aA
Vilniaus oro uoste trečiadienį 11 val. 02 min. sėkmingai nusileido gedimą patyręs "Lietuvos avialinijų" (LAL) lėktuvas, skridęs iš Vilniaus į Maskvą. Avarinis nusileidimas buvo sėkmingas, keleiviai ir įgula nenukentėjo. Švedijos gamybos lėktuve "Saab 2000" buvo 26 keleiviai ir 5 įgulos nariai.
SAAB 2000
Iš Vilniaus į Maskvą skridęs "Lietuvos avialinijų" (LAL) lėktuvas buvo priverstas grįžti į Vilnių dėl lėktuvo elektroninės sistemos gedimo. Tai trečiadienį surengtoje spaudos konferencijoje pranešė LAL technikos direktorius Albertas Balčiūnas. "Tai nebuvo techninis gedimas. Sugedus vienam iš priekinės važiuoklės mikrojungiklių, pilotai gavo klaidingą informaciją", sakė A. Balčiūnas.

"Saab" 2000 yra dvimotoris turbosraigtinis lėktuvas, kurį LAL eksploatuoja porą metų. Kaip BNS pranešė Lietuvos Civilinės aviacijos direkcijos laikinasis vadovas Algimantas Raščius, lėktuvui priartėjus prie Maskvos Šeremetjevo oro uosto, orlaivio davikliai parodė, kad, išleidžiant prieš nutūpimą važiuokles, priekinė važiuoklė neužsifiksavo.

Paaiškėjus, kad leistis reikės avariniu būdu, lėktuvas sugrįžo į Vilnių, kur jo laukė pasiruošusios gelbėjimo tarnybos. Be kita ko, buvo pasiruošta purkšti putas ant nusileidimo tako, jei lėktuvui tektų tūpti ant fiuzeliažo.

Lėktuvui sklendžiant maždaug 10-ties metrų aukštyje virš nusileidimo tako, važiuoklę apžiūrėjo inžinieriai, kurie pasiūlė mėginti leistis. Nusileidimas buvo sėkmingas. Incidento priežastis tiria LAL specialistai.

Pasak A. Raščiaus, šis incidentas nekvalifikuojamas kaip ypatingas. Anot jo, į Vilnių nutarta grįžti, nes manoma, kad vykdyti avarinį nusileidimą baziniame oro uoste yra saugiau, nes ten dirba lėktuvą aptarnaujantys specialistai.

Nuo Vilniaus iki Maskvos oro keliu yra apie 750 kilometrų. Maždaug prieš dvejus metus pagamintą "Saab 2000" LAL nuomoja iš gamintojos švedų bendrovės "Saab". Tai vienas iš dviejų šio modelio LAL turimų lėktuvų. "Lietuvos avialinijos" taip pat turi du mažesnius "Saab 340 B" lėktuvus.

Bendrovės gamintojos teigimu, "Saab 2000" laikomas vienu patikimiausių "aukštos technologijos" turbosraigtinių regioninio nuotolio lėktuvų. LAL turimos modifikacijos orlaivis talpina 50 keleivių, skrenda kreiseriniu 370 mazgų (685 km per valandą) greičiu, gali pakilti į 9,5 kilometro aukštį ir nepapildydamas kuro atsargų nuskristi 2340 kilometrų.

"Saab 2000" buvo sertifikuotas ir pradėtas masiškai gaminti 1994 metais. Dauguma konstrukcinių sprendimų perimta iš sėkmingu laikomo modelio "Saab 340 B".

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.