aA
Sumanęs paskambinti į valstybės įstaigą pilietis vėliau gali nustėrti gavęs telekomunikacijų bendrovių atsiųstą sąskaitą, – skambučiai šalies klerkams kainuoja brangiau nei kam nors kitam, rašo „Klaipėda“.
Kodėl pokalbis su „Sodra“ telefonu toks brangus?
© DELFI

„Sodros“ trumpuoju telefonu tam tikromis mėnesio dienomis yra labai sunku prisiskambinti. Kitą kartą, žiūrėk, tenka ilgiausiai laukti, kol kas nors atsiliepia. O juk kiekviena pokalbio minutė yra apmokestinta, – redakcijai piktinosi klaipėdietis Vytautas. - Biudžetinė įstaiga turi tarnauti žmogui. Kaip galima apmokestinti pensininko skambutį į “Sodrą„? Pagal stacionaraus telefono planą už minutę moku 10 centų, o už minutę pokalbio su „Sodros“ darbuotoju turiu mokėti 27 centus ir dar 15 centų sujungimo mokesčio.“

Tyrimą atlikęs balandį kadenciją jau baigęs Seimo kontrolierius Romas Valentukevičius konstatavo, kad iš 41 įstaigos, kurių konsultacijų dažniau gali prireikti paprastam gyventojui, nemokamai galima paskambinti tik Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai, Sveikatos apsaugos ministerijai, Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai ir Ryšių reguliavimo tarnybai.

„Sodros“ trumpasis numeris pradėjo veikti pernai rudenį. Skambinant „Sodros“ trumpuoju numeriu, taikomas 15 centų sujungimo mokestis. Pokalbio su „Sodros“ konsultantu minutės kaina gyventojui gali kainuoti nuo 15 iki 30 centų, tai priklauso nuo operatoriaus, kurio paslaugomis naudojasi skambintojas. „Yra du variantai – arba moka žmogus, arba už jo skambutį moka institucija. Kadangi mes esame išlaikomi iš mokesčių mokėtojų, negalime sakyti, kad žmonės sumokėtų už kažkieno skambučius. Svarstėme, kaip geriau pasielgti. Tačiau jei žmogui reikia papildomos informacijos, jis už tai turi pats susimokėti. Kodėl aš turėčiau mokėti už tą žmogų, kuris tingi reikalingą informaciją susirasti internete?“ – tikino Martynas Žilionis.

Valstybinė mokesčių inspekcija Mokesčių informacijos centrą (MIC) yra įkūrusi 2006 m. Mokesčių klausimais konsultacijos teikiamos trumpuoju 1882 numeriu. Teigiama, kad per metus centras sulaukia 800–900 tūkst. skambučių. „Skambinant VMI trumpuoju telefonu mokama pagal įprastus ryšių operatorių nustatytus tarifus“, – tikino Klaipėdos apskrities VMI Mokestinių prievolių departamento direktorė Edita Cibienė.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.