Gydytoja perspėja DIETŲ MĖGĖJAS ir išduoda, kaip iš tiesų reikia valgyti norint nepriaugti svorio

 (7)
Reta iš mūsų per savo gyvenimą nebandė numesti svorio. Kartais norėdamos kuo greičiau įtilpti į savo mėgstamus drabužius moterys ryžtasi drastiškiausioms dietoms. Kitos nuosekliai laikosi pasaulyje populiarių neva gydytojų sukurtų dietų. Kaip 5 BRAŠKĖMS pasakojo dietologė Jūratė Dobrovolskienė, kai kurių žmonių fantazijos yra labai lakios – vieni rašo knygas, kiti kuria dietas.
Gydytoja perspėja DIETŲ MĖGĖJAS ir išduoda, kaip iš tiesų reikia valgyti <span style="color: #ff0000;">norint nepriaugti svorio</span>
© shutterstock

Pacientus svorio ir antsvorio klausimais konsultuojanti dietologė pabrėžia, jog nėra tokios „greitos, stebuklingos“ dietos, kurią rekomenduotų gydytojas.

DIETA - NE SAVĘS DŽIOVINIMAS

„Greitas svorio metimas yra nesveikas. Daugelis dietų yra antifiziologiškos. Jų veikimo principas yra ne svorio mažinimas, bet skysčių iš organizmo šalinimas, sąmoningas savęs džiovinimas, dehidratacija“, - aiškina dietologijos klinikos „Dietos Sistema“ gydytoja J. Dobrovolskienė.

Garsiosios baltyminės dietos ne vienai pacientei sukėlė inkstų funkcijos sutrikimus visam gyvenimui

Todėl kad ir kaip gražiai bebūtų aprašomos, beveik visos dietos yra tiesiog elementarus organizmo dehidratavimas, kuris daro organizmui žalą.

Prieštaringai vertinama netgi garsioji daktaro Roberto Atkinso dieta. Tokios dietos, anot pašnekovės, yra momentinės.

„Jos nėra laimintinos, tačiau toleruotinos. Bet apie ilgalaikį tokių dietų laikymąsi niekas nekalba“, - sako dietologė.

Sveikiems žmonėms per savaitę lemiamų sveikatos pakitimų galbūt tokios dietos ir nepadarys, bet asmenys, sergantys lėtiniais susirgimais, kardinaliai pakeitę savo mitybą gali pakenkti savo sveikatai. Pavyzdžiui, garsiosios baltyminės dietos ne vienai pacientei sukėlė inkstų funkcijos sutrikimus visam gyvenimui.

J. Dobrovolskienė pabrėžia, kad dietologas dietų nesiūlo. Graikiškos kilmės žodis „diata“ reikšmė – gyvenimo būdas.

„Taigi, dietologai ne gadina sveikatą, bet bando ją pataisyti, atgaivinti sveikos subalansuotos mitybos įpročius. Rekomenduojama badauti išskirtinių klinikinių situacijų metu. Tačiau pacientas badauja su medikų priežiūra, jam lašinami specialūs tirpalai, stebimos gyvybinės organizmo funkcijos, - aiškina ji. - Tik tokiu atveju badavimas yra pateisinamas. Kitais atvejais mes neturime moralinės ir juridinės teisės žaloti žmones“.

Gydytoja perspėja DIETŲ MĖGĖJAS ir išduoda, kaip iš tiesų reikia valgyti <span style="color: #ff0000;">norint nepriaugti svorio</span>
© Shutterstock nuotr.

APSIŠAUKĖLIŲ NORAS PASIPELNYTI

Koks gydytojų požiūris į moterų pamėgtą nevalgymą po 18 valandos? Dietologai nevalgyti rekomenduoja iki miego likus trims valandoms.

„Žmogus nėra automatas. Jis gyvas organizmas, prisitaikęs gyventi pagal tam tikrą šviesos ritmą. Visos biologinės organizmo reakcijos susiformavo per ilgą evoliucionavimo kelią, kurio nepaisyti nevalia, - sako gydytoja. - Vakarienė likus trims valandoms iki miego - tai biologinė organizmo teisė nebūti apkrautam naktį. Todėl jei žmogus miegoti eina 22-23 valandą, jis gali drąsiai valgyti ir 20 valandą.“

Žmogaus skrandžio talpa yra apytikriai 350 ml. Todėl turėtume orientuotis į tokio dydžio porcijas.

Kiek yra tiesos dietose pagal kraujo grupę? Pasak medikės, tokios dietos neturi jokios moksliškai pagrįstos tiesos. Tokia dieta buvo sukurta ne medikų: „Tai tik apsišaukėlių noras pasipelnyti. Kai kurių žmonių fantazijos yra labai lakios – vieni rašo knygas, kiti kuria dietas“.

Kiekvieno žmogaus organizmas paveldi skirtingus genetinius kodus. Tarp jų ir polinkį pilnėti. Tėvai neretai puikuojasi savo putliais ir apkūniais vaikais, kurių išvaizda esą byloja, jog jie yra sveiki ir valgūs. Tačiau gydytoja sako, kad toks požiūris yra prastas. Kuo anksčiau bus susirūpinta vaiko mityba, tuo jam pačiam bus lengviau ateityje.

„Kūdikio vystymusi bei būsima sveikata reikėtų susirūpinti dar tada, kai jis nešiojamas moters įščiose“, - sako dietologė. Gydytoja pabrėžia, kad perteklinis maisto vartojimas ir antsvorio turintys žmonės naudingiausi yra verslininkams.

SVARBIAUSIA NEIŠTAMPYTI SKRANDŽIO

Pas dietologus dažniausiai pagalbos kreipiasi žmonės dėl nutukimo ir jų sukeliamų širdies kraujagyslių susirgimų, cukrinio diabeto.

Tuomet kaip žmonėms mesti svorį? Geriausia išeitis sportuoti, subalansuoti savo mitybą. Suvartoti tiek kalorijų, kiek ir sueikvoji. Tada viskas susitvarko ir eina kaip iš pypkės. Bet ne per greitai – perteklinio svorio mažėjimas vertinamas teigiamai, jei svoris mažėja ne daugiau 4 kg per mėnesį.

Be to, galima nepamiršti ir persivalgymo daromos skriaudos. Žmogaus skrandžio talpa yra apytikriai 350 ml. Todėl turėtume orientuotis į tokio dydžio porcijas. Visais kitais atvejais būna persivalgymas ir skrandžio pertempimas. Per dieną reikėtų valgyti ne mažiau 4 kartų per dieną, ne dažniau kaip 2 val. ir ne rečiau kaip 4,5 val. intervalu.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.

10 natūralių būdų kovoti su pūslelinę (ledukai, degtinė, paracetamolio tebletės ir kt.) (11)

„Ir vėl vėjas nubučiavo" - taip sakoma, kai ir vėl užklumpa nemalonioji lūpų pūslelinė.

10 dalykų, kurie lėtina jūsų medžiagų apykaitą ir trukdo sėkmingai mesti svorį (9)

Atsikratykite šių įpročių dabar tam, kad padidintumėte savo kalorijų deginimo galimybes.

Išsamusis 2017-ųjų sveikatos horoskopas visiems Zodiako ženklams

Žinoma, kad domina, ką žada šie metai mūsų asmeninei laimei ir karjerai. Tačiau jei nebus sveikatos, kam ta meilė ir darbas, tiesa?

Naudingiausi kambariniai augalai nuo nemigos, galvos skausmo, virusų (5)

Namuose esanti įvairi technika - kompiuteriai, spausdintuvai, televizoriai, kondicionieriai ir t.t. - ora paverčia negyvu. Apsaugoti aplinką nuo žalingo poveikio bei palaikyti namuose švarų orą padės augalai-sanitarai.

Koks moters kvapas labiausiai atstumia vyrus? (44)

Sakote, saldus gėlių aromatas? O gal cukraus vata ar kadagiais dvelkiantis aromatas? Ne - yra kvapas, kuris labiausiai dirgina vyro uoslę.

Kokias ligas išduoda nemalonus kūno kvapas? (14)

Ko gero kiekvienas mūsų yra patyręs, ką reiškia būtų tuo žmogumi, kuris skleidžia nemalonų kvapą patalpoje – galbūt po itin intensyvios treniruotės, o gal po to, kai pietums valgėte mėsainį su svogūnais.

Sisiojimo reikaliukai: kas rodo, kad turi rimtų problemų? (4)

Stebėdamos savo šlapimą galite išvengti įvairių sveikatos sutrikimų ir užkirsti kelią rimtoms ligoms.

Paprasti būdai, padedantys atsikratyti knarkimo (12)

Jei lovoje miegi ne viena, tenka priprasti prie mylimojo miegojimo įpročių. Vieni dažnai vartosi, stumia tave į lovos kraštą, kiti nepasidalina viena antklode, o treti knarkia.

Bananų jėga: mažina cholesterolį, įveikia mėšlungį, stiprina širdį (kada rinktis žalius, o kada - prinokusius?) (26)

Bananai yra ne tik skanūs, bet ir sveiki. Juose esantys vitaminai ir naudingos maistingosios medžiagos labai palankiai veikia mūsų organizmą.