aA
Arūnas Bukantis Gamtos mokslų daktaras
Savaitgalį buvo labai apgaulinga situacija - iš vakarų artėjo žemo slėgio sūkurys, o iš rytų - aukštesnio slėgio. Pirmajame dominavo drėgnas šiltas oras, antrajame - vėsesnis.

Ir, jei tik būtų šiek tiek šalto oro frontas pasislinkęs į rytus, Lietuvoje nebūtų buvę lijundros. Čia ir buvo klaida, buvo manoma, kad lijundra sieks tik Lietuvos pasienį.

Net jei sinoptikai ir nevisai tiksliai numatė savaitgalio orus, kelininkai turi atsiminti, kad lapkričio gale gali prasidėti lijundros.

Sniegas, lijundros, apledėjimai galėjo prasidėti jau lapkričio viduryje. Kelininkai turi mobilizuoti per keletą valandų pajėgas ir barstyti kelius.

Niekas apie blogus orus nepraneš prieš savaitę. Žinoma, jei tai būtų rugsėjis, kelininkai galėtų teisintis, kad jie nesitikėjo, nepasiruošė.

Lapkričio gale “pagal įstatymą” priklauso tokie orai. O esant slidžiai kelio dangai padidėja ir stabdymo kelias, ir prastesnis ratų sukibimas su kelio danga.

Orai turi rūpėti ne tik sinoptikams, kelininkams, bet ir patiems vairuotojams.

Sniegas išryškino “juodą” vairuotojų nekultūringumą

Tai komentuoja:

Henrikas Jurkuvėnas Lietuvos automobilių kelių direkcijos, Kelių priežiūros skyriaus viršininkas

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0