aA
Antradienį matematikos pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą (PUPP) laikę dešimtokai ėmė reikšti savo emocijas socialiniuose tinkluose. Šiemet pateikti uždaviniai juos apstulbino savo sudėtingumu.
Verkiančius abiturientus keičia dešimtokai: pasidalijo uždaviniais, kurie nuvarė į neviltį
© Facebook nuotr.

Iš dešimtokų komentarų matyti, kad daugiausiai sunkumu jiems sukėlė du uždaviniai – apie lapes ir lėktuvus. Facebooke pradėjo plisti dešimtokų sumanyti šmaikštūs paveiksliukai, pašiepiantys šiuos uždavinius.

DELFI siūlo pabandyti išspręsti šias užduotis:

1. Lėktuvas 8 valandą išskrido iš miesto A į miestą B, kuriame tuo metu buvo 4 valandos. Atgal į miestą A lėktuvas grįžo 22 val. 30 min. Kelionė pirmyn buvo 30 min. trumpesnė negu atgal ir lėktuvas 2 val. stovėjo miesto B oro uoste. Kelintą valandą miesto B laiku lėktuvas atskrido į miestą B? Pateikite sprendimą.

2. Lapių auginimo fermoje kiekviename narvelyje laikoma po 4 lapes. Jei narveliuose būtų laikoma po 6 lapes, tai 50 narvelių liktų tuščių. Jei kiekviename narvelyje būtų laikoma po 3 lapes, tai 50 narvelių pritrūkų. Apskaičiuokite, kiek lapių auginama fermoje.

Dešimtokai lieja ašaras

„Man net galva užkaito su tomis lapėmis“, – tikino viena dešimtokė.

Savo ruožtu kitas jos bendraamžis pripažino, kad minėtus du uždavinius jis sprendė beveik valandą.

„Sudėti visas lapes į tą lėktuvą ir sudeginti“, – itin šiurkščiai atkirto trečiasis moksleivis.

Sąlygas mokiniams gali būti sunku suprasti

Savo ruožtu Mykolo Romerio universiteto dėstytojas dr. Dainius Dzindzalieta patikino, kad nors uždaviniai ir nėra sudėtingi, suklaidinti moksleivius tikrai galėjo, nes juose – daug informacijos.

„Uždaviniai yra klaidinantys, nes sąlygose pateikta per daug informacijos. Kadangi sąlygos yra ilgos, juos sunkiau suprasti tiems mokiniams, kurie dar nemoka skaityti matematinių uždavinių“, – patikino jis ir pateikė atsakymus.

DELFI dalijasi jais:

1. Uždavinio sprendimas:

Iš viso lėktuvas kelionėje pirmyn ir atgal užtruko 22,5-8=14,5 val. Tarkime, jis iš miesto A į miestą B skrido x valandų. Todėl iš viso jis užtruko x+2+(x+0,5)=2x+2,5 val. Kadangi dviem būdais suskaičiavome tą patį reiškinį, todėl galioja lygybė 2x+2,5=14,5. Nesunku gauti, jog x=6 val. Vadinasi lėktuvas į miestą B atvyks 4+6=10 valandą.

Atsakymas: 10 valandą.

2. Uždavinio sprendimas:

Tarkime iš viso narvų yra m. Pagal sąlygą, lapių iš viso yra 6(m-50) arba 3(m+50). Kadangi dviem būdais suskaičiavome tą patį reiškinį, todėl galioja lygybė 6(m-50)= 3(m+50). Nesunku gauti, jog m=150. Vadinasi, lapių yra 6(150-50)=600.

Atsakymas: 600 lapių.

Tikslas – įvertinti žinias

Nacionalinis egzaminų centras informuoja, kad matematikos pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo tikslas – įvertinti pagrindinio ugdymo baigiamosios klasės mokinių matematikos pasiekimus ir teikti informaciją apie pagrindinio ugdymo kokybę

Matematikos pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo užduotimi siekiama įvertinti dvi mokinių matematinių gebėjimų grupes: matematikos žinių ir supratimo, matematinio mąstymo ir problemų sprendimo. Šių grupių gebėjimai sudaro mokinių matematinės kompetencijos pagrindus.

Patikrinimas vykdomas vadovaujantis Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. V-2558 (Žin., 2012, Nr. 3-90).

Šiemet patikrinime dalyvavo daugiau kaip 31 tūkstantis dešimtos (II gimnazijos klasės) mokinių mokinių. Jų gauti rezultatai mokyklose bus skelbiami birželio 16 dieną.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.