Gydytoja perspėja DIETŲ MĖGĖJAS ir išduoda, kaip iš tiesų reikia valgyti norint nepriaugti svorio

 (7)
Reta iš mūsų per savo gyvenimą nebandė numesti svorio. Kartais norėdamos kuo greičiau įtilpti į savo mėgstamus drabužius moterys ryžtasi drastiškiausioms dietoms. Kitos nuosekliai laikosi pasaulyje populiarių neva gydytojų sukurtų dietų. Kaip 5 BRAŠKĖMS pasakojo dietologė Jūratė Dobrovolskienė, kai kurių žmonių fantazijos yra labai lakios – vieni rašo knygas, kiti kuria dietas.
Gydytoja perspėja DIETŲ MĖGĖJAS ir išduoda, kaip iš tiesų reikia valgyti <span style="color: #ff0000;">norint nepriaugti svorio</span>
© shutterstock

Pacientus svorio ir antsvorio klausimais konsultuojanti dietologė pabrėžia, jog nėra tokios „greitos, stebuklingos“ dietos, kurią rekomenduotų gydytojas.

DIETA - NE SAVĘS DŽIOVINIMAS

„Greitas svorio metimas yra nesveikas. Daugelis dietų yra antifiziologiškos. Jų veikimo principas yra ne svorio mažinimas, bet skysčių iš organizmo šalinimas, sąmoningas savęs džiovinimas, dehidratacija“, - aiškina dietologijos klinikos „Dietos Sistema“ gydytoja J. Dobrovolskienė.

Garsiosios baltyminės dietos ne vienai pacientei sukėlė inkstų funkcijos sutrikimus visam gyvenimui

Todėl kad ir kaip gražiai bebūtų aprašomos, beveik visos dietos yra tiesiog elementarus organizmo dehidratavimas, kuris daro organizmui žalą.

Prieštaringai vertinama netgi garsioji daktaro Roberto Atkinso dieta. Tokios dietos, anot pašnekovės, yra momentinės.

„Jos nėra laimintinos, tačiau toleruotinos. Bet apie ilgalaikį tokių dietų laikymąsi niekas nekalba“, - sako dietologė.

Sveikiems žmonėms per savaitę lemiamų sveikatos pakitimų galbūt tokios dietos ir nepadarys, bet asmenys, sergantys lėtiniais susirgimais, kardinaliai pakeitę savo mitybą gali pakenkti savo sveikatai. Pavyzdžiui, garsiosios baltyminės dietos ne vienai pacientei sukėlė inkstų funkcijos sutrikimus visam gyvenimui.

J. Dobrovolskienė pabrėžia, kad dietologas dietų nesiūlo. Graikiškos kilmės žodis „diata“ reikšmė – gyvenimo būdas.

„Taigi, dietologai ne gadina sveikatą, bet bando ją pataisyti, atgaivinti sveikos subalansuotos mitybos įpročius. Rekomenduojama badauti išskirtinių klinikinių situacijų metu. Tačiau pacientas badauja su medikų priežiūra, jam lašinami specialūs tirpalai, stebimos gyvybinės organizmo funkcijos, - aiškina ji. - Tik tokiu atveju badavimas yra pateisinamas. Kitais atvejais mes neturime moralinės ir juridinės teisės žaloti žmones“.

Gydytoja perspėja DIETŲ MĖGĖJAS ir išduoda, kaip iš tiesų reikia valgyti <span style="color: #ff0000;">norint nepriaugti svorio</span>
© Shutterstock nuotr.

APSIŠAUKĖLIŲ NORAS PASIPELNYTI

Koks gydytojų požiūris į moterų pamėgtą nevalgymą po 18 valandos? Dietologai nevalgyti rekomenduoja iki miego likus trims valandoms.

„Žmogus nėra automatas. Jis gyvas organizmas, prisitaikęs gyventi pagal tam tikrą šviesos ritmą. Visos biologinės organizmo reakcijos susiformavo per ilgą evoliucionavimo kelią, kurio nepaisyti nevalia, - sako gydytoja. - Vakarienė likus trims valandoms iki miego - tai biologinė organizmo teisė nebūti apkrautam naktį. Todėl jei žmogus miegoti eina 22-23 valandą, jis gali drąsiai valgyti ir 20 valandą.“

Žmogaus skrandžio talpa yra apytikriai 350 ml. Todėl turėtume orientuotis į tokio dydžio porcijas.

Kiek yra tiesos dietose pagal kraujo grupę? Pasak medikės, tokios dietos neturi jokios moksliškai pagrįstos tiesos. Tokia dieta buvo sukurta ne medikų: „Tai tik apsišaukėlių noras pasipelnyti. Kai kurių žmonių fantazijos yra labai lakios – vieni rašo knygas, kiti kuria dietas“.

Kiekvieno žmogaus organizmas paveldi skirtingus genetinius kodus. Tarp jų ir polinkį pilnėti. Tėvai neretai puikuojasi savo putliais ir apkūniais vaikais, kurių išvaizda esą byloja, jog jie yra sveiki ir valgūs. Tačiau gydytoja sako, kad toks požiūris yra prastas. Kuo anksčiau bus susirūpinta vaiko mityba, tuo jam pačiam bus lengviau ateityje.

„Kūdikio vystymusi bei būsima sveikata reikėtų susirūpinti dar tada, kai jis nešiojamas moters įščiose“, - sako dietologė. Gydytoja pabrėžia, kad perteklinis maisto vartojimas ir antsvorio turintys žmonės naudingiausi yra verslininkams.

SVARBIAUSIA NEIŠTAMPYTI SKRANDŽIO

Pas dietologus dažniausiai pagalbos kreipiasi žmonės dėl nutukimo ir jų sukeliamų širdies kraujagyslių susirgimų, cukrinio diabeto.

Tuomet kaip žmonėms mesti svorį? Geriausia išeitis sportuoti, subalansuoti savo mitybą. Suvartoti tiek kalorijų, kiek ir sueikvoji. Tada viskas susitvarko ir eina kaip iš pypkės. Bet ne per greitai – perteklinio svorio mažėjimas vertinamas teigiamai, jei svoris mažėja ne daugiau 4 kg per mėnesį.

Be to, galima nepamiršti ir persivalgymo daromos skriaudos. Žmogaus skrandžio talpa yra apytikriai 350 ml. Todėl turėtume orientuotis į tokio dydžio porcijas. Visais kitais atvejais būna persivalgymas ir skrandžio pertempimas. Per dieną reikėtų valgyti ne mažiau 4 kartų per dieną, ne dažniau kaip 2 val. ir ne rečiau kaip 4,5 val. intervalu.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Sveikos

Gėda prisipažinti: bijau odontologų (2)

Įprasta manyti, kad taisyti dantis bijo tik vaikai, o suaugusieji tarsi neturi teisės to prisipažinti. Apie tai užsiminus, aplinkiniai skuba raminti: „suimk save į rankas“, „nėra čia ko bijoti“, „baimė egzistuoja tik tavo galvoje“ ir panašiai.

Kaip panaikinti blogą burnos kvapą?

Istoriniai faktai patvirtina, kad blogas kvapas žmones vargino jau seniai, tačiau anuomet nebuvo aiškios blogo kvapo priežastys ir žinomi veiksmingi būdai jam pašalinti. Mokslinių tyrimų objektu halitozė tapo tik 1940-1950 metais, kai buvo sukurtas osmoskopas, kvapo nustatymo ir matavimo prietaisas.

Kaip valgant nepriaugti svorio: pasinaudokite šiais patarimais ir džiaukitės rezultatais veidrodyje

Jeigu norite numesti svorį, ar jį pakoreguoti, turite būti sumanūs ir išradingi virtuvėje. Kitu atveju maistas pabos ir norėsite viską mesti. Šie patarimai puikiai tiks skubantiems, ar tiems, kurie nuolat nori užkandžiauti.

Jei rūpi jūsų sveikata, palengvinkite savo mitybą ir nekankinkite organizmo „tuščiomis“ kalorijomis

Mityba vasarą nereikalauja daug pasiaukojimo, juk atėjus vasaros karščiams visad lengviau kontroliuoti savo apetitą, kadangi organizmui nereikia papildomų kalorijų. Tokiu atveju verta rinktis lengvus patiekalus ir daugiau skysčių. Dažnai tokia mityba padeda ne tik atsikratyti papildomų kilogramų, bet ir pagerinti savo savijautą. Štai keletas patarimų, kaip galima suplanuoti puikią vasarinę dietą.

Norite sulieknėti? Žiūrėkite į veidrodį, ne į svarstykles (2)

Visą žiemą kaip juodas jautis arėte sporto salėje, kad vasarą galėtumėte pasidžiaugti tobulomis kūno linijomis. Tačiau pasiekus norimą rezultatą ir pagaliau pradėjus ilsėtis nuo svarelių netrukus veidrodyje pamatai ne visai tai, ko tikėjaisi. Kodėl?

Gydytojas pasisakė apie sparčiai populiarėjantį gydymą su soda (3)

„Nusvyra rankos, kai valstybės finansuojamų brangių efektyvių vaistų žmogus atsisako ir imasi savigydos – per savaitę paciento vėžio žymenų tyrimo rezultatai tapo tokie, kokius per tris mėnesius pasiekia agresyviai progresuojanti liga", – sako Nacionalinio vėžio instituto Mokslinių tyrimų centro onkoimunologas dr. Marius Strioga.

Kokie požymiai rodo, kad maistas tau žalingas?

Liepos 8 diena minima Tarptautinė alergijos diena, kuria siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į šių dienų vieną iš dažniausių civilizacijos ligų – alergiją. Dažnu atveju nemaloni kūno reakcija pasireiškia pieno produktams. Tačiau kaip atskirti – tai alergija, ar maisto netoleravimas? Ar tik gydytojas gali nustatyti, kad esi alergiškas tam tikram maisto produktui?

112 kg svėręs vaikinas bėgiodavo tik vėlai vakare, nes dieną bijodavo patyčių (3)

Kas nori – tas pasiekia. Tai savo pavyzdžiu įrodė Raimondas Jokubauskas, atsikratęs 40 kilogramų antsvorio. 5braškės primena jo kardinalių pokyčių istoriją.

Paaiškėjo, kodėl vieniems žmonėms uodai gelia dažniau nei kitiems (5)

Žygiai, iškylos gamtoje, net vakarienės lauke neatsiejamos nuo uodų įkandimų.

Ar mano vyras – sociopatas? (3)

Su psichologinį smurtą vartojančiais vyrais susiduria ne viena planetos moteris. Viena skaitytoja kreipėsi į specialistus su pagalbos prašymu dėl jo keisto elgesio.

Skysčiai žalingesni už pyragaitį +kalorijų lentelė (1)

Turbūt visos žinome, kad kalorijų neturi tik vanduo, o visi kiti gėrimai nėra jau tokie nekaltučiai. Be to, „skystos" kalorijos dar ir gudresnės nei „kietosios". Skysčiai figūrai gali pridaryti daugiau žalos už tortus ir šokoladus.

Kaip atpažinti melanomą? Brangi kiekviena minutė!

Pasaulio sveikatos organizacija skelbia, kad apie 75 % jaunų žmonių, reguliariai besilankančių soliariumuose, patiria padidėjusią pavojingiausios odos vėžio formos – melanomos – riziką. Ankstyvoji ligos diagnostika leidžia tikėtis geresnių gydymo ir gyvenimo prognozių.

5 gardžios ir sveikos sriubos, kurios padės sulieknėti (2)

Šiuolaikinei moteriai aktualiausia tema yra kaip sulieknėti ir atrodyti stulbinančiai! Alinančios dietos, sportas be poilsio dienų bei noras numesti svorį kuo greičiau, tai pagrindė klaida, kurią daro moterys.

Skausminga podagra: kaip išvengti šios ligos ir miegoti ramiai? (4)

Podagra – lėtinė šlapimo rūgšties apykaitos sutrikimo sukelta liga. Ji seniau vadinta karalių liga, nes kamuodavo sočiai valgyti ir gerti sau leidžiančius žmones.

„Auksinis pienas“ – stebuklingas gėrimas, kuris pakeis jūsų gyvenimą (16)

„Auksinis pienas“ – labai sveikas gėrimas, todėl jo išgerti kas vakarą patartina kiekvienam.