Branduolinės energetikos vizija Lietuvoje eksploatuojama Rolando Pakso koalicijos “Už tvarką ir teisingumą” bei “Visuomenės lyderių koalicijos” rinkiminėje agitacijoje. Specialistų – profesionalų priešpastatymas politikams būdingas politikos naujokei Darbo partijai bei Kazimiros Prunskienės “Visuomenės lyderių koalicijai”.
Viena pirmaujančių A. Brazausko ir A. Paulausko “Už darbą Lietuvai” koalicijos rinkiminės agitacijos žinių yra sėkmingo valstybės valdymo akcentavimas. Iš rinkiminius pažadus dalijančių partijų A. Brazausko ir A. Paulausko koalicija mėgina išsiskirti lakonišku argumentu “Mūsų pažadai yra realūs”.
Svarbia valdančiosios koalicijos rinkiminės agitacijos tema galima laikyti didėjančių socialinių išmokų pristatymą žiniasklaidoje. Pagrindinis vaidmuo, propaguojant gerėjančio gyvenimo viziją tenka Socialinės apsaugos ir darbo ministrei Vilijai Blinkevičiūtei.
Skirtingai nuo kitų partijų ir koalicijų, konservatorių rinkiminė retorika pabrėžia šeimos ir bažnyčios vaidmenį visuomenėje. Laimingo bei romantiško šeimos vyro įvaizdžiu Liberalų ir centro sąjungos sąrašo lyderis Petras Auštrevičius bando praturtinti patikimo, tačiau sausoko eurobiurokrato veidą.
Aktyviausiai oponentų kritiką Seimo rinkimų kampanijoje naudoja Tėvynės sąjunga bei Rolando Pakso koalicija “Už tvarką ir teisingumą”. Koalicijos “Už tvarką ir teisingumą” simbolis Rolandas Paksas rinkėjus bando patraukti patikrintu politinės kovos artilerijos sviediniu – amerikiečių “Williams” atėjimo į Lietuvą istorijos eskalavimu. Tuo tarpu Tėvynės sąjunga dažniausiai kritikuoja pergalės ambicijų Seimo rinkimuose neslepiančią Darbo partiją.
Rinkimų kampanijoje originalumu išsiskiria Seimo korupcijos skandalo centre atsidūrusio konservatoriaus Arvydo Vidžiūno agitacija. Kandidatas į Seimą savo rinkiminiu šūkiu “Kas bebūtų, aš jūsų” nuoširdžiai prisipažįsta klydęs, tačiau apeliuoja į rinkėjų atleidimą.
Kandidatą reklamuojančioje skrajutėje rašoma: “esu šakinis iš kilęs Žalgirio pagirio, <…> atstovauju zanavykų kraštui Vilniuje, Seime, Vyriausybėje ir užsieniuose.” “Pro Group” analitikų teigimu, regionui būdingos tarmės vartojimas rinkiminėje agitacijoje, vadinamas “paprastas žmogus” (ang. “plain folks”), yra viena iš klasikinėmis laikomų propagandos priemonių, tokiu būdu siekiant tapti savu konkrečioje bendruomenėje bei sudarant prielaidas rinkėjui pasijusti artimesniu politikui.
Rinkimų kampanijos komunikacijos analizės taikiniais pasirinktos 6 aktyviausiai politinėje komunikacijoje dalyvaujančios partijos bei koalicijos. A. Paulausko ir A. Brazausko koalicijos “Už darbą Lietuvai” pranešimai rugsėjį sudarė 40 proc., Darbo partijos - 17 proc., Liberalų ir centro sąjungos - 13 proc., Tėvynės sąjungos - 9 proc. Rolando Pakso koalicijos “Už tvarką ir teisingumą” 7 proc., Kazimiros Prunskienės “Visuomenės lyderių koalicijos” 5,5 proc. viso politinių partijų komunikacijos srauto.
Politinių partijų Seimo rinkimų agitacijos analizę rugsėjo 1-30 dienomis atliko "Pro Group" komunikacijos tyrimų departamentas. Tyrimas atliktas remiantis nacionalinės, regioninės ir vietinės žiniasklaidos priemonių monitoringo duomenimis bei partijų rinkiminės agitacijos medžiaga, platinama kartu su spaudos leidiniais.