"Įgyvendinus tokį piliečių aptarnavimą, sumažės gyventojų, norinčių patekti tiesiogiai pas savivaldybės administracijos darbuotojus. Ši sistema bus labai palanki archyvo darbuotojams, architektams, komunalininkams ir kitų padalinių tarnautojams, nes nereikės gaišti laiko pokalbiams su interesantais, todėl daugiau laiko galės skirti dokumentų paieškai ir tvarkymui", -pranešime spaudai cituojamas Kauno savivaldybės kanceliarijos vedėjas Valentinas Markevičius.
Pasak jo, be privalumų pastebėta ir tai, kad netiesioginis bendravimas su vienos ar kitos srities specialistais kartais net pailgina piliečio aptarnavimo laiką. Pavyzdžiui, jeigu gavęs dokumentus skyriaus vedėjas pamato, kad kažkokio dokumento dar trūksta, tada gyventojui rašomas atsakymas ir vėl viskas kartojasi iš naujo. Todėl "vieno langelio" specialistas turi būti gerai išmanantis visų skyrių darbo specifiką.
Vieno langelio principas buvo numatytas Vyriausybės dokumentuose prieš kelerius metus.
Ši principą Kauno savivaldybei siūlė įdiegti ir Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT), kuri savivaldybės prašymu pateikė išvadas dėl korupcijos rizikos analizės Kauno valdžios institucijose. Pasak STT, įdiegus "vieno langelio" sistemą, tarnautojai išvengia tiesioginio kontakto su interesantais.
Kauno valdžia kuria ir paslaugų teikimo internetu sistemą. Dabar internetu galima gauti informaciją apie 49 paslaugas, rasti įstatymus, rasti prašymų formas.
"Vieno langelio" sistema įdiegta Vilniaus savivaldybėje.