Dietologė džiugina: riebalai gali padėti numesti svorio

Kelis dešimtmečius žmonės manė, kad riebalai – blogis, kuris užkemša arterijas, kelia cholesterolio lygį kraujyje ir baugina nutukimu. Šiandien ši karinga nuostata slopsta, bet mitybos specialistai pripažįsta, kad žmonės, domėdamiesi sveika mityba, vis dar pasimeta tarp daugybės prieštaringos informacijos.
© Fotolia nuotr.

Sveika mityba – kaip nepaklysti informacijos gausoje

Mitybos podukra laikyti riebalai, skirtingai nei angliavandeniai, baltymai ar cukrus, yra kaloringesni, bet naudingesni. Riešutai, sėklos, avokadai ar riebi žuvis turi nemažai kalorijų ir riebalų, bet yra būtini mūsų kūnui, padeda reguliuoti apetitą ir numesti svorio. Tuo yra įsitikinę mokslininkai, ilgus metus tyrinėję maistą bei jo poveikį žmogaus organizmui.

Valgydami riebesnį maistą žmonės išalksta lėčiau, suvalgo mažiau ir mažiau kenkia savo sveikatai. Ankstesni įsitikinimai, esą mažo kaloringumo maistas yra vertingas, o riebus – ne, šiandien paneigiami ir pasigirsta svarstymų, kad riebų maistą daugelį metų šmeižė cukraus pramonės klestėjimu suinteresuoti žmonės.

Valgydami liesą, bet daug cukraus turintį maistą, darome meškos paslaugą savo kūnui, kraujyje esantis insulinas ima šokinėti ir mūsų kūno ląstelės kaupia riebalus.

Mitybos specialistai įsitikinę, kad valgydami liesą, bet daug cukraus turintį maistą, darome meškos paslaugą savo kūnui, kraujyje esantis insulinas ima šokinėti ir mūsų kūno ląstelės kaupia riebalus. Toks insulino šokinėjimas, kurį išprovokuoja liesi, bet pridėtinio cukraus turintys produktai veda link alkio protrūkių ir nereikalingo persivalgymo. Todėl, labai svarbu, pasak specialistų, vengti vienos rūšies ar vieno produkto dietų, valgyti sveikai, bet protingai, rinktis kokybiškus produktus.

Dietologė Eglė Vasiliauskaitė sako, kad jos klientai neretai nesupranta, kurie riebalai yra rekomenduotini vartoti, o kurie ne. Specialistė taip pat tikina, kad besidomėdami sveika mityba žmonės neretai pasimeta patarimų gausoje, nežino, kiek ir kokių produktų valgyti, kokiuose produktuose slypi cukrus ar nenaudingi riebalai.

„Žmonės, kurie nori numesti svorio, informaciją internete susiranda savarankiškai. Iš internetinių puslapių arba nuogirdų susidėlioję savo valgiaraštį, jie dažniausiai iš mitybos raciono išbraukia riebalų turinčius produktus ir tikisi, kad tokiu būdu jų kūno masė sumažės. Tačiau visų riebių produktų eliminuoti nereikėtų”, – kalbėjo dietologė E. Vasiliauskaitė.

Gerieji riebalai – valgiaraščio vinis

Riebalai, pasak specialistės, yra skirstomi į tris grupes: sotieji, mononesotieji ir polinesotieji. Sotieji riebalai dažniausiai yra gyvulinės kilmės riebalai, kurių galime rasti mėsoje, jūros gerybėse ar riebiuose pieno produktuose.

„Tam tikras augalinis maistas taip pat turi daug sočiųjų riebalų, tai – kokosas ir kokoso aliejus, palmių aliejus ir palmių branduolių aliejus. Sotieji riebalai didina bendrą cholesterolio kiekį, todėl būtina riboti šių riebalų kiekį mūsų maiste”, – patarė dietologė.

Riebalai, kurių suvartoti galima daugiau, yra vadinami nesočiaisiais riebalais. Jie skiriami į 2 grupes: polinesotieji ir mononesotieji riebalai. Nesotieji riebalai yra augalinės kilmės produktuose, tai – augaliniai aliejai, riešutai ir sėklos. Ypač daug gerųjų riebalų yra žemės riešutuose, sėklų, tokių kaip saulėgrąžos, branduoliuose. Riešutų ir sėklų užkandžiai, pusryčių meniu papildytas avokadu ir kiaušiniu, žuvies gabalėlis gali išgelbėti nuo dažnų alkio priepuolių ir padėti sumažinti talijos apimtis. Pasak specialistų, vartojant nesočiuosius riebalus, nebaisus blogasis cholesterolis, tyrimai parodė, kad taisyklingai valgant, jo kiekis mažėja.

Pasak dietologės E. Vasiliauskaitės, riebalai turėtų sudaryti apie 15 procentų viso per dieną suvartojamo maisto. Todėl užkandžiauti riešutais ar avokadais tikrai nėra blogiau nei liesais, bet cukraus pripildytais jogurtais ir batonėliais.

„Cukraus rekomenduojama suvartoti apie 5 gramus per dieną. Nepamirškite, kad net tokiuose produktuose, kaip duona, yra nemažai pridėtinio cukraus, tad labai svarbu skaityti etiketes apie produkto pagaminimo sudėtį, ”– tikino E. Vasiliauskaitė.

Valgyti sveikai, užkandžiams rinktis tik vertingus maisto produktus ir vengti maisto madų, vienos produktų grupės dietų, o stingant informacijos – konsultuotis su specialistais – tai turėtų būti šiuolaikinio užimto žmogaus kasdienybė.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.

10 natūralių būdų kovoti su pūslelinę (ledukai, degtinė, paracetamolio tebletės ir kt.) (13)

„Ir vėl vėjas nubučiavo" - taip sakoma, kai ir vėl užklumpa nemalonioji lūpų pūslelinė.