aA
Australijos karinių jūrų pajėgų laivas naujau užfiksavo povandeninius akustinius signalus, panašius į skleidžiamus lėktuvo juodųjų dėžių, pirmadienį pranešė dingusio Malaizijos lainerio paieškų vadovas ir pridūrė, jog šis pasiekimas yra „daugiausiai žadantis siūlo galas“ per jau mėnesį vykstančioje operacijoje.
Sužibo nauja viltis surasti dingusį Malaizijos lainerį
© Reuters/Scanpix

Buvęs Australijos gynybos pajėgų vadas Angusas Houstonas sakė, kad signalai, sklindantys iš Indijos vandenyno gelmių, rodo, jog tarptautinė paieškų operacija, kurioje dalyvauja laivai ir lėktuvai, tikriausiai vykdoma „labai arti tos vietos, kur turime būti“.

Šis tikėtinas proveržis įvyko baigianti 30 parų terminui, per kurį dar turėtų pakakti energijos akumuliatoriuje, maitinančiame akustinį švyturį juodojoje dėžėje, buvusioje oro bendrovės „Malaysia Airlines“ lėktuve, kuris dingo kovo 8 dieną, skraidindamas 239 žmones iš Kvala Lumpūro į Pekiną.

„Tempiamas signalų lokatorius, nuleistas iš Australijos gynybos laivo „Ocean Shield“, aptiko signalus, atitinkančius tuos, kuriuos skleidžia lėktuvų juodosios dėžės“, – A. Houstonas sakė per spaudos konferenciją.

Lėktuvo dar neradome; mums reikalingi tolesni patvirtinimai“, – aiškino jis, tačiau pridūrė, kad informacija, gauta per ankstesnę parą, yra „teikianti daug vilčių“.

Vienas kontaktas tęsėsi 2 val. 20 min., o kitas – 13 minučių.

„Per (antrąjį) epizodą buvo girdimi du aiškūs pyptelėjimai, – sakė A. Houstonas. – Reikšminga, kad jie atitinka signalus tiek iš skrydžio duomenų registravimo prietaiso, tiek iš pilotų kabinos pokalbių įrašymo prietaiso“.

„Tai daugiausiai vilčių teikiantis siūlo galas ir tikriausiai pati geriausia informacija, kurią esame gavę per šias paieškas, – sakė buvęs oro pajėgų vadas. – Dabar esame labai gerai apibrėžtoje paieškų teritorijoje, kaip tikimės, pagaliau suteiksiančioje informacijos, kurios mums reikia, kad galėtume pasakyti, jog MH370 (reiso lėktuvas) pateko į vandenį būtent ten.“

Sekmadienį operacijos buvo sutelktos pietinėje paieškų zonos dalyje, kai patikslinti palydoviniai duomenys parodė, jog lėktuvas tikriausiai nukrito tame regione, esančiame daugiau kaip už tūkstančio kilometrų į pietus nuo planuoto lainerio maršruto.

Malaizijos tarnybos sutelkė dėmesį, tirdamos versijas, jog lėktuvas pakeitė kursą dėl užgrobimo, diversijos, sutrikusios psichikos keleivių arba įgulos narių veiksmų. Tačiau kol kas neturima jokių įrodymų, kurie galėtų pagrįsti tas prielaidas.

Iki šiol neradus lėktuvo nuolaužų, juodųjų dėžių arba kokių nors kitų konkrečių įrodymų, lėktuve buvusių žmonių, daugiausiai Kinijos piliečių, artimieji priversti toliau neramiai laukti informacijos.

A.Houstonas paragino atsargiai vertinti naujausią informaciją, atsižvelgiant, kad į ją jautriai reaguoja dingusių keleivių šeimos.

„Gali prireikti kelių dienos, kol gausime informacijos, pagal kurią galėtume nustatyti, ar tie aptikti (signalai) tikrai sklinda iš MH370, – pridūrė jis. – Dirbant labai didelėse vandenyno gelmėse, niekas nevyksta greitai.“

„Ocean Shield“ naudoja tempiamą signalų lokatorių, kurį paskolino JAV karinės jūrų pajėgos. Australijos laivas ir Didžiosios Britanijos karinių jūrų pajėgų laivas „Echo“ užfiksavo tuos signalus, žvalgydami vandenyną 240 kilometrų ilgio ruože ir artėdami vienas prie kito.

A.Houstono vadovaujamas Jungtinis agentūrų koordinavimo centras (JACC) pranešė, kad paieškų teritoriją, esančią už maždaug 2 000 kilometrų į šiaurės vakarus nuo Perto, naršo devyni kariniai ir trys civiliniai lėktuvai bei 14 laivų.

Naujausi akustiniai signalai buvo užfiksuoti po to, kai Kinijos laivas „Haixun 01“ pagavo du signalus kitoje vietoje, esančioje už maždaug 300 jūrmylių (556 kilometrų). Pareigūnai nurodė, kad tų signalų dažnis atitinka juodųjų dėžių skleidžiamus impulsus.

Australijos pareigūnai sakė, kad „Haixun 01“ tuos signalus užfiksavo du kartus: penktadienį buvo pagautas silpnas signalas, o šeštadienį netoli tos vietos buvo užmegztas antras kontaktas, kuris truko apie pusantros minutės.

A.Houstonas sakė, kad „Haixun 01“ plaukiojo teritorijoje, kurioje vandenyno gylis yra apie 4,5 kilometro, todėl „bet kokia iškėlimo operacija bus neįtikėtinai sunki ir daug reikalaujanti, taip pat truks ilgą laiką“, jeigu lėktuvo nuolaužos būtų rastos.

Jis priminė, kad Prancūzijos oro bendrovės „Air France“ 447-ojo reiso lėktuvo, 2009 metais nukritusio į Atlanto vandenyną, juodosios dėžės buvo surastos tik po dvejų metų, nors lėktuvo nuolaužas pavyko aptikti gana greitai.

„Iš esmės visas buvo padaryta iki šiol neradus jokių nuolaužų, todėl manau, jog tai išties nepaprasta. Norėčiau, kad dabar rastume kokių nors nuolaužų“, – pridūrė A.Houstonas.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.