Smegenyse atrastas mygtukas „atnaujinti“

 (2)
Tarptautinė mokslininkų komanda atrado smegenų enzimą, kuris mūsų atmintyje atnaujina anksčiau įgytą informaciją.
Įsiminimas nėra pasyvus procesas, kurio mes negalime kontroliuoti. Visu šiuo mechnizmu įmanoma manipuliuoti
© Shutterstock nuotr.

Nežinau, ar tyrėjus išgąsdino, ar suerzino juosta „Jausmų galia“ (angl. „Eternal Sunshine of the Spotless Mind“), pasakojanti apie sugebėjimą ištrinti atmintį, bet jie šįkart jie pasistengė. Neseniai atrastas smegenų fermentas, kuris augmentuoja ir stiprina atsiminimus, net jeigu po įvykio prabėgo mėnesiai.
Kaip praneša Sciencedaily.com, SUNY Downstate medicinos centro mokslininkai, aptiko enzimą, atliekantį ypatingą vaidmenį ilgosios atminties procese: „Yra medžiagų, kurios stimuliuoja smegenis ir stiprina trumpąją atmintį. Jų turinčius maisto papildus egzaminų sesijų metų dažnai naudoja studentai. Tačiau iki šiol nebuvo atrasti būdai, kaip po kelių savaičių ar mėnesių sustiprinti atsiminimus apie įgautas žinias“, - teigia mokslininkai.
Tyrėjai davė žiurkėms pasenusio maisto ir stebėjo, kaip jos reaguos į tokius pat produktus praėjus keliems mėnesiams. Vienoms iš jų buvo suleistas virusas, smegenyse naikinantis ilgąją atmintį stiprinantį PKMzeta fermentą. Šie graužikai ir toliau ragavo jas blogai verstis privertusio maisto.Tuo tarpu žiurkės, kurių PKMzeta enzimo kiekis nebuvo paveiktas, pagedusio maisto vengė ir toliau.
Šis fermentas veikia visai kitokiu principu negu kiti atminties gerintojai. Jis gerina smegenų gebėjimą įtvirtinti žinias, kiekvienos dienos patirtis paversdamas nesenstančiais prisiminimais. Iki šiol šis procesas mokslininkų nebuvo atskleistas.
„Žmonės įsitikinę, kad įsiminimas yra pasyvus procesas, kurio mes negalime kontroliuoti. Pasirodo, visu šiuo mechanizmu įmanoma manipuliuoti”, - džiūgauja tyrėjai, žadantys, kad tai gali tapti perversmu gydant Alzheimerio sindromu sergančius pacientus bei nuo potrauminio streso ar įvairių fobijų kenčiančius žmones.
Mano maldos išklausytos! Nebereiks ruoštis sesijai, nes prisiminsiu viską, kas buvo sakoma paskaitose. Galėsiu išsitrinti plastiko maišelių baimę ir panaikinti paniką, užklumpančią praeinant akvariumą su karpiais prekybos centre. Valio mano naujai refreshintai atminties sistemai!

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Paprasti būdai, padedantys atsikratyti knarkimo (12)

Jei lovoje miegi ne viena, tenka priprasti prie mylimojo miegojimo įpročių. Vieni dažnai vartosi, stumia tave į lovos kraštą, kiti nepasidalina viena antklode, o treti knarkia.

Bananų jėga: mažina cholesterolį, įveikia mėšlungį, stiprina širdį (kada rinktis žalius, o kada - prinokusius?) (23)

Bananai yra ne tik skanūs, bet ir sveiki. Juose esantys vitaminai ir naudingos maistingosios medžiagos labai palankiai veikia mūsų organizmą.

Užkirsk kelią pagurkliui: lengva ir veiksminga mankšta (8)

Dažnai rūpindamosis apelsino žievele ant užpakaliuko pamištame kitas vietas, išduodančias biologinį amžių ir sočias vakarienes - pagurklį.

Pasigamink nebrangų natūralų dezodorantą nuo prakaitavimo (1)

Galima pasigaminti, kremo, šampūno, kaukių plaukams ir odai. Jūsų kosmetikos lentyną gali papildyti ir naminis dezodorantas.

5 paprasti būdai pagreitinti medžiagų apykaitą (10)

Jau retai kurią moterį reikia įtikinėti, kad antsvoris dažnai susijęs su sutrikusia medžiagų apykaita. Kaip pagreitinti metabolizmą?

Kaip subalansuoti svoriui įtakos turinčius hormonus (4)

Sunku patikėti, kad mūsų svoris priklauso ne tik nuo suvartojamų kalorijų skaičiaus, bet ir nuo nematomų cheminių medžiagų organizme. Būtent hormonai veikia mūsų medžiagų apykaitą, nes jie nurodo organizmui – kaupti riebalus ar deginti.

Skanūs ir sotūs kokteiliai, kurie degina riebalus (10)

Kad suvalgytume mažiau ir nepriaugtume nepageidaujamo svorio, puikus išsigelbėjimas - pakeisti požiūrį į mitybą ir atlikti generalinę vartojamo maisto pertvarką.

Žuvis, kuri naudingumu prilygsta lašišai, o yra gerokai pigesnė (29)

Kai tik spusteli šalčiai, tai ir dairomės į riebesnius kąsnelius, kad papildytume energijos atsargas.

Gudrybė, padėsianti apsaugoti rankas plaunant indus (10)

Virtuvės priežiūros neįsivaizduojame be cheminių valiklių, todėl turime taikytis su žalingomis pasekmėmis: sudirgusia, išsausėjusia oda, alergijomis, trapiais ir lūžinėjančiais nagais.

7 žingsniai lieknos talijos link (6)

Sakoma, kad roges reikia ruošti vasarą... Na, tuomet žiema tinkamiausias laikas pradėti dailinti pilvo linijas. Be to, prieš šventes visos norime atrodyti dailiau, todėl pats metas susiimti!

Veiksmingi būdai numalšinti alkį be maisto (7)

Nuslopinti alkio pojūtį nėra sudėtinga, svarbu žinoti kelias gudrybes ir jomis naudotis. Tai padės sėkmingai laikytis dietos, sveikai maitintis ir neprisikimšti greitų užkandžių ištikus alkio priepuoliams.

Vaistažolės, kurios gerina seksualinį gyvenimą (4)

Nekalčiausia vaistažolių tinktūra, tinkamai naudojama, gali sužadinti norą mylėtis, todėl dėl vaistų vartojimo pasitarkite su savo... ne, ne gydytoju, o partneriu.

Tyrimas: pilno grūdo produktai mažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką

Šiuolaikinis gyvenimo tempas ir nesubalansuota mityba veda prie dažnėjančių širdies ir kraujagyslių ligų. Naujausi tyrimai atskleidė, kad šių ligų gali padėti išvengti pilno grūdo produktais praturtinta mityba.

Ką daryti, kad prakaitavimas nevirstų košmaru? (2)

Artėjant gražiausioms metų šventėms visus nejučia įtraukia prieššventinio pasiruošimo bumas ir nesibaigianti vakarėlių virtinė. Vieniems tai sukelia džiaugsmingą šurmulį, kitiems – nerimą, kad vakarėlio metu aplinkiniai pastebės kruopščiai slepiamą bėdą – gausų prakaitavimą, kuris žliaugia veidu ar kaupiasi pažastyse net neužsiimant aktyvia fizine veikla. Tad ko imtis, kad šventinis vakarėlis nevirstų košmaru?

Štai jums įrodymai, kodėl nereikia paisyti svarstyklių skaičių! FOTO (8)

Ne paslaptis, kad riebalai sveria mažiau už raumenis, todėl, pavyzdžiui, 65 kilogramus sveriančios sportiško sudėjimo moters kūnas atrodys visai kitaip, nei treniruočių neragavusios.