Naujiena: išmanus būdas mesti kalorijas

 (1)
Merginoms kavinėje prieš nosį pastato salotų lėkštes, jos kelioms minutėms sustingsta kaip maldai ir įsikniaubia į telefonus. Pamirškite maisto fotografavimą – čia svarbiausia nepraleisti nė vienos kalorijos, suskaičiuoti kiekvieną salotos lapą, nors seilė tįsta ant stalo. Mobiliųjų programėlių, prašančių sekti kiekvieną kąsnį ir jį paverčiančių kalorijomis, populiarumas nevaldomas, nors nauda abejotina.
© Shutterstock nuotr.

„Kiek čia tas feta sūris? O kaip padažas, čia aliejus, soja ir dar kažkas?“ – draugei į šoną baksnoja kalorijų skaičiuotoja, jos karštos salotos su liesa vištiena šąla.

Dvi merginos bent dešimt minučių ginčijasi, kiek maždaug graikinių riešutų yra graikiškose salotose, net mėgina sustumti į krūvą sūrio gabalėlius, kad matytų kiekį. Slepiuosi už savo sriubos lėkštės, nes atrodo, kad stebiu ne valgymo, o maisto chirurgijos procesą. Žiūrint į tas merginas, prieš akis iškyla kaulėtas sporto trenerės veidas. Kartą ji pasakojo, kad kasdien nenuryja nė kąsnio, kol nesuveda kiekvieno ingrediento į telefoną. „Būna, kad pasižiūri, kiek kalorijų lėkštėje, ir nebenori valgyti“, – atsiduso neslėpdama, kad sporto ir sveikos mitybos guru irgi kartais praranda sveiką protą.

Praranda beveik taip pat, kaip aš ir tūkstančiai moterų, kurios kurį laiką nebegalėjo žingsniuoti ir bėgioti be viską apskaičiuojančių mobiliųjų programėlių. Paskui praėjo, nes programėlės, rupūžės, už mus nei bėgiojo, nei vaikščiojo, nei atsilenkimus darė – tik skaičiavo. Ūpą kuriam laikui pakelia, paskui nusprendi žvilgčiojimo į telefoną laiką skirti papildomiems žingsniams ar pratimams.
Milijonai amerikiečių naudoja mobiliąsias programėles, kurios jiems skaičiuoja dienos kalorijas, bet naujausi tyrimai rodo, kad tie, kurie jas įsijungė rekomendavus gydytojams, nenumetė nė gramo. Cha. Aišku, naujausia studija visai nesutrypia tokių programėlių naudos metant svorį. Viskas kur kas paprasčiau, nes susiję su motyvacija. 

Tinklalapyje „Health“ publikuotame straipsnyje jos autorius, dr. Brian Yoshio Laing, prisipažįsta rekomenduojantis kai kuriems pacientams mesti svorį naudojantis įvairiomis programėlėmis.

 Pavyksta tik tiems, kurie tai priima ne kaip „gydytojo bausmę“, bet kaip dar vieną pagalbos būdą. 

„Dauguma pacientų buvo paprasčiausiai nepasiruošę skirti laiko kalorijų skaičiavimui. Užtrunka kelias minutes suvesti viską, ką valgei, kiekvieno užkandžiavimo metu. Daugeliui žmonių tai pasirodė nuobodu, bet kai kuriems patiko, juos motyvavo grįžtamasis ryšys“, – aiškino gydytojas.
Daugelio mobiliųjų kalorijų skaičiuoklių veikimas paprastas – kasdien įvedi kiekvieną sugraužtą riešutą ir išgertą arbatos puodelį, ir gauni jų kaloringumo, maistinės vertės skaičius. Išmanesnės leidžia suskaičiuoti ir atliktų fizinių pratimų kiekį, parodo, kokiu spartumu jie degina kalorijas. Kai kurios programėlės turi daugiau nei 60 milijonų vartotojų, jų duomenų bazės prikimštos daugiau nei 4 milijonų įvairiausių maisto produktų. 

Nuotr. Shutterstock

Ir vis dėlto. Tyrimas, kurio metu 200 turinčių antsvorio ar nutukusių pacientų Los Andžele turėjo, prižiūrimi gydytojų, pusmetį naudoti mobiliąsias programėles, parodė, kad pirmus kelis mėnesius žmonės savo meniu išklotines į telefonus vedė sąžiningai. Paskui daliai pabodo, dalis suprato, kiek iš tiesų maisto sukemša į skrandį ir susiėmė, dalis nustebo, koks kaloringas alkoholis, o dalis į viską numojo ranka. Nors tarp teigiamai programėlių naudą įvertinusių pacientų buvo nemažai tokių, kurie numetė daugiau nei 5 kilogramus, gydytojai ir mokslininkai sutarė – tai daugiau susiję su pasiryžimu ir skrupulingumu. Kitaip sakant, norintys pokyčių puikiai įdarbino programėles, išsisukinėtojai liko prie to paties atskaitos taško. 

Tiesa, užsienio pokalbių forumai knibžda nuo kalorijų skaičiuotojų skundų, kad mobiliosios programėlės lūžta, neįkelia duomenų, yra per painios naudotis, neranda būdų parodyti, tarkime, visos savaitės kalorijų, erzina reklaminiais pranešimais ir panašiai. Aišku, yra ir pliusų – kai kurios turi priminimus, kad nepamirštum surašyti valgių, skaičiuoja išgerto vandens kiekį, suteikia galimybę virtualiai bendrauti su tą pačią programėlę naudojančiais žmonėmis, siūlo straipsnius apie sportą ir sveiką valgymą, net parodo, kurių vitaminų jūsų organizmui labiausiai trūksta. 

Bet mes tik žmonės, ir kartais su malonumu apgaudinėjame programėles ir save. Viena mano draugė, pavyzdžiui, į kalorijų skaičiuoklį kartais „pamiršta“ įrašyti mėgstamą bandelę su cinamonu. „Vėl neužkrauna duomenų“, – gūžteli pečiais, apsilaižydama cukruotas lūpas, toks gyvas įrodymas, kad visos gudrios svorio metimo idėjos padeda tiek, kiek joms leidi.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.

10 natūralių būdų kovoti su pūslelinę (ledukai, degtinė, paracetamolio tebletės ir kt.) (13)

„Ir vėl vėjas nubučiavo" - taip sakoma, kai ir vėl užklumpa nemalonioji lūpų pūslelinė.