Lieknos figūros paslaptis: ar ant lietuvių stalo greitai atsiras šinšilų mėsa?

 (6)
Pastaraisiais metais, kuomet populiariausių mėsos rūšių kokybė aršiai kritikuojama ir ieškoma alternatyvų, didėja susidomėjimas šinšilų mėsa. Pasirodo, šis mėsos produktas, kurio struktūra ir skonis artimas triušienai, pasižymi ypač dideliu baltymų kiekiu. Dėl šios priežasties šinšilų mėsa tinka lieknėjantiems ir teikiantiems pirmenybę sveikai mitybai.
© Shutterstock nuotr.

„Šinšilų mėsa pasižymi vienodu ar net didesniu, 18-20 proc. siekiančiu baltymų ir mažesniu riebalų kiekiu nei kitų rūšių mėsa, todėl šis mėsos produktas turėtų puikiai tikti norintiems atsikratyti nereikalingais kilogramais“, - teigė dr. Rimantė Vinauskienė, Kauno Technologijos Universiteto Cheminės technologijos fakulteto docentė.

Mėsos produktų vartojimas vertinamas kaip svarbus veiksnys žmogaus rūšies evoliucijoje, ypač – smegenų ir intelekto išsivystyme. Mėsa mūsų mitybai - ypač svarbus koncentruotas maistinių medžiagų šaltinis, turintis daug aukštos biologinės vertės baltymų, geležies, cinko, seleno, fosforo bei B grupės vitaminų.

„Moksliškai įrodyta, jog šinšilų mėsa yra artima tradicinėms mėsos rūšims – vištienai, kalakutienai bei triušienai, kurios laikomos sveikesnėmis, tinkančiomis dietinei mitybai“, - sakė R. Vinauskienė.

Šinšilų mėsa yra ne tik itin baltyminga bei liesesnė nei daugelis kitų, bet ir vertinga savo maistinėmis savybėmis. Jungtinių Tautų įsteigtos Maisto ir Žemės Ūkio organizacijos bei Pasaulio Sveikatos organizacijos (FAO/WHO) nustatytų amino rūgščių cheminės sudėties matavimų duomenimis, šinšilų mėsos baltymų cheminė vertė pagal amino rūgščių sudėtį siekia 0,92 iš 1, kai tuo tarpu pupų, žirnių, laikomų svarbiu baltymų šaltiniu, vertė - 0,57, o kviečių glitimo – tik 0,25 (FAO/WHO). Pakankamas amino rūgščių kiekis maiste – vienas svarbiausių visaverčio organizmo funkcionavimo veiksnių. Amino rūgštys didina organizmo atsparumą, gerina centrinės nervų sistemos veiklą bei miego kokybę, skatina raumeninio audinio augimą ir net turi įtakos emociniam fonui.

Pasaulyje šinšilų mėsos vartojimas siekia labai senus laikus. Pavyzdžiui, Pietų Amerikoje inkų didikai ne tik puošdavosi šinšilų kailių paltais, bet ir valgė jų mėsą laikydami ją kaip stiprybės šaltinį. Mūsų dienomis šis maisto produktas itin populiarus Pietų Amerikos ir Azijos šalyse.

Šinšilai kilę iš Andų kalnų srities – Čilės, Argentinos, Peru, Bolivijos, tačiau XIX a. pabaigoje kilo grėsmė jiems išnykti. Šiandien laukinės populiacijos sėkmingai išsaugotos, o nelaisvėje nuo 1923 m. komerciniais tikslais gyvūnai veisiami visame pasaulyje.

Šinšilų veisimas – viena iš ir Lietuvoje sėkmingai plėtojamų žemės ūkio šakų. Todėl yra tikimybė, jog greitai triušieną kiek primenanti liesa ir baltyminga šinšilų mėsa atsidurs ir ant mūsų stalo.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Paprasti būdai, padedantys atsikratyti knarkimo (10)

Jei lovoje miegi ne viena, tenka priprasti prie mylimojo miegojimo įpročių. Vieni dažnai vartosi, stumia tave į lovos kraštą, kiti nepasidalina viena antklode, o treti knarkia.

Bananų jėga: mažina cholesterolį, įveikia mėšlungį, stiprina širdį (kada rinktis žalius, o kada - prinokusius?) (22)

Bananai yra ne tik skanūs, bet ir sveiki. Juose esantys vitaminai ir naudingos maistingosios medžiagos labai palankiai veikia mūsų organizmą.

Užkirsk kelią pagurkliui: lengva ir veiksminga mankšta (8)

Dažnai rūpindamosis apelsino žievele ant užpakaliuko pamištame kitas vietas, išduodančias biologinį amžių ir sočias vakarienes - pagurklį.

Pasigamink nebrangų natūralų dezodorantą nuo prakaitavimo (1)

Galima pasigaminti, kremo, šampūno, kaukių plaukams ir odai. Jūsų kosmetikos lentyną gali papildyti ir naminis dezodorantas.

5 paprasti būdai pagreitinti medžiagų apykaitą (10)

Jau retai kurią moterį reikia įtikinėti, kad antsvoris dažnai susijęs su sutrikusia medžiagų apykaita. Kaip pagreitinti metabolizmą?

Kaip subalansuoti svoriui įtakos turinčius hormonus (4)

Sunku patikėti, kad mūsų svoris priklauso ne tik nuo suvartojamų kalorijų skaičiaus, bet ir nuo nematomų cheminių medžiagų organizme. Būtent hormonai veikia mūsų medžiagų apykaitą, nes jie nurodo organizmui – kaupti riebalus ar deginti.

Skanūs ir sotūs kokteiliai, kurie degina riebalus (10)

Kad suvalgytume mažiau ir nepriaugtume nepageidaujamo svorio, puikus išsigelbėjimas - pakeisti požiūrį į mitybą ir atlikti generalinę vartojamo maisto pertvarką.

Žuvis, kuri naudingumu prilygsta lašišai, o yra gerokai pigesnė (29)

Kai tik spusteli šalčiai, tai ir dairomės į riebesnius kąsnelius, kad papildytume energijos atsargas.

Gudrybė, padėsianti apsaugoti rankas plaunant indus (10)

Virtuvės priežiūros neįsivaizduojame be cheminių valiklių, todėl turime taikytis su žalingomis pasekmėmis: sudirgusia, išsausėjusia oda, alergijomis, trapiais ir lūžinėjančiais nagais.

7 žingsniai lieknos talijos link (6)

Sakoma, kad roges reikia ruošti vasarą... Na, tuomet žiema tinkamiausias laikas pradėti dailinti pilvo linijas. Be to, prieš šventes visos norime atrodyti dailiau, todėl pats metas susiimti!

Veiksmingi būdai numalšinti alkį be maisto (7)

Nuslopinti alkio pojūtį nėra sudėtinga, svarbu žinoti kelias gudrybes ir jomis naudotis. Tai padės sėkmingai laikytis dietos, sveikai maitintis ir neprisikimšti greitų užkandžių ištikus alkio priepuoliams.

Vaistažolės, kurios gerina seksualinį gyvenimą (4)

Nekalčiausia vaistažolių tinktūra, tinkamai naudojama, gali sužadinti norą mylėtis, todėl dėl vaistų vartojimo pasitarkite su savo... ne, ne gydytoju, o partneriu.

Tyrimas: pilno grūdo produktai mažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką

Šiuolaikinis gyvenimo tempas ir nesubalansuota mityba veda prie dažnėjančių širdies ir kraujagyslių ligų. Naujausi tyrimai atskleidė, kad šių ligų gali padėti išvengti pilno grūdo produktais praturtinta mityba.

Ką daryti, kad prakaitavimas nevirstų košmaru? (2)

Artėjant gražiausioms metų šventėms visus nejučia įtraukia prieššventinio pasiruošimo bumas ir nesibaigianti vakarėlių virtinė. Vieniems tai sukelia džiaugsmingą šurmulį, kitiems – nerimą, kad vakarėlio metu aplinkiniai pastebės kruopščiai slepiamą bėdą – gausų prakaitavimą, kuris žliaugia veidu ar kaupiasi pažastyse net neužsiimant aktyvia fizine veikla. Tad ko imtis, kad šventinis vakarėlis nevirstų košmaru?

Štai jums įrodymai, kodėl nereikia paisyti svarstyklių skaičių! FOTO (8)

Ne paslaptis, kad riebalai sveria mažiau už raumenis, todėl, pavyzdžiui, 65 kilogramus sveriančios sportiško sudėjimo moters kūnas atrodys visai kitaip, nei treniruočių neragavusios.