Kaip subalansuoti svoriui įtakos turinčius hormonus

 (4)
Sunku patikėti, kad mūsų svoris priklauso ne tik nuo suvartojamų kalorijų skaičiaus, bet ir nuo nematomų cheminių medžiagų organizme. Būtent hormonai veikia mūsų medžiagų apykaitą, nes jie nurodo organizmui – kaupti riebalus ar deginti.
© Fotolia nuotr.

Svoriui turi įtakos daugybė veiksnių – fizinis aktyvumas, genetika, mitybos įpročiai, stresas. Ir vis tik svarbiausia – medžiagų apykaitą reguliuojančių hormonų vaidmuo.

Šie hormonai nurodo organizmui, kaupti ar deginti riebalus:

Insulinas

Gliukozė – pagrindinis energijos šaltinis kūno ląstelėms. Pavalgius padidėja gliukozės kiekis kraujyje, kasa gauna signalą išskirti daugiau insulino – hormono, padedančio nugabenti gliukozę į ląsteles. Insulinas tarsi beldžiasi į ląstelių duris, ląstelės išgirsta beldimą, atidaro duris ir įsileidžia gliukozę.
Insulinas suteikia mums energijos, bet ir kaupia riebalus. Jei insulino lygis didelis, organizmas kaups riebalus.

Kortizolis

Kortizolis – streso hormonas. Jį gamina antinksčiai tam, kad cukraus lygis nesumažėtų ir būtų toks koks turi būti. Štai kodėl jaučiant įtampą norisi saldumynų – ledų, pyrago, šokolado ir pan. Valgydami saldumynų, padedate organizmui sukaupti jėgas esant sunkiai situacijai.
Kortizolis lėtina medžiagų apykaitą, kad išsaugotų daugiau energijos. Jei jūsų kraujyje didelis kortizolio lygis, pastorėsite.

Leptinas

Leptinas – sotumo hormonas. Jį išskiria riebalų ląstelės, siunčia signalą į smegenis, kad esate sotus. Leptinas kontroliuoja medžiagų apykaitą, padeda ląstelėms nuspręsti, ar kaupti riebalus, ar sudeginti. Jei leptino lygis mažas, apetitas didėja, organizmas verčia maisto perteklių riebalais. Labai dažnai šio hormono lygis sumažėja dėl miego trūkumo. Todėl labai svarbu išsimiegoti.

Skydliaukės hormonai

Skydliaukės hormonų pagrindinė jų funkcija – skatinti lipolizę. Jie taip pat labai svarbūs reguliuojant medžiagų apykaitą. Jei mažas šių hormonų kiekis, greičiausiai turėsite antsvorio.

Kaip maitintis ir sportuoti, norint sulieknėti?

Ką valgyti?

Naujausi tyrimai rodo, kad norint išlaikyti stabilų svorį, reikėtų valgyti tris kartus per dieną.
Labai griežta dieta nėra sveika. Jos laikydamiesi galbūt suplonėsite, tačiau rezultatai ilgai nedžiugins. Kai nuolat per mažai valgote, organizmas tai laiko badavimu, ima energiją iš raumenų, audinių, o riebalus stengiasi išsaugot. Todėl galite pastorėti, net jei valgote kartą per dieną.

Lėtas lieknėjimas kur kas naudingesnis organizmui, o rezultatai bus ilgalaikiai. Jei norite sulieknėti, pamažu mažinkite kalorijų kiekį (pavyzdžiui, jei suvalgote 1 900 kalorijų per dieną, pamažinkite iki 1 700 kalorijų per dieną; kalorijų skaičius turi būti apskaičiuotas, priklausomai nuo jūsų ūgio, svorio, amžiaus ir aktyvumo). Jei laikysitės šios elementarios taisyklės, organizmas netaupys juodai dienai.

Valgykite maistą, kuris mažiau didina insulino lygį. Venkite greitai įsisavinamų angliavandenių, daugiau valgykite baltymų, ląstelienos – jie greičiau suteiks sotumo, nepersivalgysite. Baltymai didina raumenų masę, o raumenys degina daugiau kalorijų nei riebalai, net kai ilsitės.

Kaip sportuoti?

Kai sportuojate, raumenys dirba, jiems reikia daugiau gliukozės, kurią paverstų energija. Jei aktyviai sportuojate, kasdien reikia papildyti cukraus atsargas. Tyrimai rodo, kad intensyvios treniruotės didina jautrumą insulinui.

Jei treniruojatės gana nuosaikiai, sporto salėje reikėtų praleisti 1–1,5 val. jei treniruotės labai intensyvios, pakaks 20 min. Pasportavus organizmas toliau degina per dieną sukauptą kalorijų perteklių, net kai miegate. Treniruotės metu galite išgerti kokteilį su angliavandeniais ir baltymais – tada greičiau sumažės kortizolio lygis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.

10 natūralių būdų kovoti su pūslelinę (ledukai, degtinė, paracetamolio tebletės ir kt.) (11)

„Ir vėl vėjas nubučiavo" - taip sakoma, kai ir vėl užklumpa nemalonioji lūpų pūslelinė.

10 dalykų, kurie lėtina jūsų medžiagų apykaitą ir trukdo sėkmingai mesti svorį (9)

Atsikratykite šių įpročių dabar tam, kad padidintumėte savo kalorijų deginimo galimybes.

Išsamusis 2017-ųjų sveikatos horoskopas visiems Zodiako ženklams

Žinoma, kad domina, ką žada šie metai mūsų asmeninei laimei ir karjerai. Tačiau jei nebus sveikatos, kam ta meilė ir darbas, tiesa?

Naudingiausi kambariniai augalai nuo nemigos, galvos skausmo, virusų (5)

Namuose esanti įvairi technika - kompiuteriai, spausdintuvai, televizoriai, kondicionieriai ir t.t. - ora paverčia negyvu. Apsaugoti aplinką nuo žalingo poveikio bei palaikyti namuose švarų orą padės augalai-sanitarai.

Koks moters kvapas labiausiai atstumia vyrus? (44)

Sakote, saldus gėlių aromatas? O gal cukraus vata ar kadagiais dvelkiantis aromatas? Ne - yra kvapas, kuris labiausiai dirgina vyro uoslę.

Kokias ligas išduoda nemalonus kūno kvapas? (14)

Ko gero kiekvienas mūsų yra patyręs, ką reiškia būtų tuo žmogumi, kuris skleidžia nemalonų kvapą patalpoje – galbūt po itin intensyvios treniruotės, o gal po to, kai pietums valgėte mėsainį su svogūnais.

Sisiojimo reikaliukai: kas rodo, kad turi rimtų problemų? (4)

Stebėdamos savo šlapimą galite išvengti įvairių sveikatos sutrikimų ir užkirsti kelią rimtoms ligoms.

Paprasti būdai, padedantys atsikratyti knarkimo (12)

Jei lovoje miegi ne viena, tenka priprasti prie mylimojo miegojimo įpročių. Vieni dažnai vartosi, stumia tave į lovos kraštą, kiti nepasidalina viena antklode, o treti knarkia.

Bananų jėga: mažina cholesterolį, įveikia mėšlungį, stiprina širdį (kada rinktis žalius, o kada - prinokusius?) (26)

Bananai yra ne tik skanūs, bet ir sveiki. Juose esantys vitaminai ir naudingos maistingosios medžiagos labai palankiai veikia mūsų organizmą.