aA
Egzaminas
Egzaminas
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)
Deja, Panevėžys liko aplenktas – miesto švietimo įstaigos naujokų nesulauks. Panevėžio mieste trūksta pedagogų – lietuvių kalbos mokytojų ieško trys miesto mokyklos, neužtenka geografijos, anglų, matematikos specialistų, reikia direktoriaus pavaduotojo. Didžiausias pedagogų poreikis – 9-ojoje ir „Vyturio“ vidurinėse mokyklose.

Atnaujins sistemą

„Būsimieji mokytojai yra protingi, gabūs, kupini naujų idėjų ir užsidegimo. Žinoma, šių savybių neužtenka siekiant mokyti kitus. Vasaros mokykloje – Paįstrio J.Zikaro vidurinėje – dalyvius pagal specialią programą pedagogikos ir psichologijos pagrindų moko Vytauto Didžiojo universiteto dėstytojai, įvairių mokyklų pedagogai“, – trijų savaičių kursų prasmę aiškino Mokyklų tobulinimo centro direktorė Eglė Pranckūnienė.

Ši vasaros mokykla yra tik maža „Renkuosi mokyti“ projekto dalis: naujais mokytojais bus rūpinamasi visus dvejus pedagoginio darbo metus. Tiek jaunuoliai įsipareigojo dirbti paskirtoje mokykloje.

Programos Lietuvoje iniciatorius SEB banko prezidentas Audrius Žiugžda tiki, kad „Lietuvoje yra daug talentingo, kūrybingo jaunimo.

„Savo entuziazmu ir naujomis idėjomis jauni žmonės galėtų įkvėpti mokyklą atsinaujinti. Tačiau dėl menko mokytojo profesijos prestižo, ekonominių ir kitų priežasčių jie dažniausiai pasirenka kitą, o ne pedagogo kelią. Taip susidaro užburtas ratas – mokyklos neatsinaujina, nes kenčia dėl naujų mokytojų stygiaus, naujo požiūrio stokos“, – tvirtina A.Žiugžda.

Atrinktos atviriausios mokyklos

Atrankoje dalyvavo ne tik daugybė studijas baigiančių jaunuolių, bet ir mokyklos, norinčios jas priimti. Iš ilgo sąrašo mokyklų buvo atrinkta keturiolika. Į programą įtrauktos pažangiausios, atviriausios ir pasirengusios priimti pokyčius bei iššūkius mokymo įstaigos.

„Rengiuosi mokyti“ projekte dalyvaujantys absolventai konkrečios mokyklos, kaip savo būsimos darbovietės, pasirinkti negalėjo. Jie išreiškė norą artimiausius dvejus pedagoginės veiklos metus, kurie numatyti programoje, praleisti viename ar kitame mieste. Švietimo įstaiga jiems buvo paskirta pagal konkretaus dalyko poreikį.

Programos dalyvė Gabrielė Čibiraitė „Sekundei“ teigė, kad „Rengiuosi mokyti“ yra būtent tai, ko ji ieškojo. „Nežinau, ar visą laiką dirbsiu mokytoja, bet esu tikra, kad norėčiau šitą darbą išbandyti, nes manau, kad jis yra prasmingas. Labai gaila, kad vis mažiau motyvuotų žmonių ateina į mokyklas“, – pedagogo profesijos prestižą kelti bandys politikos mokslų studijas baigusi G.Čibiraitė. Ji vienoje sostinės mokyklų dėstys anglų kalbą

„Šešerius metus studijavau, tad nesinori eiti dirbti, tarkim, vadybininku. Norisi pasirinkt tai, kas susiję su baigtais mokslais“, – lūkesčiais pritaikyti žinias mokykloje dalijasi Mindaugas Kliokmanas.

Bakalauro diplomą jis gavo baigęs kultūros istorijos studijas, o magistro laipsnį apsigynė po dvejų metų paveldosaugos mokslų. Pasak Mokyklų tobulinimo centro direktorės E.Pranckūnienės, retas kuris iš atrinktų absolventų turi pedagoginį išsilavinimą. Tai yra sumanymo dalis, padėsianti pažvelgti į švietimo sistemą kitomis akimis.

Centro direktorė tai įvardijo kaip programos pranašumą. Paklausta, kodėl vasaros stovyklai buvo pasirinkta Paįstrio J.Zikaro vidurinė mokykla, E.Pranckūnienė kaip pirminį argumentą įvardijo mokytojų profesionalumą.

„Mes turime daug ryšių su Panevėžio regionu, todėl norėjome, kad vasaros stovykla vyktų kur nors čia. Rajone yra tikrai geros mokyklos, labai daug puikių mokytojų. Iš pradžių buvo sumanyta, kad dalyviai turėtų galimybę pabūti įvairiose mokyklose, todėl mums reikėjo tokio regiono. Tada ėmėme ieškoti vietos ir radome Paįstrį. Čia puikios sąlygos, be to, šalia yra bendrabutis“, - kalbėjo E.Pranckūnienė.

„Sekundė“