METAME SVORĮ. Kokių angliavandenių reiktų atsisakyti?

 (6)
Niekada nebuvau Atkinsono dietos, kurioje atsisakoma visų angliavandenių, gerbėja. Organizmui reikia visko. Vis dėlto, kai kurių angliavandenių suvartojimą reiktų riboti.
© Shutterstock nuotr.

1. BALTOS DUONOS

Be to, kad ji yra prėska ir prasta, balta duona yra tiesiogine prasme išbalinta… ir rafinavimo proceso metu nuo miltų, iš kurių gaminama balta duona, nulupama dauguma jų maistingųjų medžiagų, todėl tai yra vienas iš angliavandenių, kurio tikrai reikėtų vengti! Taip, kai kurios maistingosios medžiagos yra grąžinamos atgal su chemikalais, tačiau iš tikrųjų dauguma baltosios duonos kalorijų atsiranda iš tuščių angliavandenių, tokių kaip cukrus (daug fruktozės turintis kukurūzų sirupas), ir joje nėra ląstelienos (kaip angliavandeniuose pilnagrūdėje duonoje).

2. BALTŲ RYŽIŲ

Baltieji ryžiai, kitaip nei jų pilnagrūdžiai draugai (rudieji, raudonieji ar mėlynieji ryžiai), yra kitas angliavandenis kurio reikia vengti. Kaip ir baltoje duonoje, dauguma baltųjų ryžių kalorijų, kurios atsiranda dėl angliavandenių, yra paprasčiausias krakmolas, kuris yra greitai perdirbamas ir net gi nelabai sotus. Vietoj to, kad piktnaudžiautumėte šiais paprastais baltaisiais ryžiais, pakeiskite juos rudaisiais, kurie yra skanesni, be to, juose yra ir „gerųjų“ angliavandenių.

3. GAZUOTŲ GĖRIMŲ

Gazuoti gėrimai tiesiogine prasme yra mažiausiai mėgstami angliavandeniai… ir turbūt viena tikra mano mitybos silpnybė. Visi angliavandeniai gazuotose gėrimuose yra iš cukraus (arba daug fruktozės turinčio kukurūzų sirupo). Beje, mes kalbame ne apie „kelias kalorijas“. Mes kalbame apie BEGALĘ kalorijų — jei norite tikslių skaičių, 250 mililitruose gazuoto gėrimo yra 240 kalorijų. Be to, dauguma mūsų išgeria daugiau nei 250 mililitrų. Mes išgeriame apie 600 – 700 mililitrų… o tai trigubai daugiau kalorijų – beprotiškos 600 kalorijų! Tad gazuotieji gėrimai tikrai yra tie angliavandeniai, kurių reikėtų vengti.

4. SALDAINIŲ

Juk tai nebuvo jums staigmena, ar ne? Daugumoje saldainių yra angliavandeniai iš cukraus (kaip ir gazuotuose gėrimuose) ir be jokių to kaltę atperkančių maistingųjų medžiagų. Yra ir išimčių: nedideliame gabalėlyje juodojo šokolado yra ir vertingųjų antioksidantų. Ir jei jūs tikrai desperatiška ir ieškote priežasties pagriebti greitos energijos kupiną saldainį, rinkitės „Raisinettes“ (su razinomis) arba „M&M’s“ su žemės riešutais. Jie nėra žymiai geresni, tačiau juos galima bent šiek tiek pateisinti.

5. PRIKIMŠTŲ BULVIŲ

Pačios bulvės nebūtinai yra angliavandenis, kurio reikėtų vengti, tačiau visi priedai, kuriais mes jas prikemšame, tikrai nėra geri! Kumpis? Grietinė? Sūris? Visi jie kupini riebalų, kas paverčia šias sveikas orkaitėje keptas bulves į angliavandenį, kurio reikėtų vengti. Ką geriau rinktis? Saldžiąsias bulves. Be rudojo cukraus. Arba zefyrus.

6. PER DAUG VAISIŲ

Tarp saldumynuose esančio cukraus ir vaisių cukraus nėra jokio skirtumo, tačiau manoma, kad valgyti vaisius yra geriau, nei valgyti saldumynus, nes vaisiuose yra tiek daug GERŲ dalykėlių, pavyzdžiui, antioksidantų, ląstelienos (taip pat angliavandenis) ir kitų. Geriausia yra išlaikyti pusiausvyrą — iš tų 5 šviežių vaisių ir daržovių porcijų, kurias USDA rekomenduoja mums suvalgyti kiekvieną dieną, pasistenkite suvalgyti tik 1 arba 2 porcijas vaisių… ir pasistenkite, kad šie vaisiai nebūtų PERNOKĘ, nes tokiuose vaisiuose būna dar daugiau cukraus.

7. KEPTŲ SALDUMYNŲ!

Tai taip pat neturėtų būti staigmena, kad keptuose saldumynuose, pavyzdžiui, keksiukuose ir sausainiuose, yra dvigubai daugiau angliavandenių, kurių reikia vengti — cukraus ir apdirbtų miltų. Juose nėra daug tam tikra prasme gerųjų angliavandenių, pavyzdžiui, ląstelienos. Na, nebent jūs renkatės pilnagrūdžius keptus saldumynus su vaisių gabalėliais, kad gautumėte ląstelienos ir sveiką dozę ne tokio blogo cukraus.

Kai tiek daug angliavandenių reikia vengti, kokius jų galima valgyti? Šiek tiek natūralaus cukraus nėra blogai (ypatingai iš šviežių vaisių) ir, žinoma, yra nepaprastai nuostabi ląsteliena. Abu jie yra angliavandeniai, kuriais galite pasimėgauti (ląsteliena) ir mėgautis su saiku (cukrus). Kuris iš blogųjų angliavandenių jus nustebino, o apie kurį seniausiai žinojote? Ar žinote kitų „blogųjų“ angliavandenių, kurių reikėtų vengti? Pasidalinkite šiomis žiniomis su mumis!

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.

10 natūralių būdų kovoti su pūslelinę (ledukai, degtinė, paracetamolio tebletės ir kt.) (13)

„Ir vėl vėjas nubučiavo" - taip sakoma, kai ir vėl užklumpa nemalonioji lūpų pūslelinė.