Drąsos kursai: kaip pradėti pokalbį

Linkstančios kojos, drebantis balsas ir jausmas, kad nieko įdomaus neturi pasakyti. Ar įmanoma įveikti bendravimo baubus?
Užtenka tiek nedaug, kad didžiausia drovuolė taptų vakarėlio siela.
© Shutterstock nuotr.

Po šiandieninio apsijuokimo prieš Rapolą galvoju pasislėpti po paskutiniu sniegu. Jaučiuosi beviltiška, bet tikiuos, kad tokių kaip aš yra daugiau. Gal kooperuokimės ir tapkime drąsesnės?

Visą ilgąją pertrauką kaupiausi prieiti prie Rapolo. Aiškiai mačiau, kaip sužaviu jį savo atmestinai valiūkišku bendravimu ir jis mane pakviečia kavos po pamokų. Tačiau, vos prasižiojus, prie jo pribėgo Dangė ir kažką sušnibždėjo į ausį. Jiedu sąmoksliškai nusikvatojo ir klausiamai atsisuko į mane. O ąš ką. Ką aš... sugebėjau tik išlementi: „Ir vėl tas skambutis...“. Ir vėl tas skambutis?! Ką dar absudiškesnio galėjai sugalvot, Ugne?! Ech. Gerai nors tiek, kad nėra nieko, ko negalima išmokti. Nuo šiandien mokysiuos pradėti pokalbį. Tikiuosi, jūs prisijungsit ir turėsit, ką pasakyti tuomet, kai man eilinį kartą pritrūks žodžių.

Testas

Yra begalės skirtingų žmonių asmenybės tipų. Tačiau nėra nei tinkamų, nei netinkamų asmenybės tipų, į kuriuos jums vertėtų arba nevertėtų lygiuotis. Jūs esate toks, koks jūs esate. Ir sutikite, kad net jei jūs esate drovus, vis tiek galite pradėti pokalbį ir jį tęsti net su pačiais komunikabiliausiais ir linksmiausiais žmonėmis.
Žodžiu, pradėsiu nuo klausimų sau (jei jau mano mama kalbasi su savimi be jokios priežasties, manau, šis atvejis tikrai pateisintinas). Tiesa ar ne, kad:
- jūs retai pirmas užkalbinate žmones (net ir gerus draugus);
- jums maloniau, kai jie į jus kreipiasi, ir net tuomet jūs sutrinkate;
- pokalbio metu jūs vengiate įsiterpti ir susierzinate, kai pokalbis pakrypsta į jus;
- jums nelengva bendrauti su nepažįstamaisiais ir jūs vengiate jų, jei tai tik yra įmanoma.

Jei į visus šiuos teiginius jūs atsakėte „tiesa“, ko gero, aš ne vienintelė apsimetanti, kad vakarėlio metu bendravimas su mobiliuoju yra įdomiausia pramoga. O, kad kaskart, kai man iš baimės bendrauti pradeda greičiau plakti širdis, susitraukia skrandis ir išmuša prakaitas, susiplautų po lėkštę! Bet taip nėra ir ši bėda daug svarbesnė už ruošimąsi matiekės kontrui. Pradedam!

Kvėpavimo pratimai

Pasirodo, kartais užtenka tik (ne)kvėpuoti. Paprasčiausias kvėpavimo pratimas yra suskaičiuoti iki keturių ir įkvėpti, tada užlaikyti kvėpavimą, kol suskaičiuosite iki keturių, ir iškvėpti (velniava, niekaip nuo tos matiekės nepabėgsi). Valdydami savo kvėpavimą, jūs galite nuraminti savo širdies plakimą ir bet kokią drovumo sukeltą baimę. Norėsite patikrinti savo sugebėjimus pradėti pokalbį, išmėginkite tai mažose grupėse. Kuo jūs būsite ramesnis, tuo lengviau tai bus.

Kaip pradėti pokalbį

Kai pasijusite esąs ramus tarp nepažįstamų žmonių, jums reiks pasiruošti pokalbiui:
- pasirinkite atvirus klausimus, nes žmonės mėgsta apie save kalbėtis (Žymiuosi: ką tu manai apie lietuvių mokytojos kuodą?);
- siekite kitus atvirus klausimus su pirmuoju, kad galėtumėte palaikyti pokalbį, jei jis ims rimti (Žymiuosi: pameni, tą kartą, kai jos kuodas įsipainiojo į užuolaidas?);
- pasirinkite pokalbiui paprastas atviras temas, įskaitant darbą, pastaruosius įvykius, orus, sportą, televizijos laidas ir filmus. Venkite politikos ir religijos, nes šios temos gali įaudrinti žmones. (Žymiuosi: kada, manai, prasidės deginimosi sezonas?)
- pradėdami pokalbį, įtraukite ir draugą, nes jis ar ji galės jums pagelbėti (Žymiuosi: Milda, ar nebijai, kad tavo emo oda įdegs?)
- papasakokite anekdotą, tačiau nepersistenkite (Žymiuosi: jokių nacių ir soliariumų temų!).

Savęs vertinimas

Viena iš kliūčių, su kuria susiduria drovūs žmonės bendraudami grupėje ar norėdami pradėti pokalbį, yra prastas savęs vertinimas (Ėėė, galbūt aš prastai vertinu KITUS!..Na, nesvarbu...). Pradėkite rūpintis savo išvaizda. Dėvėkite drabužius, kurie yra patogūs ir su kuriais jūs gražiai atrodote. Kai esate savimi patenkintas, jūs spinduliuojate pasitikėjimą, o tai gali jus įkvėpti rizikai patiems pradėti pokalbį.

Susipažinkite

Susipažindami su naujais žmonėmis dauguma drovių žmonių yra santūrūs ir dėl to jiems yra sunkiau pradėti pokalbį. Nebijokite leisti jam nurimti ar tekėti sava vaga.
Kai turėsite galimybę susipažinti su žmonėmis artimiau ar kurį laiką dalyvauti pokalbyje, jūs atsipalaiduosite ir mėgausitės tuo. Kaip ir bet kokią kitą veiklą, taip ir pradėti pokalbį reikia praktikuotis. Surizikuokite, užduokite klausimą ir leiskite kitiems kalbėti. Jūs turėsite galimybę susipažinti su jais ir atsipalaiduosite.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (5)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (27)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.

10 natūralių būdų kovoti su pūslelinę (ledukai, degtinė, paracetamolio tebletės ir kt.) (11)

„Ir vėl vėjas nubučiavo" - taip sakoma, kai ir vėl užklumpa nemalonioji lūpų pūslelinė.

10 dalykų, kurie lėtina jūsų medžiagų apykaitą ir trukdo sėkmingai mesti svorį (9)

Atsikratykite šių įpročių dabar tam, kad padidintumėte savo kalorijų deginimo galimybes.

Išsamusis 2017-ųjų sveikatos horoskopas visiems Zodiako ženklams

Žinoma, kad domina, ką žada šie metai mūsų asmeninei laimei ir karjerai. Tačiau jei nebus sveikatos, kam ta meilė ir darbas, tiesa?

Naudingiausi kambariniai augalai nuo nemigos, galvos skausmo, virusų (5)

Namuose esanti įvairi technika - kompiuteriai, spausdintuvai, televizoriai, kondicionieriai ir t.t. - ora paverčia negyvu. Apsaugoti aplinką nuo žalingo poveikio bei palaikyti namuose švarų orą padės augalai-sanitarai.

Koks moters kvapas labiausiai atstumia vyrus? (44)

Sakote, saldus gėlių aromatas? O gal cukraus vata ar kadagiais dvelkiantis aromatas? Ne - yra kvapas, kuris labiausiai dirgina vyro uoslę.

Kokias ligas išduoda nemalonus kūno kvapas? (14)

Ko gero kiekvienas mūsų yra patyręs, ką reiškia būtų tuo žmogumi, kuris skleidžia nemalonų kvapą patalpoje – galbūt po itin intensyvios treniruotės, o gal po to, kai pietums valgėte mėsainį su svogūnais.

Sisiojimo reikaliukai: kas rodo, kad turi rimtų problemų? (4)

Stebėdamos savo šlapimą galite išvengti įvairių sveikatos sutrikimų ir užkirsti kelią rimtoms ligoms.

Paprasti būdai, padedantys atsikratyti knarkimo (12)

Jei lovoje miegi ne viena, tenka priprasti prie mylimojo miegojimo įpročių. Vieni dažnai vartosi, stumia tave į lovos kraštą, kiti nepasidalina viena antklode, o treti knarkia.

Bananų jėga: mažina cholesterolį, įveikia mėšlungį, stiprina širdį (kada rinktis žalius, o kada - prinokusius?) (25)

Bananai yra ne tik skanūs, bet ir sveiki. Juose esantys vitaminai ir naudingos maistingosios medžiagos labai palankiai veikia mūsų organizmą.

Užkirsk kelią pagurkliui: lengva ir veiksminga mankšta (9)

Dažnai rūpindamosis apelsino žievele ant užpakaliuko pamištame kitas vietas, išduodančias biologinį amžių ir sočias vakarienes - pagurklį.