aA
Smolensko oro uosto dispečeriai balandį sudužusio Lenkijos prezidento lėktuvo įgulai prieš katastrofą tikriausiai pranešė, kad laineris yra arčiau nusileidimo tako negu buvo iš tikrųjų.
Lenkijos prezidento lėktuvo pilotai galėjo gauti neteisingus duomenis iš Smolensko oro uosto, sako ekspertai
© Reuters/Scanpix

Tai ketvirtadienį pranešė Lenkijos visuomeninė televizija, remdamasis ekspertų atliktais lėktuvo greičio apskaičiavimais.

Lėktuvo savirašių duomenys rodo, kad kiekvieną iš paskutinių dviejų kilometrų lėktuvas nuskrido per 22 sekundes, o tai reiškia, jog po dar 22 sekundžių jis turėjo priartėti prie tūpimo tako.

Tuo tarpu po 20,6 sekundės laineris sudužo, nepriskridęs kilometro iki tako.

Iš šių duomenų galima spėti, kad lėktuvas paskutines 20 sekundžių skrido 173 kilometrų per valandą greičiu, tačiau tai mažai tikėtina, nes nusileidimo manevrą laineris atliko, skrisdamas 300 kilometrų per valandą greičiu.

Egzistuoja kitokia galimybė - kad pilotai gavo neteisingus duomenis iš oro uosto dispečerių, sako tyrėjai.

Ekspertų nuomone, įgula, vadovaudamasi pranešimais iš žemės, galėjo manyti, jog artėja prie nusileidimo tako. Faktas, kad lėktuvas kliudė medį iki oro uosto likus 1,1 kilometro, verčia manyti, jog lakūnai buvo įsitikinę, kad toje vietoje yra tūpimo takas.

Todėl kyla klausimų, ar Rusijos oro dispečeriai tinkamai koregavo lainerio leidimąsi, nes peršasi išvada, jog būtent to kilometro ir pritrūko, sakė aviacijos žurnalo "Lotnictwo" žurnalistas Krzysztofas Zalewskis.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.