Tačiau ŠMKK pirmininkas Virginijus Domarkas, remdamasis teisininkais, nuramino, esą net galiojant griežtesniam alkoholio reklamos transliavimo ribojimui televizijos sporto varžybas gali rodyti „be jokių kliudymų“.

„Pataisų svarstyme daroma pertrauka iki kito posėdžio, nes paaiškėjo naujų aplinkybių, - po komiteto posėdžio sakė V. Domarkas. – Pavyzdžiui, kodėl Vartotojų teisių apsaugos tarnyba netaikė ligi šiol galiojusios nuostatos, kokie buvo motyvai. Naujos redakcijos įstatymas buvo priimtas dar 2004 metais, kodėl tik dabar ši problema iškilo?“

Anot V. Domarko, kitas ŠMKK posėdis, jei bus pratęsta sesija vyks po savaitės. Be to, kitą pirmadienį dėl šios problemos žada tartis suinteresuotų grupių teisininkai.

Pataisų svarstymas pradėtas iš naujo

Praėjusią savaitę Seimo nariai atmetė Ekonomikos komiteto išvadą, kuria buvo siūloma pritarti liberalų siūlymui liberalizuoti alkoholio reklamą.

Todėl parlamentarai pavedė Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas iš naujo apsvarstyti kitam komitetui – ŠMKK.

Trečiadienį, kaip ir praėjusią savaitę Ekonomikos komiteto posėdyje, užvirė diskusijos, ar leisti dienomis reklamuoti alų, sidrą ir kitą lengvą alkoholį, ką daryti su iš užsienio transliuojamomis sporto varžybomis, kaip traktuoti alkoholio gamintojų logotipus ir ar bausti už jų pasirodymą ekrane.

Dalis kalbėjusiųjų kvietė pritarti konservatorių Sveikatos reikalų komiteto pirmininko Antano Matulo ir Vidos Marijos Čigriejienės bei „valstiečio“ Alfredo Pekeliūno siūlymui.

Šie paragino greta draudimo televizijoje rodyti alkoholio reklamą 6-23 val. numatyti, kad tai nebūtų taikoma natūralios fermentacijos gėrimus, kurių tūrinė alkoholio koncentracija neviršija 15 proc., gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių pavadinimams ir (arba) prekių ženklams. Logotipus būtų leista rodyti iš sporto varžybų, koncertų, teatro spektaklių, kino ir videofilmų demonstravimo, kitų masinių renginių.

Tokiam projektui trečiadienį pritarė Šeimos ir vaiko reikalų komisija. Be to, ji sutiko, kad Rugsėjo 1-ąją būtų galima prekiauti alkoholiu tarptautiniais reisais važinėjančiais traukiniuose, lėktuvuose ir pan. Komisija nesutiko su liberalų siūlymu leisti pardavinėti alkoholinius gėrimus tą dieną viešojo maitinimo įstaigose ir kai kuriose vietose.

„Krepšininkai turės žaisti nuogi“

Net ir liberalesnis nei nuo sausio įsigaliojusi tvarka pasiūlymas dėl alkoholio reklamos transliavimo ŠMKK posėdyje sulaukė kritinių vertinimų.

Anot Kultūros ministerijos Informacinės visuomenės plėtros skyriaus vedėjo Laimono Ubavičiaus, pateikti siūlymai, kaip taisyti Alkoholio kontrolės įstatymą, yra per siauri. Mat Seimo narių projektai paprastai susiję su Lietuvoje vykstančiais renginiais.

„Yra kino filmai, autorinės programos, pirktos iš prodiuserių kompanijų. Pagal dabartinį traktavimą bus baudžiama ir už prekių ženklus, rodomus kino filmuose. Kelia abejonių tam tikras traktavimas“, - aiškino L. Ubavičius.

Kaip pažymėjo Radijo ir televizijos komisijos atstovas Nerijus Maliukevičius, reklama laikoma informacija, kuria skatinama vartoti tam tikrą produktą ir už kurios rodymą mokami pinigai. Tuo tarpu televizijos, transliuojančios krepšinio varžybas, už gėrimų gamintojų simbolikos rodymą atlygio negauna.

„Pasiūlymai gali sukelti dar didesnės painiavos. Bet koks pasiūlymas čia sukelia problemų kitoje srityje. Krepšininkai turės žaisti baltais marškinėliais arba nuogi“, - kalbėjo N. Maliukevičius.

Siūlo neskubėti vėl keisti įstatymus

Lietuvos radijo ir televizijos asociacijos prezidentas Paulius Kovas paragino parlamentarus nesikarščiuoti ir nepriimti skubotų sprendimų. Anot jo, reikėtų sudaryti darbo grupę iš suinteresuotų pusių atstovų ir pavesti jai pateikti siūlymus, kaip taisyti įstatymą, o keisti po sakinį.

„Seimas padarė klaidą vasarą, televizijos padarė žiemą, dabar stumiama į dar vieną klaidą, - posėdyje kalbėjo P. Kovas. – Dabar triukšmas buvo sukeltas krepšinio fanų, po keturių mėnesių bus keliamas futbolo fanų. (…) Stovime tokioje vietoje, kai bet koks žingsnis po keturių mėnesių mus vėl įstums į panašią situaciją ir vers vėl taisyti“.

Anot asociacijos prezidento, jau nereklamuojamas vadinamasis „alkopopsas“ – alkoholiniai kokteiliai. Aludariai sutinka per sporto varžybas nereklamuoti ir sidro, kuris esą yra populiariausias tarp paauglių, visų pirma – mergaičių.

Koncerno „MG Baltic“, kuriam priklauso televizija LNK, stipriųjų alkoholinių gėrimų gamintojas „Stumbras“ ir alkoholį importuojanti bendrovė „Mineraliniai vandenys“, valdybos narys advokatas Romanas Raulynaitis ragino alkoholio vartojimą mažinti ne draudimais, o socialine reklama.

Anot jo, įstatymų griežtinimas tik skatintų juos apeiti. „Alkoholis yra ypatingo jautrumo prekė. Jei perlenki lazdą, pavyzdžiui, su dideliais akcizais, tai skatina nelegalią rinką. Reklama yra legalaus konkuravimo įrankis“, - teigė jis. – Nenorime, kad mums reikėtų apeiti įstatymus. (…) Kam reikia tokių apribojimų, už kurių nesilaikymą neįmanoma nubausti, kurių neįmanoma įgyvendinti ir kuriuos galima apeiti“.

Siūlymui sudaryti darbo grupę pritarė ir ŠMKK narė, Socialdemokratų frakcijos atstovė Marija Aušrinė Pavilionienė. Anot jos, dabartiniai projektai, kaip taisyti įstatymą, yra absurdiški: „Siūlymai skirtingi, procentai skirtingi. Reikia viską išsinagrinėti. Būtina darbo grupė, o ne propaganda“.

„Duokite griešniems žmonėms 6 proc. alaus“

Savo ruožtu Liberaldemokratų frakcijos narys Julius Veselka pasiūlė leisti dienomis reklamuoti natūralios fermentacijos alų, kurio tūrinė alkoholio koncentracija neviršija 6 proc.

Agituodamas už savo siūlymą parlamentaras aiškino, esą yra tam tikra moterų grupė, vadinama davatkomis, kurios „eina į bažnyčią, meldžiasi ir tikrai užsitarnaus Dievo karalystę, bet negimdo vaikų“. Tačiau yra ir tokių moterų, kurios neina į bažnyčią, tačiau gimdo vaikus.

„Palikite 94 proc. davatkoms, bet duokite mums, griešniems žmonėms, 6 proc. alaus“, - juokėsi J. Veselka.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją