aA
Luksoras, Egiptas
© AFP/Scanpix

Egipte pasikartojo turistų iš Estijos įkaitų drama. Devynioms valandoms Egipto maištininkai, užtvėrę kelią ir grasinę ginklais, apie 130 kilometrų nuo Hurgados kurorto vėl buvo sustabdę devynis autobusus, kuriuose buvo beveik 20 turistų iš Estijos. Skelbiama, kad autobusai vyko iš Kairo į Hurgadą, skelbia DELFI.ee.

Kaip Estijos dienraščiui „Eesti Ekspress“ sakė vienas iš įkaitais pabuvojusių turistų, incidentas įvyko naktį į trečiadienį. Dvyliktą valandą nakties turistai jau turėjo būti Hurgadoje, tačiau ten atsidūrė tik devintą valandą ryto.

„Mes su mažu vaiku devynioms valandoms buvome įkalinti autobuse. Išeiti mums neleido. Baimės nejutome, tačiau neturėjome maisto. Baisiausia, jog nežinojome, kas bus toliau. Sakė, jog praeitą kartą paleido po penkių valandų“, - šaltiniui pasakojo turistas.

Sausio 19 dieną pakeliui iš Luksoro į Hurgadą įvyko panašus incidentas, tuomet maištininkai pastojo kelią turistų autobusams, kuriuose iš viso buvo 19 turistų iš Estijos. Tuomet Estijos užsienio reikalų ministras Urmas Paetas sakė, jog ministerija nuolat palaikė ryšį su ekskursijos vadovu, o tiesioginės grėsmės šalies piliečiams nebuvo. „Deja, tokias akcijas rengiantys žmonės ginkluoti. Todėl rizika, savaime aišku, yra“, - sakė ministras.

Dabar Estijos užsienio reikalų ministerija pakoregavo rekomendacijas ir įspėjimus dėl kelionių į Hurgadą ar Šarm el Šeichą – jei šalies piliečiai ten lankosi, siūloma neišvykti iš šių kurortų ribų.

Dienraščiui minėtasis turistas taip pat pasakojo, jog jų gidas šių įspėjimų nesilaikė.

„Mums buvo pasakyta, jog prieš savaitę įvyko kažkas panašaus ir mažai tikėtina, jog pasikartos, todėl ir pajudėjome į Kairą. Iš ten norėjome vykti į Luksorą, tačiau kelionę, savaime aišku, teko atšaukti“, - pasakojo turistas.

Kelionių agentūros „Tez Tour“ paslaugomis pasinaudoję turistai namo grįš šeštadienį, su kompanija „Go Travel“.

Kelionių organizatoriai: į antrąjį pagrobimo incidentą poilsiautojai iš Lietuvos nepateko

Lietuvos kelionių organizatoriai „Novaturas“ ir „Tez Tour“ skelbia, jog bendrovių keliautojų nebuvo Egipte jau antrąkart šį mėnesį vykusioje turistų iš Estijos įkaitų dramoje ir teigia, jog kurortuose vyrauja atostogų nuotaikos, priešingai nei Lietuvoje.

„Šiuo metu tikslinamės situacijos aplinkybes, tačiau mūsų gidai patvirtino, kad su Lietuvos „Tez Tour“ keliavusių turistų minėtuose autobusuose nebuvo. „Tez Tour“ atstovybės Lietuvoje klientai saugiai ilsisi Hurgados ir Šarm El Šeicho kurortuose ir į jokius incidentus nepateko“, - sako bendrovės Viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė.

„Novaturas“ šiuo metu nesiūlo ekskursijų nei į Kairą, nei į Luksorą. Šiomis dienomis nebuvo pageidaujančių vykti į šiuos miestus ir per „Novaturo“ partnerius, tad „Novaturo“ poilsiautojų minėtame įvykyje nebuvo“, - aiškina bendrovės Rinkodaros ir komunikacijos vadovė Sigita Dabulė.

Pasak bendrovės atstovų Hurgadoje, situacija kurorte rami, žmonės poilsiauja kaip įprasta.

Šiuo metu Egipte su „Novaturu“ yra 174 poilsiautojas iš Lietuvos, kurių didžioji dalis - 95- yra Hurgadoje, likusieji Šarm el Šeiche.

„Tez Tour“ duomenimis, jų teikiamomis paslaugomis Egipte iš viso naudojasi 166 turistai: Hurgadoje ilsisi 79 žmonės, Šarm El Šeiche - 87. Šeštadienį iš Hurgados namo grįš 78, o iš Šarm El Šeicho - 77 turistai.

Žmonės sunerimę, bet kelionių neatsisakė

Kelionių organizatoriai neneigia, jog sulaukė daugiau klausimų iš sunerimusių gyventojų, tačiau tikina, jog suteikia pakankamai informacijos ir poilsiautojų dėmesys Egiptui nemažėja.

„Žinoma, kad dėl paskutinių įvykių Egipte sulaukėme skambučių iš turistų, įsigijusių keliones į šią šalį. Žmonės domisi, ar vyks kelionės. Mes jiems suteikiame tikslią informaciją iš mūsų partnerių bei atstovų, esančių kurortuose. Situacija tradicinė tokiems atvejams, daugiau panikos keliama Lietuvoje, tuo tarpu pačiuose kurortuose žmonės gyvena atostogų ritmu. Tačiau, savaime suprantama, mes atidžiai sekame situaciją, nuolat gauname naujausią informaciją iš savo atstovų Egipte, esant reikalui, reaguotume nedelsdami. Kol kas visa mūsų turima informacija rodo, kad abiejuose kurortuose – Hurgadoje ir Šarm el Šeiche – yra saugu ir ramu“, - sako „Novaturo“ atstovė.

Kelionių organizatoriaus duomenimis, užsakymų į Egiptą nesumažėjo ir savaitgalį laukiama atvykstant dar apie 70-ies poilsiautojų.

„Šiuo metu nuolat palaikome ryšį su Egipto biuro darbuotojais, kurie informavo, jog kurortuose realių priežasčių ar aplinkybių, dėl ko reiktų nerimauti, nėra. Situaciją nuolat stebime, vertiname, laikomės preventyvaus režimo, kad jeigu kiltų bent menkiausių abejonių dėl poilsiautojų saugumo, būtų galima reaguoti efektyviai ir nedelsiant. Nepastebėjome, kad būtų sumažėję norinčiųjų keliauti į Egiptą“, - dėsto „Tez Tour“ atstovė.