Valgymo įpročiai: kas padės sulieknėti, o kas ne

 (1)
Informacijos apie tai, ką reikėtų valgyti, kad numestume kelis nereikalingus kilogramus, labai daug. Kodėl taip sunku prisijaukinti sveikos mitybos įpročius? Dietologai pataria - efektyvus kasdienio meniu sureguliavimo būdas - dienoraštis, kurį kasdien pildome.
© fotolia.com

Akivaizdu, kad mūsų gyvenime labai daug dalykų paremta įpročiais (kiti juos vadina refleksais). Tačiau esminis šių dviejų sąvokų skirtumas tas, kad refleksai nuo mūsų pačių nelabai priklauso, o įpročius mes galime ugdyti. Jei vaikystėje mama buvo įpratinusi, kad geriausia pusryčiams prisikirsti daug sumuštinių su dešra ir storu sviesto sluoksniu, suaugę mes patys priimame sprendimus, ką valgyti.

Pirmas ir svarbiausias įprotis

Valgymo režimas - įprotis, sveikatai turintis daugiausiai teigiamos įtakos. Jį įgijus organizmas visą laiką gauna pakankamai maisto. Mums psichologiškai labai svarbu žinoti, kad gausime reikalingų maistinių medžiagų nuo ryto, kai pabusime, iki vakaro, kai jau ruošimės eiti miegoti. Deja, kai sugalvojame kardinaliai pakeisti savo mitybos įpročius, laikomės dietų, mūsų kūnas patiria labai didelį stresą. Jis nesuvokia mitybos pasikeitimų ir režimo sugriuvimo, todėl pradeda kaupti atsargas.

Valgymo režimą (laikotarpį tarp pusryčių, pietų ir vakarienės) reikėtų reguliuoti atsižvelgiant į tai, per kiek laiko pavalgius skrandis ir vėl lieka tuščias. Dietologai teigia, kad maistą mūsų organizmas virškina maždaug 3-5 valandas. Viskas priklauso nuo to, ką valgėme. 

Dar vienas svarbus įprotis

Svarbu, kad maistui ir pačiam valgymo procesui skirtumėte pakankamai dėmesio. Tai neturi būti tik fiziologinis poreikių patenkinimas. Jokiu būdu neužsiimkite kita veikla (knygos skaitymu, televizijos žiūrėjimu). Geriausias įprotis - valgymas prie stalo. Neskubėkite, mėgaukitės kiekvienu kąsniu. Ir visada prisiminkite - maistas yra nuostabus malonumas, kuriuo būtina mėgautis!

Kodėl niekaip nepavyksta?

Blogų mitybos įpročių susiformavimui didžiausią įtaką turi blogos emocijos ir neigiama mūsų psichologinė būsena. Jei šeimoje yra kažkokie konfliktai, tai pietavimas sukels tik labai daug streso. Tai dažnai skatina apsivalgymo priepuolius. 

Jokiais būdais neverskite vaikų valgyti tai, kas jiems labai nepatinka. Taip jiems visam gyvenimui gali susiformuoti neigiamas požiūris į maistą.


Nuotr. Shutterstock

Dienoraštis, kuris pakeis jūsų mitybos įpročius

Amerikiečių mitybos specialistai tvirtina, kad pažinti savo valgymo įpročius, sėkmingai juos keisti ir lieknėti padeda dienoraščio rašymas. Jums tereikės kiekvieno valgio metu surašinėti viską, ką dedate į burną. Jokiais būdais nesistenkite gudrauti prieš save ir kitus (jei kažkam planuojate parodyti dienoraštį), nes tai neatneš jokios naudos, o dienoraščio rašymas bus netikslingas laiko gaišimas. Remiantis mokslininkų atliktais tyrimais, linkę pilnėti žmonės pildydami dienoraštį ir vertindami savo mitybą bei fizinį aktyvumą nesąmoningai maždaug 30 proc. sumažina suvartojamo maisto kiekį ir 10 proc. padidina fizinį aktyvumą.

Labiausiai dienoraštis tinka žmonėms, kurie yra įsitikinę, kad valgo labai nedaug, tačiau kilogramų vis daugėja. Kai jie pradeda užrašyti kiekvieną savo kąsnį, supratimas labai greitai ateina. Į dienoraštį reikia surašyti ne tik tai, kas keliauja į mūsų pilvukus per pagrindinius valgymus - pusryčius, pietus, vakarienę, tačiau ir kiekvieną užkandį. Dienoraštis padės demaskuoti kalorijas, kurias jus taip puikiai slapstydavote.

Kaip rašyti?

Į dienoraštį reikia tiksliai įrašyti, ką valgome, geriame, kokiais kiekiais tai darome. Užsirašykite ir laiką bei vietą. Skaičiuokite kalorijas. Sugalvokite sau tikslą - kiek kalorijų per dieną neturėtumėte viršyti. Taip pat apibūdinkite savo nuotaiką ir alkį (ar buvote laimingi, ar susinervinę ir t.t.). Greitai pastebėsite, kad tai naudingas ir linksmas žaidimas. Sėkmės!

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.

10 natūralių būdų kovoti su pūslelinę (ledukai, degtinė, paracetamolio tebletės ir kt.) (13)

„Ir vėl vėjas nubučiavo" - taip sakoma, kai ir vėl užklumpa nemalonioji lūpų pūslelinė.