Kaip atsikratyti nemalonaus burnos kvapo?

 (24)
Dėl nemalonaus kvapo iš burnos (arba halitozės) skundžiasi kas ketvirtas planetos gyventojas. Kai kurie, beje, net neįtaria, kad smirdi.
© Shutterstock nuotr.

Be to, aplinkiniai gana mandagūs ir ne visuomet pasako, kad reikėtų kreiptis į specialistą. Ką ir besakyti - net artimam žmogui gana keblu pasakyti, jog bučiuotis nemalonu dėl prasto partnerio burnos kvapo.

O šis higienos trukdis gali sugadinti ne tik artimus santykius, bet ir palikti negerą įspūdį, tarkim, dalykinio pokalbio metu.

Burnos gaivikliai, ledinukai ir kramtomoji guma gali tik pusvalandžiui tą negerą kvapą užmušti, o paskui jis vėl grįžta. Kodėl? Nes žmogus šalia pasekmes, bet ne priežastį.

Kas sukelia nemalonų pojūtį?

O pasekmės išnyks, kai sužinosite, kas sukelia halitozę. Galimos priežastys:
- 80 proc. atvejų - netaisyklinga arba nepakankama burnos ertmės priežiūra (ypač dantenų ir liežuvio),
- sugedę dantys, kariesas, dantų akmenys arba dantenų uždegimas,
- nosies ir burnos ertmės ligos (pavyzdžiui, chroniškas sinusitas, faringitas, tonzilitas ir pan.),
- skrandžio, virškinamojo trakto (gastritas, opa) bei inkstų ligos,
- cukrinis diabetas arba onkologinės ligos,
- rūkymas ir alkoholis,
- kai kurių vaistų vartojimas,
- aštrus ir specifinis maistas (česnakas, svogūnai),
- badavimas.

Ką daryti, kai nemalonus burnos kvapas trukdo laisvai jaustis, dengti delnu burną, kalbėti pro sučiauptas lūpas, tramdyti juoką? Teks išsiaiškinti priežastį.
Pirma, rūkaliams reikėtų mesti rūkyti.
Antra, būtina apsilankyti pas stomatologą, susitvarkyti dantis, pašalinti akmenis. Pasikonsultuokite dėl taisyklingo valymo šepetėliu, dėl burnos skalavimo skysčio bei tarpdančių siūlo.
Trečia, peržiūrėkite savo valgiaraštį, atsisakykite aštraus maisto bei prieskonių. Valgykite daugiau žalumynų bei ląstelienos turinčių produktų, gerkite sulčių.
Ketvirta, būtinai apsilankykite pas gydytoją, kad ištirtų visą organizmą - o gal yra kažkokia infekcija. O skandį išsitirti tiesiog privalu.

Liaudiški gydymo metodai

Jie nepadeda atsikratyti nemalonaus požymių, o yra tik pagalbinės gydymo priemonės. Pagrindinis halitozės ginklas - sveiki ir prižiūrėti dantys, taisyklinga mityba, žalingų įpročių atsisakymas, konsultacija su gastroenterologu ir bendra organizmo sveikata.

Po valgio praskalaukite burną šiltu vandeniu, pašalindamos maisto likučius. Suvalgykite keletą petražolių šakelių - ji ne tik panaikina burnos bakterijas, bet ir užkerta kelią nemaloniam kvapui.

Geros kovotojos su prastu kvapu - citrinos. Galite mažoje dėžutėje nešiotis citrinos griežinėlių ir suvalgyti prieš pokalbį ar susitikimą. Citrinos naikina ne tik kvapą, bet ir suvilgo balso stygas, apsaugo nuo sausumo pojūčio burnoje.

Nemalonų burnos kvapą panaikinsite, pakramčiusios keletą kardamono grūdelių. Kardamonas užmuša bakterijas ir pristabdo puvimo procesus burnoje. Tokiomis savybėmis pasižymi ir obuoliai (ypač žali) ir stipri juoda kava.

Česnako ar svogūno kvapą panaikinsite, suvalgiusios 3-4 graikinius riešutus arba migdolus.

Burnos skalavimas

Liaudies medicina prikaupusi klodus nuovirų receptų.

1 nuoviras. Lygiomis dalimis paimkite ąžuolo žievės, ramunėlių, dilgėlių, beržo lapų, jonažolių ir visai tai užvirkite 1 l vandens. Nuovirą palikite pritraukti 2 valandoms. Skalaukite juo burną 2 kartus per dieną - ryte po pusryčių ir vakare prieš miegą.

2 nuoviras. 2 šaukštelius pelynų užpilkite 1 stikline verdančio vandens ir po 20-25 minučių nukoškite. Skalaukite tuo skysčiu burną 3-4 kartus per dieną. Vietoj pelyno galit naudoti ramunėles arba žemuogių lapus.

3 nuoviras. 15 g kmynų sėklų užpilkite 1 stikline verdančio vandens ir palaukite, kol atvės. Ta užpiltine skalaukite burną 4-5 kartus per dieną.

4 nuoviras. Paimkite 20 šviežios mėtos lapelių arba 2 šaukštus džiovintos mėtos ir užpilkite 1 stikline verdančio vandens. Trauktinę nukoškite, skalaukite ja burną keletą kartų per dieną.

Šie metodai nėra gydymas - jie pašalina nemalonų burnos kvapą tik laikinai. Jei užuodėte nemalonų kvapą iš burnos, būtina nueiti pas gydytoją - gal sergate kokia nors liga.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.