Treniruotė namuose: efektyvių pratimų idėjos VIDEO

Kai einant link sporto klubo susidėlioji treniruotės eigą ir velniūkiškai išsišiepi, kada apskaičiuoji žadamas sudeginti kalorijas – aišku kaip dieną – šiandien žadi nustebinti pati save. Ausinėse mėgstama daina, o ir džiaugsmas supratus, kad pagaliau prisiruošei išeiti į sporto salę dar labiau motyvuoja. Įžengi į rūbinę, atsegi sportinį krepšį ir... širdis nusirita į kulnus. Skubėdama pamiršai įsidėti sportinius batelius.
© fotolia.com

Dingsta nuotaika, nukabini nosį ir dažniausiai nusivylusi savo neapdairumu (o kartais ir apsidžiaugusi, nes tai tampa puikus pretekstas praleisti sportą) patrauki išėjimo link. Gerai apsvarsčius... juk sportuoti basomis gali būti ir visai įdomi mintis. Visgi žmogus negimei su batais, o ir laikus, kai basomis braidydavom per rasa nusėtą pievą buvai senai pamiršusi... 

Kieta danga ne pieva, bet po truputį prie tokio menko diskomforto galima ir priprasti. Kartais sportas basomis gali būti tikras malonumas. Žinoma, jei būsime atsargūs su savo nuo žemės atpratusiais padais ir silpnais kojų raiščiais. Kaip žinia, visą šį laiką mūsų pėdos buvo pratinamos prie įtvarų, esančių avalynėje, todėl nusiavus sportbačius ir pervertinus savo jėgas galima greit įsitaisyti nemalonią traumą.

Kodėl verta sportuoti basomis?

Vien žinant, kad mes visada avime batus, yra suprantama, kad pėdoms reikia „atsikvėpti“. Lygiai taip, kaip grįžus namo norisi nusiauti džinsus, liemenėles ar išlaisvinti plaukus nuo plaukų gumytės. Taip, kaip dažnai rišant lūžinėja plaukai, ar nešiojant rankinę ant vieno peties, krypsta stuburas, avint batus būna varginamos ir silpninamos mūsų pėdos. Mes turime pradėti tvirtinti kojų raiščius ir sausgysles. Kitą kartą nusiavus basutes ir tekinomis pasileidus į šiltą jūrą jums nebereikės tūpčioti ir skėsčiojant rankomis aikčioti dėl mažiausiems akmenukams jautrių pėdų. Kaip žinia aborigenai, indėnai ir kiti mažiau civilizuoti žmonės batų visai neavi, todėl tikima, kad nemalonus kvapas, grybeliai, karpos ir kitos ligos jiems yra mažai pažįstami. 

Kiek tik įmanoma dažniau vaikščiokite be batų. Grįžę namo nieko nelaukdami nusispirkite juos ir net apeikite šlepetes.  Būkite visiškai basi. Jei namuose ne kiliminė danga, avėkite kojines. Nieko daugiau. 

1. Sportuojant basomis labiau prijungiamas ir pėdų darbas – lavinami natūralūs judesiai.

2. Tvirtos pėdos taip pat turi didžiulę įtaką jūsų sportui. Treniruojantis basomis į darbą prisijungia daugiau smulkiųjų raumenukų.

3. Lavinamas jūsų lankstumas, laikysena.

4. Basos kojos neskleidžia nemalonaus prakaito kvapo. Kvapą suteikia kojinės ir avalynė, kas trukdo kojoms vėdintis.

Kaip sportuoti basomis?

Kantrybės, mielosios. Kaip ir kiekviena pradžia – sportas basomis turi būti pradedamas lėtai ir kantriai. Kiekvienos pėdos yra skirtingos, skirtingai jautrios ar stiprios. Po pirmųjų bandymų nenustebkite, jei jausite šiokį tokį maudimą, pėdų skausmą.  Padarykite keletos dienų pertrauką ir vėl tęskite. Gali atsirasti ir pūslelės, tačiau joms nusilupus, jūsų pėdų oda taip pat taps tvirtesnė, storesnė.

Pirmus kartus atlikite pratimus, kuriems nėra naudojamas papildomas svoris – pavyzdžiui joga ar pratimai namų sąlygomis. Na, o jei pradedate sportuoti sporto klube, pirmiausia pabandykite paklausti klubo prižiūrėtojų ar ten yra leistina sportuoti basomis. Jie pasakys ar klube negalioja taisyklė griežtai nurodanti dėvėti avalynę. Kitu atveju – kaip ir minėta, atlikite pratimus, kuriems nereikia papildomos įrangos. Sporto klubai dažnai turi atskirą kampelį treniruotėms su kilimėliais, kur jūs turėtumėte be vargo pasidaryti produktyvią mankštą. Avalynę klubuose dažniausiai privaloma dėvėti tik tada, kai jūs dirbate su sunkiais svoriais ir treniruokliais. Tokios taisyklės sudarytos jūsų saugumo sumetimų vardan.

Kaip išvengti traumų sportuojant basomis?

Nedarykite pratimų, kuriais reikia laikyti liksvarą ant vienos kojos. Jūsų raiščiai dar nėra tokie stiprūs, todėl negalite būti tikra, kad pėda, jai šiek tiek atsipalaidavusi, nepakryps.

Būkite ypatingai atsargios dirbdamos prie kilnojamų treniruoklių ar svarmenų. Jūs nenorite užsimesti jų ant pėdos, o vėliau nepajėgti apsiauti net įprastų batelių. Bėgti basomis ant kietosios dangos yra pavojinga dėl galimų raiščių patempimų ir skaudžiai sutrenkiamų kulnų. Tai daryti reikia tik po kurio laiko, pripratinus kojas sportui be avalynės. Galiausiai,  bėgiojimu be sportbačių jūs labiausiai galėsite pasimėgauti pievoje ar paplūdimyje, ant jūros kranto.

Daugiau idėjų treniruotėms namų sąlygomis rasite video nuorodoje:

Daugiau motyvuojančių idėjų bei sporto ir mitybos patarimų rasite Karolinos „Sveikos gyvensenos dienoraštis“ puslapyje. Spausk ČIA.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.

10 natūralių būdų kovoti su pūslelinę (ledukai, degtinė, paracetamolio tebletės ir kt.) (13)

„Ir vėl vėjas nubučiavo" - taip sakoma, kai ir vėl užklumpa nemalonioji lūpų pūslelinė.