Kūnas išduoda tikrąjį tavo amžių pasitikrink koks jis

 (3)
Niekada nesusirūpiname sveikata, kol ši pašlija. Gal dabar pats metas šio prasto įpročio atsisakyti ir pasirūpinti savimi, kol dar ne vėlu? Juk naujiems metams visi turime išsikelti tikslų!
© Shutterstock nuotr.

Nesvarbu, kiek žvakučių dega ant jūsų gimtadienio torto ar kiek žilų plaukų ant galvos - mūsų kūnas sensta ne tik iš išorės. O kartais ir ne visai pagal tikrąjį amžių...

Pagal fiziologinį žmogaus amžių galima nustatyti, kiek žmogaus kūnui metų. Tai nesunkiai nustatoma pagal jo sveikatos būklę.

Vienas pagrindinių fiziologinio amžiaus išdavikų yra mūsų skeletas. Taip, tai kaulai, sąnariai, stuburas ir taip toliau.  Kaulų būklė gali daug pasakyti apie jūsų sveikatą ir tai, kaip greitai kūnas pasens. Tikrajam kaulų amžiui įtaką daro gyvenimo būdas ir bendra sveikata. Todėl svarbu, ką valgote ir geriate, jūsų hormonų pokyčiai, fizinės traumos, fizinis krūvis ir darbinė padėtis.

Taigi, ar žinote, kiek metų jūsų kūnui iš tikrųjų?

Tam, kad tai išsiaiškintumėte, paruošėme trumpą testą, kuris padės išsiaiškinti jūsų kaulų sveikatos būklę ir galimas grėsmes senatvėje.

Už kiekvieną atsakymą skirkite: jeigu „TAIP" - balų skaičių nurodytą prie klausimo, jei atsakėte „NE" - 0 taškų.

1. Ar vaikystėje/paauglystėje jūs turėjote antsvorio? (+2)

2. Jūsų šeimoje yra artimųjų, kuriuos kamuoja sąnarių ligos (klubai/ keliai)? (+2)

3. Jūs bent kartą per savaitę naktį prabundate lyg sustingusiu kūnu? (+2)

4. Jūsų darbas sėdimas? (+1)

5. Jūs rūkote? (+3)

6. Jūs geriate putojančius/saldžius gėrimus kelis kartus savaitę? (+2)

7. Jūs mankštinatės daugiau negu du kartus per savaitę? (-2)

8. Jūs išgeriate daugiau nei du puodelius kavos kiekvieną dieną? (+1)

9. Jūs valgote mažiausiai 3 porcijas daržovių arba vaisių kiekvieną dieną? (-2)

10. Jūsų menstruacijos nereguliarios? (+2)

Suskaičiuokite taškus ir pažvelkite į rezultatus.

0-5 taškai - menka galimybė, jog turėsite problemų dėl sąnarių ar kaulų ligų;
6-10 taškai - nemaža tikimybė, jog turėsite sveikatos sutrikimų, susijusių su kaulų ligomis;
11 ir daugiau taškų - didelė rizika susirgti įvairiomis stuburo ar sąnarių ligomis.

Jeigu testo rezultatai jūsų nenudžiugino, nenusiminkite. Turime kelis patarimus, kaip išvengti visų ligų, susijusių su kaulų trapumu, sąnarių ligomis ir stuburo išvaržomis.

1. Įšbraukite iš savo mitybos kofeiną (ir cigaretes), cukrų, raudoną mėsą, gazuotus gėrimus ir alkoholį - visi šie maisto produktai ir gėrimai silpnina kaulus. Stenkitės valgyti daugiau tamsių lapinių daržovių, pupelių, žirnių, grūdų ir jūros gėrybių.

2. Kūno svorį reguliuokite kasdien atliekama mankšta. Per didelis svoris labai silpnina kaulus, todėl svarbu reguliariai sportuoti. Greitas ėjimas pėsčiomis, žygiai, tenisas, svorių kilnojimas, pilatesas, kovos menai, šokiai - išsirinkite jums maloniausią veiklą.

3. Pagerinkite savo laikyseną. Gera laikysena yra būtina gerai kaulų būklei, todėl pamankštinkite nugarą ir neleiskite sau užsiauginti kupros. Štai vienas paprastas pratimas - atsigulkite ant nugaros ir ištieskite rankas. Tuo pačiu kelkite ir ištiestas rankas, ir kojas. Pakartokite 7-10 kartų. Taip ne tik ištiesinsite nugarą, bet ir sustiprinsite jos raumenis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.