Kaip subalansuoti svoriui įtakos turinčius hormonus

 (4)
Sunku patikėti, kad mūsų svoris priklauso ne tik nuo suvartojamų kalorijų skaičiaus, bet ir nuo nematomų cheminių medžiagų organizme. Būtent hormonai veikia mūsų medžiagų apykaitą, nes jie nurodo organizmui – kaupti riebalus ar deginti.
© Fotolia nuotr.

Svoriui turi įtakos daugybė veiksnių – fizinis aktyvumas, genetika, mitybos įpročiai, stresas. Ir vis tik svarbiausia – medžiagų apykaitą reguliuojančių hormonų vaidmuo.

Šie hormonai nurodo organizmui, kaupti ar deginti riebalus:

Insulinas

Gliukozė – pagrindinis energijos šaltinis kūno ląstelėms. Pavalgius padidėja gliukozės kiekis kraujyje, kasa gauna signalą išskirti daugiau insulino – hormono, padedančio nugabenti gliukozę į ląsteles. Insulinas tarsi beldžiasi į ląstelių duris, ląstelės išgirsta beldimą, atidaro duris ir įsileidžia gliukozę.
Insulinas suteikia mums energijos, bet ir kaupia riebalus. Jei insulino lygis didelis, organizmas kaups riebalus.

Kortizolis

Kortizolis – streso hormonas. Jį gamina antinksčiai tam, kad cukraus lygis nesumažėtų ir būtų toks koks turi būti. Štai kodėl jaučiant įtampą norisi saldumynų – ledų, pyrago, šokolado ir pan. Valgydami saldumynų, padedate organizmui sukaupti jėgas esant sunkiai situacijai.
Kortizolis lėtina medžiagų apykaitą, kad išsaugotų daugiau energijos. Jei jūsų kraujyje didelis kortizolio lygis, pastorėsite.

Leptinas

Leptinas – sotumo hormonas. Jį išskiria riebalų ląstelės, siunčia signalą į smegenis, kad esate sotus. Leptinas kontroliuoja medžiagų apykaitą, padeda ląstelėms nuspręsti, ar kaupti riebalus, ar sudeginti. Jei leptino lygis mažas, apetitas didėja, organizmas verčia maisto perteklių riebalais. Labai dažnai šio hormono lygis sumažėja dėl miego trūkumo. Todėl labai svarbu išsimiegoti.

Skydliaukės hormonai

Skydliaukės hormonų pagrindinė jų funkcija – skatinti lipolizę. Jie taip pat labai svarbūs reguliuojant medžiagų apykaitą. Jei mažas šių hormonų kiekis, greičiausiai turėsite antsvorio.

Kaip maitintis ir sportuoti, norint sulieknėti?

Ką valgyti?

Naujausi tyrimai rodo, kad norint išlaikyti stabilų svorį, reikėtų valgyti tris kartus per dieną.
Labai griežta dieta nėra sveika. Jos laikydamiesi galbūt suplonėsite, tačiau rezultatai ilgai nedžiugins. Kai nuolat per mažai valgote, organizmas tai laiko badavimu, ima energiją iš raumenų, audinių, o riebalus stengiasi išsaugot. Todėl galite pastorėti, net jei valgote kartą per dieną.

Lėtas lieknėjimas kur kas naudingesnis organizmui, o rezultatai bus ilgalaikiai. Jei norite sulieknėti, pamažu mažinkite kalorijų kiekį (pavyzdžiui, jei suvalgote 1 900 kalorijų per dieną, pamažinkite iki 1 700 kalorijų per dieną; kalorijų skaičius turi būti apskaičiuotas, priklausomai nuo jūsų ūgio, svorio, amžiaus ir aktyvumo). Jei laikysitės šios elementarios taisyklės, organizmas netaupys juodai dienai.

Valgykite maistą, kuris mažiau didina insulino lygį. Venkite greitai įsisavinamų angliavandenių, daugiau valgykite baltymų, ląstelienos – jie greičiau suteiks sotumo, nepersivalgysite. Baltymai didina raumenų masę, o raumenys degina daugiau kalorijų nei riebalai, net kai ilsitės.

Kaip sportuoti?

Kai sportuojate, raumenys dirba, jiems reikia daugiau gliukozės, kurią paverstų energija. Jei aktyviai sportuojate, kasdien reikia papildyti cukraus atsargas. Tyrimai rodo, kad intensyvios treniruotės didina jautrumą insulinui.

Jei treniruojatės gana nuosaikiai, sporto salėje reikėtų praleisti 1–1,5 val. jei treniruotės labai intensyvios, pakaks 20 min. Pasportavus organizmas toliau degina per dieną sukauptą kalorijų perteklių, net kai miegate. Treniruotės metu galite išgerti kokteilį su angliavandeniais ir baltymais – tada greičiau sumažės kortizolio lygis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.

10 natūralių būdų kovoti su pūslelinę (ledukai, degtinė, paracetamolio tebletės ir kt.) (13)

„Ir vėl vėjas nubučiavo" - taip sakoma, kai ir vėl užklumpa nemalonioji lūpų pūslelinė.