Neįtikėtina: ką daro mūsų kūnas miego metu 9 dalykai

Naktį mes nubundame daug dažniau, nei įsivaizduojame. Visi žinome, kad naktį reikia miegoti aštuonias valandas, tačiau ar žinome, kas iš tiesų vyksta su mūsų kūnu tuo metu? Pasirodo, vyksta labai daug dalykų. Pateikiame naktinių organizmo nuotykių sąrašą.
© Shutterstock nuotr.

1. Užmigdami mes trūkčiojame. Kaskart. Pasak miego ekspertų, trūkčiojimo intensyvumas parodo, kiek miego reikia organizmui: kuo stipriau trūkčiojame, tuo labiau pavargęs mūsų kūnas.

2. Miego metu sumažėja kūno temperatūra. Kai dieną esame aktyvūs, sudeginame daugiau kalorijų, tad mažindamas temperatūrą mūsų organizmas siekia išsaugoti kalorijas. „Panašiai kaip žiemos miegu miegantys lokiai, – sako miego specialistas ir medicinos profesorius dr. Avi Ishaaya. ­– Miegas yra išgyvenimo mechanizmas.“

3. Organizmas visiškai išsivalo nuo toksinų. Tai leidžia kūnui ir smegenims atsinaujinti. Miego sutrikimų turinčių žmonių organizmo valymasis taip pat šlubuoja. Pasak ekspertų, tai gali padėti paaiškinti, kodėl ilgą laiką neišsimiegantiems žmonėms kiek pakrinka protas.

4. Pamirštame nereikalingą informaciją. „Mes kaupiame informaciją visą dieną. Laimei, didžiąją jos dalį per naktį pamirštame, – sako miego specialistas iš Kalifornijos universiteto Los Andželo medicinos mokyklos Christopheris Colwellas. – Jei prisimintume viską, smegenys persipildytų, tad miego metu informacija išrūšiuojama ir paliekama tik reikalinga.“

5. Kūnas tampa nejudrus, bet smegenys veikia itin aktyviai. Sapnuojančio žmogaus smegenys yra aktyvesnės, nei būdraujančio žmogaus, tad joms reikia daugiau deguonies. „REM (neramaus miego) fazėje smegenys tvarko mintis ir mokosi, rūšiuoja informaciją, bet iki šiol iki galo nėra aišku, kodėl miegantis protas yra aktyvus“, – sako neurologijos profesorius ir Kalifornijos universiteto Los Andželo medicinos mokyklos Miego sutrikimų centro direktorius dr. Alonas Y. Avidanas. Miego metu mūsų smegenys taip intensyviai dirba, kad net gali perprasti svarbias sąsajas ir suvokti naujus dalykus, teigia tyrėjai.

6. Mums miegant visiškai atsinaujina ne tik smegenų, bet ir viso kūno ląstelės. Šio atkuriamojo proceso metu organizmas pasirūpina sutaisyti visas per dieną pažeistas ląsteles. Tad miego trūkumas kenkia ne tik mūsų smegenims, bet ir visam kūnui. Būtent todėl po nemigo nakties jaučiamės lyg sumušti.

7. Naktį visu pajėgumu dirba ir mūsų imuninė sistema. Vienas tyrimas parodė, kad žmonių, kurie buvo paskiepyti nuo gripo, bet kitą naktį mažai miegojo, organizme nepasigamino antikūniai, reikalingi apsaugoti organizmą nuo gripo. „Vos pajutęs pirmuosius viršutinių kvėpavimo takų infekcijos požymius, stengiuosi išmiegoti dešimt valandų, – sako Niujorko „BlueSleep“ centro įkūrėjas ir direktorius dr. Jordanas Sternas. – Jei nuolat neišsimiegame, mus kankina pasikartojančios infekcijos.“

8. Mes nubundame nuo 5 iki 15 kartų per valandą. Paprastai nubundame pereidami į kitą miego fazę, pavyzdžiui, iš sapnavimo į gilaus miego fazę, bet nubudimai būna tokie trumpi, kad jų neprisimename.   

9. Mes kvėpuojame – dažniausiai. Dauguma mūsų mano, kad kvėpuoti miego metu yra savaime suprantamas dalykas, bet iš tiesų iki 30 proc. žmonių naktį nustoja kvėpuoti. Tai vadinama miego apnėja, ir 90-iai procentų žmonių, turinčių šį sutrikimą (įskaitant jaunas moteris), jis nėra diagnozuojamas. Negydant šio sutrikimo, gyvenimo trukmė tesiekia 58 metus, tad jei jūs ar jūsų partneris naktį knarkiate, laikas pasitikrinti sveikatą, pataria dr. Jordanas Sternas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.