FIGŪRA. Skysčiai žalingesni nei tortas (kalorijų lentelė)

 (8)
Net ir tos moterys, kurios laikomės griežčiausios dietos, pamirštame, kad energetinės vertės turi ne tik maisto produktai, bet ir gėrimai.
"Skystos" kalorijos pavojingesnės nei "kietosios".
© Shutterstock nuotr.

Kalorijų neturi tik vanduo, o visi kiti gėrimai nėra jau tokie nekaltučiai. Be to, „skystos" kalorijos dar ir gudresnės nei „kietosios", taip smogia iš pasalų, kad paskui nesuprantame, kodėl tie kilogramai niekaip netirpsta.

Gėrimų kaloringumas (kcal/100 ml)

vanduo - 0
arbata - 1
arbata su cukrumi (1 šaukštelis) - 28
kava - 2
kava su cukrumi (1 šaukštelis) ir pienu - 75
kava su grietinėle ir šokoladu - 275 kcal

saldus gazuotas vanduo - 42
pieno kokteilis - 96
karštas šokoladas - 110
gira - 27
sultys: greipfrutų - 35, vynuogių - 75, skiestos vandeniu (morsas) - 46

alus: šviesus - 43, tamsus - 48
šampanas: sausas - 64, saldus - 100
degtinė - 100
konjakas - 239

Limonadas blogiau nei pyragaitis

Amerikiečių dietologai atliko įdomų eksperimentą. Vienai savanorių grupei visą mėnesį įprastinį vagiaraštį papildė 450kcal (saldžiųjų gėrimų), o kitai - tas pačias 450 kcal davė saldainiais ir pyragaičiais. Po mėnesio pirmosios grupės žmonės antsvorio turėjo daugiau nei antrosios grupės savanoriai.

O paaiškinimas labai paprastas. Kietas maistas, kurio įsisavinimui organizmas sueikvoja iki 10 proc. gaunamos energijos, perdirbamas lėtai, kelias valandas laikosi skrandyje, be to, žmogus ilgiau jaučia sotumo jausmą.

Skystas kalorijas organizmas įsisavina akimirksniu, beveik be nenergijos sąnaudų. Todėl žmogus nepastebimai išgeria skysčių daugiau nei norėjo. Be to, net ir suvalgome daugiau, jei valgydami užsigeriame, vis vilgome tą maistą skysčiais.

Atsargiai turėtume gaivintis ne tik gazuotais, bet ir kitais gėrimais, kurių paprastai nelaikome pavojingais mūsų svoriui. Neverta troškulį malšinti vaisių sultimis, ypač - iš pakelių. Cukraus jose ne mažiau nei gėrimuose su burbuliukais, todėl atsigėrus vėl norisi gerti.

O angliavandenių sultyse ne mažiau nei konditerijos gaminiuose. Pavyzdžiui, stiklinė vynuogių sulčių kaloringumu lygo šokoladinio torto gabaliukui. O pieno ir alkoholiniai kokteilių kalorijų turi dar daugiau.

Lieknėjančiųjų pasirinkimas - kava ir arbata

be cukraus ar kitokių saldiklių šie gėrimai iš tiesų yra beveik nekaloringi. Tarkim, puodelis kavos turi 2 kcal, o jau pasaldinus ir įpylus pieno į kavą, šios kaloringumas padidėja iki 75 kcal. O kava su grietinėle ir šokoladu „apdovanos" jus 275 kcal - o juk tokia yra karšto patiekalo energetinė vertė!

Ar ramu, jei etiketėje nurodyta "0 kcal"?

Yra gazuotų saldžių gėrimų, ant kurių etiketės nurodyta, kad šio produkto kaloringumas yra 0. ar galime pasikliauti skaičiais? Šis užrašas paprastai reiškia, kad vietoj įprasto cukraus gėrimui panaudotas cukraus pakaitalas. Atsigerti ir numalšinti troškulį tokiu gėrimu praktiškai neįmanom!

Pirma, dirbtinis saldiklis sugeba blokuoti troškulio receptorius, esančius burnoje, be to, jis blogai nusiplauna, todėl nuolat kyla noras jį nuplauti nauja porcija gėrimo.

Antra, esant aukštesnei nei 37 laipsnių temperatūrai aspartamas provokuoja metanolio (medžio spirito) susidarymą. O netgi mažas šios medžiagos kiekis gali tapti neurologinių susirgimų priežastimi.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.

10 natūralių būdų kovoti su pūslelinę (ledukai, degtinė, paracetamolio tebletės ir kt.) (13)

„Ir vėl vėjas nubučiavo" - taip sakoma, kai ir vėl užklumpa nemalonioji lūpų pūslelinė.