Kaip nesusimauti per darbo pokalbį (II dalis)

 (2)
Užteks sėdėti sudėjus rankas. Kas, kad esu dar neatrasta Lietuvos stiliaus ikona. Manęs taip gali ir nesurasti. Turiu ieškoti pati.
Suraskite būdą, kad jūsų užsitęsusi bedarbystė atrodytų kaip jūsų pasirinkimas, paremtas teisingomis priežastimis.
© Shutterstock nuotr.

Nusprendžiau ieškotis naujo darbo, tad dabar įnirtingai mokausi, kaip ilgai negalvojant atsakyti į būsimų darbdavių klausimus.Visas pietų petraukėles nuo šiandienos praleidžiu skaitydama patarimus, kaip gauti geidžiamą darbą. Va, ir šitie iš www.careerdfw.org pasirodė labai įdomūs. Tik nesuprantu, kodėl į klausimą, kaip įsivaizduojate savo ateitį, negalima atsakyti, jog noriu paplūdimyje gerti pinacoladą...

6. Kokia didžiausia jūsų silpnybė?

Blogas atsakymas:
„Aš per daug dirbu" arba šmaikštus atsakymas „Briunetai".

Šis klausimas yra puiki proga kažką negatyvaus pateikti pozityviai. Tačiau labai svarbu, kad jūsų juokais ar rimtai pateikiamas atsakymas neatrodymų kaip klišė. Todėl pasistenkite pasinaudoti tikru jūsų silpnybės pavyzdžiu, kurį jums pavyko suvaldyti.

Geras atsakymas:
„Aš niekada nesijaučiau labai gerai viešai kalbėdamas - o tai, kaip jūs žinote, gali būti savotiškas kliuvinys darbe. Suprasdamas, kad tai yra problema, paprašiau buvusio darbdavio leisti man sudalyvauti viešo kalbėjimo kursuose. Jis sutiko. Tad aš lankiau šiuos kursus ir išmokau suvaldyti savo ilgalaikę baimę. Nuo tada aš surengiau begales viešų prezentacijų daugiau nei 100 aukšto rango vadovų. Aš iki šiol to nemėgstu, bet nemanau, kad yra tai mėgstančių žmonių."

7. Kokio atlyginimo jūs tikitės?

Blogas atsakymas:
„Ankstesniame darbe aš uždirbdavau 35000 litų per metus, tad dabar tikiuosi uždirbti 40000 litų".

Jei įmanoma, pasistenkite nepasakyti konkrečios sumos. Pirmasis asmuo, įvardinęs sumą derybose dėl atlyginimo, pralošia. Vietoj to, pakartokite savo įsipareigojimus pačiam darbui. Jei žinote, pateikite platų atlyginimo diapazoną, paremtą jūsų atliktu tokios pozicijos tam tikrame mieste atlyginimų tyrimu.

Geras atsakymas:
„Mane labiau domina pati pozicija, o ne jos atlygis. Todėl tikiuosi, kad atlyginimas atitiks šią poziciją ir bus atsižvelgta į mano penkerių metų patirtį. Aš taip pat tikiuosi, kad skaičiuojant atlyginimą, bus atsižvelgta ir į gyvenimo Vilniuje kaštus".

8. Kodėl aš turėčiau jus įdarbinti?

Blogas atsakymas:
„Nes aš geriausias kandidatas šioms pareigoms".

Geras atsakymas pakartos jūsų turimą kvalifikaciją ir pabrėš tai, kas išskiria jus iš kitų.

Geras atsakymas:
„Pastaruosius dešimt metų aš dirbau vadovo padėjėja - mano vadovas daug kartų yra kartojęs, kad be manęs organizacija subyrėtų. Aš taip pat skyriau laiko tobulintis darbui su tam tikra programine įranga, kuria nuolat naudojuosi (tačiau tiksliai nesupratau jos visų galimybių). Tad dabar aš esu programos „Excel" burtininkė, o tai reiškia, kad aš galiu dirbti greičiau ir perimti kai kurias užduotis, kurias anksčiau tradiciškai turėdavo atlikti pats mano vadovas. Man niekada neužtenka to, kas daugeliui žmonių yra pakankamai gerai".

9. Kokia didžiausia jūsų nesėkmė ir ko iš to pasimokėte?

Blogas atsakymas:
„Niekada nebaigiau teisės mokyklos. Visa tai, kas nutiko po to, išmokė mane, kad pasiduoti vien todėl, kad atrodo sunku, yra didelė klaida".

Juk jūs iš tiesų nenorite atskleisti savo didžiausio apgailestavimo, būtent to, kuris parodo didelį nepasitenkinimą savo gyvenimu. Todėl papasakokite apie mažesnę, bet reikšmingą nesėkmę ir tai, kaip ji padėjo jums tapti geresne darbuotoja.

Geras atsakymas:
„Studijuodama universitete lankiau papildomas meno paskaitas tam, kad galėčiau papildyti savo gyvenimo aprašymą. Aš per daug nesistengiau jose ir maniau, kad palyginus su inžinerijos paskaitomis, tai tebus pasivaikščiojimas parke. Tačiau prasti mano pažymiai po pirmojo semestro parodė man ką kita. Tai net gi sukėlė grėsmę mano stipendijai. Tad supratau, kad turiu susiimti. Aš praleidau likusį semestrą rimtai bestudijuodama ir galiausiai gavau gerus pažymius šiose paskaitose. Iš to išmokau, kad nesvarbu, ką darau, aš turiu stengtis padaryti tai geriausiai kaip tik sugebu. Kitaip to tiesiog neverta daryti."

10. Kaip paaiškintumėte petrauką tarp jūsų darbų?

Blogas atsakymas:
„ Buvau pavargusi nuo darbų, tad man reikėjo pertraukos" arba „Aš tiesiog negaliu susirasti darbo."

Petraukas tarp darbų yra visada sudėtinga paaiškinti. Juk nenorite pasirodyti kaip tingi ar tokia darbuotoja, kurios niekas nenori įdarbinti. Suraskite būdą, kad jūsų užsitęsusi bedarbystė atrodytų kaip jūsų pasirinkimas, paremtas teisingomis priežastimis.

Geras atsakymas:
„Mano darbas yra man svarbus, tad manęs netenkintų joks senasis darbas. Vietoj to, kad skubėčiau priimti pirmą man pasitaikiusį pasiūlymą, aš neskubu ir rimtai renkuosi, kad įsitikinčiau, jog kitas mano pasirinkimas bus teisingas".

Ankstesnis straipsnis šia tema:

I dalis

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Paprasti būdai, padedantys atsikratyti knarkimo (12)

Jei lovoje miegi ne viena, tenka priprasti prie mylimojo miegojimo įpročių. Vieni dažnai vartosi, stumia tave į lovos kraštą, kiti nepasidalina viena antklode, o treti knarkia.

Bananų jėga: mažina cholesterolį, įveikia mėšlungį, stiprina širdį (kada rinktis žalius, o kada - prinokusius?) (23)

Bananai yra ne tik skanūs, bet ir sveiki. Juose esantys vitaminai ir naudingos maistingosios medžiagos labai palankiai veikia mūsų organizmą.

Užkirsk kelią pagurkliui: lengva ir veiksminga mankšta (8)

Dažnai rūpindamosis apelsino žievele ant užpakaliuko pamištame kitas vietas, išduodančias biologinį amžių ir sočias vakarienes - pagurklį.

Pasigamink nebrangų natūralų dezodorantą nuo prakaitavimo (1)

Galima pasigaminti, kremo, šampūno, kaukių plaukams ir odai. Jūsų kosmetikos lentyną gali papildyti ir naminis dezodorantas.

5 paprasti būdai pagreitinti medžiagų apykaitą (10)

Jau retai kurią moterį reikia įtikinėti, kad antsvoris dažnai susijęs su sutrikusia medžiagų apykaita. Kaip pagreitinti metabolizmą?

Kaip subalansuoti svoriui įtakos turinčius hormonus (4)

Sunku patikėti, kad mūsų svoris priklauso ne tik nuo suvartojamų kalorijų skaičiaus, bet ir nuo nematomų cheminių medžiagų organizme. Būtent hormonai veikia mūsų medžiagų apykaitą, nes jie nurodo organizmui – kaupti riebalus ar deginti.

Skanūs ir sotūs kokteiliai, kurie degina riebalus (10)

Kad suvalgytume mažiau ir nepriaugtume nepageidaujamo svorio, puikus išsigelbėjimas - pakeisti požiūrį į mitybą ir atlikti generalinę vartojamo maisto pertvarką.

Žuvis, kuri naudingumu prilygsta lašišai, o yra gerokai pigesnė (29)

Kai tik spusteli šalčiai, tai ir dairomės į riebesnius kąsnelius, kad papildytume energijos atsargas.

Gudrybė, padėsianti apsaugoti rankas plaunant indus (10)

Virtuvės priežiūros neįsivaizduojame be cheminių valiklių, todėl turime taikytis su žalingomis pasekmėmis: sudirgusia, išsausėjusia oda, alergijomis, trapiais ir lūžinėjančiais nagais.

7 žingsniai lieknos talijos link (6)

Sakoma, kad roges reikia ruošti vasarą... Na, tuomet žiema tinkamiausias laikas pradėti dailinti pilvo linijas. Be to, prieš šventes visos norime atrodyti dailiau, todėl pats metas susiimti!

Veiksmingi būdai numalšinti alkį be maisto (7)

Nuslopinti alkio pojūtį nėra sudėtinga, svarbu žinoti kelias gudrybes ir jomis naudotis. Tai padės sėkmingai laikytis dietos, sveikai maitintis ir neprisikimšti greitų užkandžių ištikus alkio priepuoliams.

Vaistažolės, kurios gerina seksualinį gyvenimą (4)

Nekalčiausia vaistažolių tinktūra, tinkamai naudojama, gali sužadinti norą mylėtis, todėl dėl vaistų vartojimo pasitarkite su savo... ne, ne gydytoju, o partneriu.

Tyrimas: pilno grūdo produktai mažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką

Šiuolaikinis gyvenimo tempas ir nesubalansuota mityba veda prie dažnėjančių širdies ir kraujagyslių ligų. Naujausi tyrimai atskleidė, kad šių ligų gali padėti išvengti pilno grūdo produktais praturtinta mityba.

Ką daryti, kad prakaitavimas nevirstų košmaru? (2)

Artėjant gražiausioms metų šventėms visus nejučia įtraukia prieššventinio pasiruošimo bumas ir nesibaigianti vakarėlių virtinė. Vieniems tai sukelia džiaugsmingą šurmulį, kitiems – nerimą, kad vakarėlio metu aplinkiniai pastebės kruopščiai slepiamą bėdą – gausų prakaitavimą, kuris žliaugia veidu ar kaupiasi pažastyse net neužsiimant aktyvia fizine veikla. Tad ko imtis, kad šventinis vakarėlis nevirstų košmaru?

Štai jums įrodymai, kodėl nereikia paisyti svarstyklių skaičių! FOTO (8)

Ne paslaptis, kad riebalai sveria mažiau už raumenis, todėl, pavyzdžiui, 65 kilogramus sveriančios sportiško sudėjimo moters kūnas atrodys visai kitaip, nei treniruočių neragavusios.