Figūros tipai pagal medžiagų apykaitą (mitybos patarimai + treniruotės)

 (5)
Vieniems pasisekė labiau - kemša kiek nori, o kilogramai neauga, o kitiems akivaizdžiai daug sunkiau - jie turi suskaičiuoti kiekvieną kąsnį. Ką daryti, kad papildomi kilogramai niekada jūsų nekankintų?
© Fotolia nuotr.

Pagal griaučių struktūrą skiriami keturi kūno tipai, šnekamojoje kalboje vadinami „smėlio laikrodžiu“, „obuoliu“, „kriauše“ ir „lenta“.

Mokslinėje literatūroje šie terminai skamba daug rimčiau, ir išskiriami tik trys tipai (atsižvelgiant į medžiagų apykaitą): mezomorfinis (atletiškas), endomorfinis (apkūnus) ir ektomorfinis (liesas).

Žmonių, kurių kūnas būtų griežtai vieno tipo, yra mažai, iš 100 apie 20, visi kiti – mišrūs. Mezomorfinis ir ektomorfinis – tai idealus kūnas net be sporto ar kitų didelių pastangų. Jei jūsų kūnas šių dviejų derinys – galite valgyti absoliučiai viską ir nesukti galvos dėl papildomų kilogramų.

Mezomorfinis kūno sudėjimo tipas

KOKS? Jei jūsų kūno forma primena smėlio laikrodį, jūsų pečiai gana platūs, o klubai siauri. Esate itin sportiško sudėjimo, nes raumenys gerai išsivystę.

MITYBOS ABC: stenkitės reguliariai valgyti. Tačiau neprivalote savęs kankinti dietomis ar kitomis griežtomis valgymo taisyklėmis, nes antsvoris – mažiausia jūsų problema. Svoriu susirūpinsite perkopus trisdešimtuosius metus, tačiau jei sveikai maitinsitės, didelių problemų tikrai neturėsite.

FIZINĖ VEIKLA. Atletiško sudėjimo žmonėms verta užsiimti nors labai neintensyvia treniruote (pavyzdžiui, joga). Jums fizinė veikla itin veiksminga. Jei kitiems reikia valandų valandas „arti“ treniruočių salėje, jums užtenka 20 min. per dieną.

KOKIOS TRENIRUOTĖS TINKA? Jūsų treniruočių programą turėtų sudaryti pusė jėgos ir pusė ištvermės pratimų. Tinka įvairūs širdies tonusą didinantys pratimai: dviračio minimas, bėgimas ant takelio, elipsinis treniruoklis. Idealiausias pasirinkimas aktyvioms mezomorfinio figūros tipo moterims – aerobika su svarmenimis, vandens aerobika.


Nuotr. Shutterstock

Endomorfinis kūno sudėjimo tipas

KOKS? Kūno forma primena obuolį, žmogus gana nedidelio ūgio, linkęs sustambėti. Pastebėta, kad moterims svoris dažniausiai kaupiasi apatinėje kūno dalyje, vyrams – ant pilvo ir viršutinėje kūno dalyje. Šio figūros tipo žmonių medžiagų apykaita daug lėtesnė, todėl jiems energija, gaunama su maistu, nusėda riebalų pavidalu ant kūno.

MITYBOS ABC: jums valgymus teks griežtai prižiūrėti. Stenkitės tai daryti reguliariai (5–6 kartus per dieną). Vakarienei – jokių sočių užkandžių, didelių ir riebių porcijų. Rinkitės sveiką, mažai kaloringą, bet sveiką maistą. Venkite paprastųjų angliavandenių turinčio maisto (ryžių, makaronų, bulvių, pieno produktų, saldumynų), geriau rinkitės tuos produktus, kuriuose gausu sudėtinių (avižinius dribsnius, duoną, vaisius ir daržoves, mėsą).

FIZINĖ VEIKLA. Reguliarios treniruotės pagreitina medžiagų apykaitą, degina riebalus, padeda numesti nereikalingų kilogramų, sutvirtina raumenis. Stenkitės sportui per savaitę skirti bent 4–5 dienas (maždaug po valandą).

KOKIOS TRENIRUOTĖS TINKA? Riebalams deginti labiausiai tinka greitas ėjimas, plaukimas, vandens aerobika, kūno formavimo aerobika. Jėgos treniruotės padės pagražinti talijos sritį.


Nuotr. Shutterstock

Ektomorfinis kūno sudėjimo tipas

KOKS? Esate panaši į nerūpestingą berniūkštį. Jūsų pečiai ir klubai gana siauri, juosmens apimtis sutampa su klubų. Raumenimis negalite pasigirti, tačiau esate itin lanksti. Dažnai skundžiatės netaisyklingos laikysenos ir nugaros skausmų problemomis.

MITYBOS ABC: jums nepaprastai pasisekė, nes galite valgyti tiek, kiek telpa. Jums net būtina, kuo daugiau suvalgyti! Ektomorfinio kūno sudėjimo žmonių medžiagų apykaita itin greita. Stenkitės nepraleisti įprastų valgymų: nes organizmas patirs šoką ir energiją pradės gaminti iš raumenų. Jei riebaliukai šiems žmonėms auga, tai tik ant pilvo srities.

Dažnai jaučiate alkį, nes jūsų kūno svoris gana mažas. Valgykite dažnai ir nedidelėmis porcijomis. Taip ir suvaldysite alkį, ir neužsiauginsite kabančio pilvo. Visada su savimi turėkite užkandžių, vartokite daug baltymų turinčio maisto.

FIZINĖ VEIKLA. Jums labiausiai tinka jėgos treniruotės, kurios sustiprina raumenis, didina jų masę ir leidžia suformuoti moteriškas formas (padidinti klubų bei sėdmenų apimtį). 

KOKIOS TRENIRUOTĖS TINKA? Naudokite svarmenis (net jei pratimus atliekate namuose). Nebijokite ištvermės treniruočių: bėgimo, važiavimo dviračiu, žingsniavimo, slidinėjimo ir t.t.). Tik nereikia persistengti, kad svoris gali ir pradėti kristi, o tai jums tikrai nepatiks.

Venkite labai intensyvių aerobikos treniruočių, nes per jas išeikvojama labai daug energijos, kuri jums būtina. 


Nuotr. Shutterstock

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.