Pasirodo, daugelis kūdikių lėktuve verkia dėl paaiškinamų priežasčių. Kalbant akademiniais terminais, kūdikiai turi siauresnius eustachinius kanalus – kanalus, esančius už ausies, kurie sausina oro sroves. Prie to dar priduriamas faktas, kad kūdikiai yra natūraliai linkę turėti ausų blokatorius. Taigi, didžioji tokio kūdikių elgesio priežastis – spaudimas eustachiniuose kanaluose ir užsikimšę ausų būgneliai.”
Be to, reikia atminti aukštą garso lygį ir padidėjusią infekcijos riziką žmonių gausiose vietose, uždarą aplinką ir visus kitus kūdikio sveikatai kylančius pavojus.
Deja, nepaisant fakto, kad per metus lėktuvais skraido virš 3 milijonų vaikų, jaunesnių nei 2 m. amžiaus, nėra jokių duomenų apie jų sveikatai kylantį pavojų.
Iš tikrųjų, Ilinojaus mokslininkai apklausė 137 bendrosios praktikos gydytojus ir atrado, kad terapeutai nesutaria dėl minimalaus amžiaus apribojimų. Tyrimo metu gydytojai pasidalino į skirtingas stovyklas – vieni teigė, kad vaikui saugu skristi bet kokio amžiaus, kiti – kad sulaukus vieno mėnesio amžiaus, treti – vienerių metų.
Tačiau gydytojai savo rekomendacijų negali pagrįsti jokiais moksliniais patvirtinimais – jie praktiškai remiasi anekdotine patirtimi, lygiai taip pat, kaip ir bet koks eilinis žmogus.
Tai ką gi turėtų daryti tėvai, kai jie į padanges kyla drauge su savo naujagimiais? Manoma, kad, nors ir nedaug galima padaryti, siekiant sumažinti infekcijos riziką, tėvai gali padėti sumažinti diskomfortą, susijusį su aukščio kitimu.
Gydytojai pataria kilimo ir leidimosi metu kūdikį maitinti, neleisti jam užmigti, duoti ką nors pažįsti, pavyzdžiui, čiulptuką. Tačiau kūdikystės metu – nuo gimimo iki dviejų mėnesių –primygtinai patariama kylant ir leidžiantis bent jau duoti vaikui čiulptuką arba gerti. Taip padėsite mažyliui atverti ausies kanalus, išleisti spaudimą ir palengvinti skausmą.
Be to, dauguma terapeutų pataria vengti daugiau nei dviejų persėdimų, nes tuomet du kartus tenka patirti lėktuvo kilimą ir leidimąsi.
Tačiau dar reikia atlikti daug papildomų tyrimų. Šio tyrimo dalis – skatinti kitas organizacijas – Federalinę Aviacijos Administraciją, oro linijų industriją ištirti, kaip skrydžiai lėktuvu paveikia sveikus vaikus.