aA
Trims Lietuvos piliečiams Danijos Kiogės miesto teismas gali paskirti aukščiausias pagal šalies įstatymus numatomas bausmes - dvylika metų nelaisvės. Tokia bausmė numatyta už narkotikų kontrabandą stambiu mastu. Kiogės teismas nuosprendį ketina paskelbti gruodį. Dabar vyksta uždari teismo procesai.
Praėjusių metų balandžio 24 dieną į Danijos Kolundborgo uostą atplaukė motorlaivis "Kvėdarna", kuriame policija aptiko net 12 tonų hašišo. Nelegalų krovinį atgabenęs laivas priklausė Klaipėdoje įsikūrusios akcinės bendrovės - prekybos namų "Žvaigždė" savininkui Piotrui Kosenkai (g. 1959 m.). Į nepatikimų laivų sąrašą įtrauktos "Kvėdarnos" maršrutą stebėjo visų Baltijos jūros šalių pasienio tarnybos.

"Kvėdarna" iš Klaipėdos uosto išplaukė 1998 metų gruodžio 20 dieną. Manoma, kad hašišas į 31 metrų ilgio laivą buvo pakrautas Arabų jūros regione tarp Dubajaus (Jungtiniai Arabų Emyratai) ir Karačio (Pakistanas).

Sulaikius "Kvėdarną" buvo areštuota įgula, hašišą gabenusio laivo kapitonas Jevgenijus Pimachinas (g. 1955 m.) ir kaip tik tuo metu į Daniją atvykęs P.Kosenka.

Po kurio laiko į tą patį kalėjimą pateko Kopenhagoje gyvenęs artimas P.Kosenkos bičiulis klaipėdietis Evaldas Ragulis (g. 1967 m.). Jis įtariamas cigarečių, alkoholio, nelegalių migrantų ir narkotikų gabenimu į Daniją.

Iš viso buvo suimta 12 asmenų, įtariamų prisidėjus prie hašišo kontrabandos. Manoma, kad siuntos organizatoriai susiję su tarptautine narkomafija.

Danijos žiniasklaida teigė, jog Lietuvos jūrininkų atgabentas hašišas gerokai viršija visų šalies narkomanų poreikius. Jo vertė - apie 500 milijonų Danijos kronų (280 mln. litų).

Kiogės policininkai "Kvėdarnoje" rastus narkotikus priskiria Pietų Afganistane gaminamam juodajam hašišui.

"Kvėdarna" ir anksčiau buvo patekusi į Danijos bei Lietuvos pasienio policijos akiratį. Pernai "Kvėdarna" iki Bornholmo salos nuvilko avariją patyrusį Klaipėdos bendrovės "Sigal" laivą "Nauta", kuriame pasienio policija aptiko 8,5 milijono kontrabandinių cigarečių "Prince".

Danijos pareigūnai teisme bando įrodyti, kad P.Kosenka susijęs su narkotikų kontrabandos organizavimu. Pagal jų versiją, Kopenhagoje laivo savininkas, sulaukęs "Kvėdarnos" ir krovinio, turėjo atsiskaityti su įgula.

Pavasarį Danijos teismas Kiogėje jau nagrinėjo baudžiamąją bylą, kurioje nelegaliu didelio kiekio narkotikų įvežimu į šią šalį buvo apkaltinti septyni Lietuvos motorlaivio "Kvėdarna" jūreiviai. Šešiems iš jų buvo paskirta pusantrų metų nelaisvės, vienam - trim mėnesiais daugiau.

Danijos kalėjime bausmes atliko vyresnysis kapitono padėjėjas Ričardas Grebliūnas (g. 1939 m.), vyresnysis mechanikas Algimantas Lukauskas (g. 1936 m.), radistas Aleksandras Klimovas (g. 1948 m.), jūreiviai Vasilijus Podoliankovas (g. 1959 m.), Nikolajus Strelčenka (g. 1944 m.), Vladimiras Sologubas (g. 1944 m.), motoristas Vladimiras Murašovas (g. 1955 m.).

Danijoje užsieniečiai privalo atlikti septynias dvyliktąsias paskirtos bausmės. Jūrininkai pavasarį grįžo į namus. Vienintelė laivo įguloje buvusi moteris virėja Vaiva Rimavičienė (g. 1965 m.) buvo paleista iš kalėjimo pernai birželio mėnesį.

"Lietuvos rytas"