aA
Atlikus tarptautinį vaikų skaitymo gebėjimų tyrimą, nustatyta, kad 9-10 metų Lietuvos vaikai pagal skaitymo gebėjimus yra vieni geriausių pasaulyje. Pagal 2001 metais atlikto tyrimo rezultatus, Lietuva pateko tarp tyrimo lyderių, geresni buvo tik Švedijos, Anglijos ir Nyderlandų rezultatai.
Knyga
Knyga
Panašūs rezultatai buvo Bulgarijos, Latvijos, Kanados, Vengrijos, JAV, Italijos, Vokietijos ir Čekijos, o likusių šalių - prastesni, pranešė Švietimo ir mokslo ministerija.

Latvių bendrieji rezultatai ypač panašūs į lietuvių - skiriasi tik grožinių ir informacinių tekstų skaitymo rezultatai. Grožinius tekstus geriau skaitė ir suprato Lietuvos moksleiviai, o informacinius - Latvijos.

Tiriant skaitymo gebėjimus, visose tyrime dalyvavusiose šalyse vidutiniai mergaičių rezultatai buvo aukštesni nei berniukų. Mažiausias skirtumas tarp mergaičių ir berniukų rezultatų buvo Italijoje, didžiausias - Kuveite.

Tyrimo dalyvių teigimu, daugiausiai įtakos moksleivių skaitymo gebėjimams turi namų aplinkos veiksniai: knygų ir kitų edukacinių priemonių skaičius namuose, tėvų išsilavinimas, socialinė-ekonominė padėtis.

Pasak Švietimo ir mokslo ministerijos, geresnius skaitymo gebėjimus turėjo vaikai, kurių tėvai jiems skaitydavo knygas, pasakodavo pasakas ar žaidė abėcėlinius žaidimus.

Minėtame tyrime dalyvavo 35 šalys iš Europos, Azijos, Šiaurės ir Pietų Amerikos, Afrikos, Australijos, iš viso apie 150 tūkst. moksleivių, jų tėvai arba globėjai, mokytojai ir mokyklų direktoriai.

Tyrimo tikslas buvo surinkti informaciją apie pradinę mokyklą baigiančių moksleivių skaitymo gebėjimus bei faktorius, įtakojančius šiuos gebėjimus.

Tokio masto ir lygio tarptautinis skaitymo gebėjimų tyrimas Lietuvoje vyko pirmą kartą. Tyrimą Lietuvoje vykdė Nacionalinis egzaminų centras.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.