aA
Sekmadienį, apie 15 val., Plungės rajone, Karklėnų kaime, sodiečio kieme sudužo dvivietis Klaipėdos sklandymo klubo čekų gamybos sklandytuvas "L13 Blanik".
Sodybos kieme sudužus sklandytuvui, gelbėtojai nesėkmingai ieškojo jo variklio ir bėgančio kuro
© -----

Nors sklandymo aparatas sudaužytas nepataisomai, pilotas ir keleivis per nusileidimą nenukentėjo. Avarija įvyko apie 10 kilometrų į pietvakarius nuo Kartenos aerodromo, kur sklandytuvas turėjo nusileisti.

Į įvykio vietą atskubėjo medikai, policija, ugniagesiai-gelbėtojai. Pastarieji, pamatę aparato duženas, puolė ieškoti variklio ir tekančio kuro, tačiau supratę, kad tai sklandytuvas ir tų dalykų čia negali būti, padėjo sutvarkyti avarijos vietą.

Apie incidentą informuota Civilinės aviacijos administracija.

Klaipėdos sklandymo klubo instruktorius Linas Zubė, turintis per 1000 valandų sklandymo patirtį, ir kurio buvęs mokinys Artūras patyrė avariją, teigė, kad jo manymu "nesėkmingai, bet laimingai pasibaigęs nusileidimas", įvyko dėl dviejų priežasčių: manevrui buvo likęs per mažas aukštis, pilotas paskutinę akimirką pakeitė sprendimą ir pasirinko kitą nusileidimo aikštelę. Pamatęs tvorą, pasuko nuo jos norėdamas grįžti atgal, į pirmą pasirinktą nusileidimo aikštelę, čia pateko į žemėjimo srautą, prarado aukštį ir vėjo buvo nublokštas į gyvenvietę. Sklandytuvas pataikė tarp medžių.

32-ejų metų pilotas Artūras, turintis per 100 valandų ir šešių metų sklandymo patirtį, bei jo draugas per ekstremalų nusileidimą nenukentėjo.

Sklandytuvas tūpdamas tarp medžių neteko sparno, bet kabina liko sveika.

Sekmadienį pūtė 28-29 kilometrų per valandą greičio vėjas. Pučiant tokiam vėjui, pasibaigus "termikui" (oro masė, išlaikanti sklandytuvą ore), ir nepagavus kito "termiko" šios konstrukcijos sklandytuvai greičiau netenka aukščio.

L. Zubė paaiškino, kad sklandymo aparatų tūpimas ne aerodrome, o laukuose, pievose nieko neturėtų stebinti. Tai yra normalu, tik šiuo atveju patirta avarija. Sklandytojai, kurie leidžiasi laukose, taikosi, kad tūpimo vieta būtų netoli kelio, šalia degalinių, kad pilotas galėtų nueiti atsigerti kavos, kol atvažiuos pagalba (sklandytuvai pievose mikliai išardomi ir transportuojami į aerodromą).

Sudužęs sklandytuvas buvo vienintelis Klaipėdos sklandymo klubo dvivietis sklandytuvas, kuriuo buvo galima skraidyti. Jo kalendorinis resursas turėjo baigtis šią savaitę ir jis po to turėjo būti kapitaliai remontuojamas, tačiau šio remonto jam nebeprireiks.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.