatė ten vyraujantį aplaidumą.

Antradienį tas pats dienraštis pranešė, kad departamento inspektoriai pro apsaugą Stanstedo oro uoste pranešė šautuvą ir netikrą bombą. Patikrinimai Mančesteryje ir Stanstede, trečiame ir ketvirtame pagal užimtumą keleivinių lėktuvų oro uostuose, buvo atlikta įgyvendinant naują departamento programą.

Iki šiol Didžiosios Britanijos oro uostuose nebuvo rimtų saugumo incidentų, nors pasitaikė keletas pagrobtų lėktuvų nusileidimo atvejų. 1986 metais buvo išaiškintas bandymas padėti bombą "El Al" oro laineryje, turėjusiame pakilti iš Londono "Heathrow" oro uosto.

Didžiausias incidentas įvyko 1988 metais, kai virš Lokerbio vietovės Škotijoje sprogo "Pan Am" lėktuvas su 270 žmonių, tačiau nėra teigiama, kad bomba į lėktuvą pateko būtent Didžiojoje Britanijoje.

ELTA
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.