Lenkijos ekspertų išvadoje teigiama, jog pagrindinė autoįvykio priežastis buvo pėsčiųjų neatsargumas.

Savo ruožtu, lenkų ekspertai nurodė, jog vairuotojui sumažinus greitį iki 65-75 kilometrų per valandą, pėstieji tikriausiai būtų spėję pasitraukti į kelkraštį.

"Esant tokiai išvadai aš negaliu ateiti į Seimą ir prašyti jūsų leisti patraukti baudžiamojon atsakomybėn Seimo narį", - sakė parlamentarams A.Klimavičius.

Generalinis prokuroras nesakė, ar J.Olekas viršijo leistiną greitį.

Lietuvoje atliktos dvi pirmosios autotechninės avarijos ekspertizės prieštaravo viena kitai. Viena jų teigė, jog Seimo narys neviršijo greičio ir negalėjo išvengti avarijos, kita - jog jis viršijo leistiną greitį.

1999 metų spalį Kauno rajone greitkelyje Kaunas - Vilnius Seimo nario vairuojamas automobilis patrenkė per greitkelį ėjusius 85-erių metų Teofilį Šimonį ir Stanislavas Buzą.

Žuvusieji gyveno netoli magistralės. Nelaimės vietoje buvo įspėjamasis kelio ženklas, kad ten gali vaikščioti pėstieji, bet pati vieta nebuvo apšviesta ir ant kelio nenubraižyta pėsčiųjų perėja.

J.Olekas yra valdančiosios Socialdemokratinės koalicijos frakcijos Seime narys, eina sveikatos apsaugos ministro pareigas.