A.Ambrazevičiaus nuomone, kurią paskelbė rusų kalba Vilniuje leidžiamas savaitraštis "Litovskij kurjer", Rusija, susitarusi su Lenkijos vyriausybe, galėtų per vienerius metus atviruoju būdu iškasti tunelį ir paleisti juo elektros traukinius, panašius į Maskvos metro.
A.Ambrazevičiaus skaičiavimu, keleiviniai ir krovininiai traukiniai bei geležinkelio platformos automobiliams pervežtų per tunelį per vieną valandą be jokių vizų ir leidimų.
A.Ambrazevičius, kuris yra Karo akademijos ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto profesorius, teigia, kad toks kelias būtų kur kas greitesnis, nei kiti, kai Lietuva kitais metais panaikins vizų režimo lengvatas susisiekimui su Kaliningradu, ir jo statyba atsipirktų per 3-5 metus.
Profesoriaus vertinimu, pastatyti tunelį kainuotų apie 2 mlrd. eurų, finansuoti statybą galėtų padėti ES, kuri yra suinteresuota sklandžiu Rusijos susisiekimo su Kaliningradu problemos sprendimu.
Be to, kaip BNS sakė A.Ambrazevičius, tunelio statyba ir eksploatacija sukurtų daug darbo vietų ir padėtų išvengti politinių nesutarimų tarp kaimynų - Rusijos ir būsimų Europos Sąjungos narių Lietuvos ir Lenkijos.
Į ES stojančių Lietuvos ir Lenkijos ketinamai nuo kitų metų vidurio įvesti vizas srities gyventojams sukėlė didelį Rusijos nepasitenkinimą ir nuogąstavimus dėl izoliacijos.