aA
Lengvo, bet vertingo grobio tykantys ilgapirščiai rengiasi sezonui – per naktį mieste pavogti trys brangūs varikliai, skirti vandens transporto priemonėms. Nusikaltėlius masina vertybės, leidžiančios jiems greitai ir gan dosniai pasipelnyti.
Vagis
Apie tai liudija naktį iš trečiadienio į ketvirtadienį Kaune įvykdytos kelios vagystės. Vienos jų metu vandens sporto ir kitokia laisvalaikio pramogoms skirta įranga prekiaujanti įmonė patyrė per 50 tūkstančių litų nuostolių. Ryte į darbą atėję bendrovei „Arum“ priklausančios parduotuvės „Baracuda“ darbuotojai pasigedo dviejų „Yamahos“ markės variklių, buvusių pritvirtintų prie katamarano „Luxuria RA“ ir katerio „Finmaster 5700“. Brutaliai nuplėšę pritvirtintus variklius, vagys nepataisomai suniokojo jų priedus ir kitas detales – nutraukė valdymo trosus, nupjovė elektros instaliacijos laidus.

Apvogti katamaranas ir kateris stovėjo Kauno „Žalgirio“ jachtklubo teritorijoje, greta parduotuvės įrengtoje ekspozicijoje.

Dar per dvidešimt tūkstančių litų patirtą žalą įvertino kaunietis, tą pačią naktį netekęs uždaro gyvenamojo namo kieme Sukilėlių prospekte žiemos sezonui paliktos „MacGregor 26“ jachtos variklio. Pasak nukentėjusiojo, jo kaina – 22 tūkst. litų. Nukentėjusieji iš savo valdų pavogtą turtą pastebėjo ryte.

Kol kas neaišku, ar pastarosios dvi vagystės gali būti tarpusavyje susijusios. Kol kas neaiškūs ir jas įvykdę asmenys.

Yra didelė paklausa

Bendrovės „Arum“ direktorius Arūnas Bartkevičius vakar „Kauno dienai“ sakė, kad tokios vagystės Lietuvoje vis dažnesnės. Anksčiau išvykėliai iš Lietuvos kai kuriose užsienio šalyse buvo pagarsėję kaip motorinių valčių ir kitų vandens transporto priemonių variklių vagys.

Ir čia pasilikę vagys nevengia imtis panašių avantiūrų. Anot A.Bartkevičiaus, tokių vagysčių padaugėjo dėl Valstybinės vidaus vandenų laivybos inspekcijos taikomos pernelyg liberalių mažųjų, pramoginių ir sportinių laivų bei jų variklių registracijos taisyklių: „Kol bus galimybė užregistruoti ir neteisėtu būdu įsigytus variklius, tol bus tokių agregatų poreikis. Varikliai būna vogti tiek Lietuvoje, tiek ir kitose Europos šalyse, juos nesunku realizuoti.“

Pašnekovo įsitikinimu, vandens transporto priemonių varikliai turėtų būti prilyginami automobilių motorams, o jų registracija atitinkamai turėtų būti analogiška valstybės įmonėje „Regitra“ vykdomai sausumos transporto priemonių registravimo procedūrai.

„Kaimyninėse Baltijos šalyse šie reikalavimai jau senokai sugriežtinti. Tiek Latvijoje, tiek ir Estijoje registruojami laivų varikliai privalo turėti tikrus, originalius dokumentus, o ne kažkokius neaiškius popierius. Dar prieš penkerius metus mes, susivieniję visi šios kategorijos prekių pardavėjai, pateikėme Susisiekimo ministerijai peticiją, prašydami pakeisti pakabinamų variklių registravimo įstatymą. Sulaukėme tik pažadų“, – apmaudo neslėpė nebe pirmą kartą nuo vagių nukenčiančios įmonės vadovas.

Vagysčių vajus neslūgsta

Vienas brangiai kainuojantis pakabinamas variklis iš „Baracudos“ parduotuvės buvo pavogtas ir pernai spalį. Jau 15 metų tokiu verslu užsiimantis A.Bartkevičius pasakojo ir iš savo kolegų bei konkurentų vis išgirstantis apie jų patiriamas vagystes.

Šįkart 50 ir 80 arklio galių „Yamahos“ markės varikliai nugvelbti nuo visiškai naujų katerio ir katamarano, kurie neseniai buvo eksponuojami Vilniuje vykusioje turizmo, sporto ir laisvalaikio parodoje, o po to pargabenti atgal į parduotuvės kiemą. Dėl savo dydžio šios siūlomos prekės buvo paliktos kieme.

„Natūralu, kad vagys galėjo žinoti, į kokios vertės daiktus jie taikosi. Juolab kad mūsų parduotuvės interneto svetainėje yra labai detaliai aprašyta kiekviena siūloma prekė, jos savybės“, – sakė A.Bartkevičius.