Specialistai perspėja: kaip reikia DETOKSIKUOTI ORGANIZMĄ jau pirmą dieną po Velykų

 (6)
Dažnai Velykos neįsivaizduojamos be riebiu maistu ir gėrimais nukrauto stalo, prie kurio praleidžiama didžioji šventės dalis: vieną margutį keičia kitas, prikraunama pilna lėkštė baltos mišrainės, puikiai deranti prie keptos kiaulės kojos, nebeskaičiuojami pyrago gabalėliai ir nuolat papildoma taurė.
Specialistai perspėja: kaip reikia <strong>DETOKSIKUOTI ORGANIZMĄ</strong> jau <span style="color: #ff4040;">pirmą dieną po Velykų</span>
© shutterstock

Toks maisto kiekis tampa tikra „bomba“ mūsų organizmui – jį sunku virškinti, o nesudegintos kalorijos lengvai „nusėda“ ant kūno. Sveikos gyvensenos specialistai pataria – pirmą dieną po Velykų skirkite savo organizmo išvalymui.

Anot mitybos specialisto Gedimino Čižausko, šventės neturėtų tęstis savaitę: „Daugybė žmonių šventes įsivaizduoja kaip didingą puotą, kuriai paruošti sugaišta daugybę laiko, todėl natūraliu laiko norą abi šventės dienas skirti valgymui. Neretai maisto gaminama tiek daug, kad virtų kiaušinių, majonezo, mėsos gaminių ar saldžių kepinių lieka ir kitoms savaitės dienoms. Taip, vengiant atsikratyti likučių, įsisukama į sunkaus ir jau nešviežio maisto karuselę, kai skrandis alinamas toliau, nors smegenys, galbūt, jau siunčia signalus, raginančius pailsėti, – pasakoja mitybos specialistas. – Iš karto po švenčių reikėtų kuo skubiau grįžti į įprastą režimą – sportuoti, valgyti suderintą maistą, o jei vis dar jaučiamės apsunkę, verta imtis ir detoksikacijos – laisvųjų radikalų ir kitų kenksmingų medžiagų pašalinimo iš organizmo.“

Specialistai perspėja: kaip reikia <strong>DETOKSIKUOTI ORGANIZMĄ</strong> jau <span style="color: #ff4040;">pirmą dieną po Velykų</span>
© Vida Press

Užsienio tyrėjai skelbia populiarų skaičių – 95 proc. – neva tiek dietų yra trumpalaikės ir neveiksmingos, tačiau dieta nėra vienintelė išeitis pagerinti savijautą ir atsikratyti per šventes įgytų riebaliukų. Pasak mitybos specialisto, nors per šventes savo organizmą teršiame greičiau ir stipriau, nereikėtų pamiršti, kad detoksikuoti organizmą verta dažniau – mūsų gyvenimo sąlygos, oro užterštumas, su maistu gaunami konservantai bei rūkymas yra pagrindiniai faktoriai, lemiantys laisvųjų radikalų kaupimąsi kūne. Pastarieji, patekę į ląsteles, jas sendina, didina įvairių ligų riziką, tad jų naikinimas yra itin aktualus.

„Geriausiai laisvuosius radikalus nukenksmina antioksidantai, tad labai svarbu į mitybą įtraukti produktų, turinčių daug šio svarbaus mitybos elemento, pavyzdžiui, vaisių, arbatos, šviežių daržovių. Naudingiausia ir paprasčiausia organizmui – detoksikuotis bent kartą per savaitę arbata. Mokslininkai ištyrė, kad daugiausia antioksidantų, kovojančių su laisvaisiais radikalais, randama arbatoje – kartais net iki 40 kartų daugiau nei vitamine C. Staigaus pokyčio gal ir nepajusite, tačiau palengvėjusi kepenų veikla, švaresnis kraujas pagerins savijautą, leis geriau išsimiegoti, pakels darbingumą“, – sako G. Čižauskas.

Specialistai perspėja: kaip reikia <strong>DETOKSIKUOTI ORGANIZMĄ</strong> jau <span style="color: #ff4040;">pirmą dieną po Velykų</span>
© Vida Press

Mitybos specialistas siūlo vadovautis 5 TAIP taisykle, kuri padės greitai ir lengvai po Velykų atgauti jėgas, grįžti į įprastą mitybos režimą bei detoksikuoti organizmą:

Gerkite daug vandens – visi žinome, kad vandens per dieną reikėtų išgerti apie du litrus, tačiau retas kada įvykdome šią užduotį. Vanduo yra būtinas visų ląstelių veiklai, padeda valyti kepenis ir visą virškinimo traktą, šalina iš organizmo toksinus.

Bent kelioms dienoms racioną sudarykite iš šviežių vaisių, daržovių ir pilno grūdo produktų. Tai lengvas, tačiau gausus vitaminų, mineralų maistas, sugrąžinsiantis organizmui balansą – vien tik gerieji riebalai ir naudingos kalorijos. Jokių blogųjų riebalų ir nesveikų angliavandenių!

Didesnis fizinis aktyvumas. Pirma diena po Velykų tam ypač tinkama, nes reikia išjudinti švenčių metu aptingusius raumenis. Nesportuojantieji turėtų užsiimti nedidelėmis įžanginės treniruotėmis, mankšta, sportuojantieji – padidinti apkrovas. Švenčių metu naudinga tarp valgymų išeiti pasivaikščioti.

Pailsėkite. Skirkite miegui daugiau laiko – organizmas, įveikęs kalnus maisto ir alkoholinių gėrimų, nusipelno atgauti jėgas, be to, tai spartina metabolizmą, kepenų ir kitų organų spartesnį apsivalymą. Miegoti neikite ką tik pavalgę.

Rinkitės natūralumą. Nualintam organizmui mažiausiai reikia naujos cheminių medžiagų dozės, tad vietoje vaistų verčiau rinktis natūralius antioksidantus. Daugiausia jų yra arbatoje, tiesa, ne kiekvienas gėrimas vienodai naudingas – didžiausią poveikį darančių natūralių detoksikuojančių arbatų ieškokite vaistinėse.

Specialistai perspėja: kaip reikia <strong>DETOKSIKUOTI ORGANIZMĄ</strong> jau <span style="color: #ff4040;">pirmą dieną po Velykų</span>
© Shutterstock nuotr.
Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

10 dalykų, kurie lėtina jūsų medžiagų apykaitą ir trukdo sėkmingai mesti svorį (8)

Atsikratykite šių įpročių dabar tam, kad padidintumėte savo kalorijų deginimo galimybes.

Išsamusis 2017-ųjų sveikatos horoskopas visiems Zodiako ženklams

Žinoma, kad domina, ką žada šie metai mūsų asmeninei laimei ir karjerai. Tačiau jei nebus sveikatos, kam ta meilė ir darbas, tiesa?

Naudingiausi kambariniai augalai nuo nemigos, galvos skausmo, virusų (5)

Namuose esanti įvairi technika - kompiuteriai, spausdintuvai, televizoriai, kondicionieriai ir t.t. - ora paverčia negyvu. Apsaugoti aplinką nuo žalingo poveikio bei palaikyti namuose švarų orą padės augalai-sanitarai.

Koks moters kvapas labiausiai atstumia vyrus? (44)

Sakote, saldus gėlių aromatas? O gal cukraus vata ar kadagiais dvelkiantis aromatas? Ne - yra kvapas, kuris labiausiai dirgina vyro uoslę.

Kokias ligas išduoda nemalonus kūno kvapas? (14)

Ko gero kiekvienas mūsų yra patyręs, ką reiškia būtų tuo žmogumi, kuris skleidžia nemalonų kvapą patalpoje – galbūt po itin intensyvios treniruotės, o gal po to, kai pietums valgėte mėsainį su svogūnais.

Sisiojimo reikaliukai: kas rodo, kad turi rimtų problemų? (4)

Stebėdamos savo šlapimą galite išvengti įvairių sveikatos sutrikimų ir užkirsti kelią rimtoms ligoms.

Paprasti būdai, padedantys atsikratyti knarkimo (12)

Jei lovoje miegi ne viena, tenka priprasti prie mylimojo miegojimo įpročių. Vieni dažnai vartosi, stumia tave į lovos kraštą, kiti nepasidalina viena antklode, o treti knarkia.

Bananų jėga: mažina cholesterolį, įveikia mėšlungį, stiprina širdį (kada rinktis žalius, o kada - prinokusius?) (25)

Bananai yra ne tik skanūs, bet ir sveiki. Juose esantys vitaminai ir naudingos maistingosios medžiagos labai palankiai veikia mūsų organizmą.

Užkirsk kelią pagurkliui: lengva ir veiksminga mankšta (9)

Dažnai rūpindamosis apelsino žievele ant užpakaliuko pamištame kitas vietas, išduodančias biologinį amžių ir sočias vakarienes - pagurklį.

Pasigamink nebrangų natūralų dezodorantą nuo prakaitavimo (1)

Galima pasigaminti, kremo, šampūno, kaukių plaukams ir odai. Jūsų kosmetikos lentyną gali papildyti ir naminis dezodorantas.

5 paprasti būdai pagreitinti medžiagų apykaitą (10)

Jau retai kurią moterį reikia įtikinėti, kad antsvoris dažnai susijęs su sutrikusia medžiagų apykaita. Kaip pagreitinti metabolizmą?

Kaip subalansuoti svoriui įtakos turinčius hormonus (4)

Sunku patikėti, kad mūsų svoris priklauso ne tik nuo suvartojamų kalorijų skaičiaus, bet ir nuo nematomų cheminių medžiagų organizme. Būtent hormonai veikia mūsų medžiagų apykaitą, nes jie nurodo organizmui – kaupti riebalus ar deginti.

Skanūs ir sotūs kokteiliai, kurie degina riebalus (10)

Kad suvalgytume mažiau ir nepriaugtume nepageidaujamo svorio, puikus išsigelbėjimas - pakeisti požiūrį į mitybą ir atlikti generalinę vartojamo maisto pertvarką.

Žuvis, kuri naudingumu prilygsta lašišai, o yra gerokai pigesnė (30)

Kai tik spusteli šalčiai, tai ir dairomės į riebesnius kąsnelius, kad papildytume energijos atsargas.

Gudrybė, padėsianti apsaugoti rankas plaunant indus (10)

Virtuvės priežiūros neįsivaizduojame be cheminių valiklių, todėl turime taikytis su žalingomis pasekmėmis: sudirgusia, išsausėjusia oda, alergijomis, trapiais ir lūžinėjančiais nagais.