Pučia pilvą? Štai kaip šio nemalonumo išvengti!

 (1)
Pilvo pūtimas, dujų kaupimasis... Nesmagus jausmas, ypač viešumoje, vakarėlyje, darbe, draugų pilname automobilyje. Dėl ko kaupiasi dujos? Kaip šio nemalonaus pojūčio išvengti?
Pučia pilvą? Štai kaip šio nemalonumo išvengti!
© Fotolia nuotr.

Sveikos mitybos ir lieknėjimo specialistė iš „Sulieknėk sveikaiVaida Kurpienė teigia, kad jei nėra sunkesnių ligų, kurios gali veikti pilvo pūtimą, pavyzdžiui širdies, kepenų ar kasos nepakankamumo bei tam tikrų virškinimo trakto ligų, tokiu atveju tikrai turime atkreipti dėmesį ne tik į tai, ką valgome, bet ir kada bei kaip.

Svarbu, kokius produktus valgome. Dažniausiai pilvą pučia dėl pupelių, kopūstinių, taip pat svogūnų, keptų bulvių, šviežios duonos ar pieno (ne pieno produktų).

Sąrašą būtų galima tęsti, tačiau iš praktikos galima pasakyti, kad jis kiekvienam žmogui gali būti skirtingas ir tik pats žmogus, vesdamas mitybos dienoraštį, gali išsiaiškinti, nuo ko jam pučia pilvą, o nuo ko - ne. Be to, svarbūs ne tik maisto produktai, bet ir kiti veiksniai.

Pučia pilvą? Štai kaip šio nemalonumo išvengti!
© Shutterstock nuotr.

Jeigu pučia pilvą, paanalizuokite maisto produkto apdorojimą:

Pavyzdžiui, dažnai pilvą pučia ne nuo paties obuolio, o nuo jo žievelės. Taigi nulupus obuolį, problema išnyksta.
Ankštinius būtina mirkyti, t.y. padaiginti 10-24 val., priklausomai nuo rūšies. Jei vis dar išlieka dujų kaupimosi problema - įberkite kvapniosios ferulos (kitaip - asafetidos) prieskonio. Jis ypač gerina ankštinių virškinimą - rezultatas nustebins.
Jei pilvą pučia nuo šviežių šakninių daržovių, nuplikykite jas karštu vandeniu ar porą minučių pagarinkite. Traškumas išliks, o komfortas pagerės. Ilgainiui valgant šviežias daržoves, organizmas prisitaiko ir tokių priemonių nebereikia.

Geram virškinimui yra reikšmingas kramtymas. Valgymui būtina skirti laiko. Kai ryjate, maistas turi būti košelės pavidalo. Mes įpratę skubėti ir maistą ryjame kąsniais. Sustokite ir ramiai pavalgykite be televizoriaus, radijo ar laikraščio, nes taip nevalingai maistą prastai sukramtote. Kai kramtote - geriau nekalbėkite: ir nemandagu, ir oro prisiryjate, kuris vėliau gali atsiliepti pilvo pūtimu.

Anot V. Kurpienės, mitybos režimas taip pat turi įtakos virškinimui. Valgyti reikia kas 2,5- 3 val. nedideliais kiekiais. Tuo tarpu dauguma žmonių ypač daug valgo antroje dienos pusėje, persivalgo vakarais - tai gali stipriai paveikti pilvo pūtimo problemą. Taip pat valgoma per vėlai, t.y. likus mažiau nei 3 val. iki miego.

Pučia pilvą? Štai kaip šio nemalonumo išvengti!
© shutterstock

Jei vartojame per mažai skysčių, ypač vandens, tikėtina, kad užkietės viduriai, o tai skatins pilvo pūtimą. Būtina gerti pakankamai vandens, o gerdami arbatą dažniau rinkitės pankolių, ramunėlių, kmynų ar valerijonų šaknų arbatas, gerinančias virškinimą ir mažinančias pilvo pūtimą.

Fizinis aktyvumas būtinas kiekvienam, nesvarbu, jūs lieknas ar nešiojate nereikalingus kilogramus. Tiesa, pilvo pūtimas gali būti tiesioginė antsvorio bei nutukimo pasekmė. Kad ir kaip puikiai maitintumėtės, jei nejudėsite - tinkama medžiagų apykaita nevyks. Kasdien išeikite aktyviai pasivaikščioti, bent po 15 minučių 2 kartus per dieną. Dujų kaupimosi ir užkietėjusių vidurių problemą puikiai padeda spręsti ir 5-10 minučių dviračio mynimo pratimas gulint, iš pat ryto, dar neatsikėlus iš lovos.

Pilvo pūtimas galimas ir dėl streso, tačiau reikėtų pirmiausia atmesti visas kitas galimas priežastis ir imtis veiksmų.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.

10 natūralių būdų kovoti su pūslelinę (ledukai, degtinė, paracetamolio tebletės ir kt.) (13)

„Ir vėl vėjas nubučiavo" - taip sakoma, kai ir vėl užklumpa nemalonioji lūpų pūslelinė.