Dietologai įvardijo: saldumynai, kurie tinka lieknėjantiems

 (1)
Mes patarsime, ką daryti, kai tenka galynėtis su trauka saldumynams. Juk ne visi jų yra pavojingi mūsų svoriui.
© Shutterstock nuotr.

Taip jau būna – smegenys gauna signalą, kad norisi kažko saldaus. Čia ir dabar. Ir griebiama tai, kas pasitaiko po ranka: šokoladą, keksiuką, atsiriekiame nekuklų pyrago gabalą.

Saldumynų poreikis atsiranda, kai dirbame protinį darbą ar išgyvename stresą. Dar saldi pagunda mus suvysto, kai einame pro tortų ir pyragų skyrių dideliuose prekybos centruose. Tačiau ir saldumynų pasaulyje yra tokių gardėsių, kurie visai nekenkia kūno linijoms.

Jei manote, kad jums neįmanoma griežtai atsisakyti saldėsių, tai rinkitės, pavyzdžiui, avižinius sausainius, vaflius be jokių pertepimų, paprastus sausainius be kremų ir priedų, javainių, džiovintų vaisių ir grūdų batonėlius. Svarbiausia, kad konditerijos gaminiai būtų pagaminti teisingai.

Marmeladas  vaikystės saldumynas, kuriame gausu pektino, kuris gerai veikia virškinimo sistemą. Natūralus marmeladas padeda organizmui atsikratyti toksinų, mkontroliuoja cholesterolio kiekį kraujyje. Taip pat įrodyta, kad būtent pektinas turi antivirusinių savybių ir užkerta kelią opoms.

Švelnus skonis, neįtikėtinai vanilinis zefyro aromatas suteikia malonumo, negadina figūros, gerina skrandžio ir žarnyno darbą. Dėl šių savybių turėtume dėkoti agarui, augalinei želatinai, kuri gaunama iš raudonųjų dumblių. Dumbliuose yra jodo, kuris padeda skydliaukės veiklai. Būtent zefyras ir marmeladas yra be riebalų, jų kaloringumas gerokai mažesnis nei saldainių ar kreminių pyragaičių.

Chalva  įvairių naudingų elementų šaltinis. Ypač naudinga arachisų chalva, kurioje yra vitaminų В6, РР, В2. Dietologai pataria reguliariai valgyti chalvos, žinoma, protingais kiekiais.

Nuotr. Shutterstock

Karčiajame šokolade beveik nėra žalingo cukraus, jame yra 75 proc. kakavos. Šis gardumynas stiprina kraujagysles ir palankiai veikia širdies darbą. Gabalėlis šokolado panaikina potraukį saldumynams, pakelia nuotaiką, grąžina protui aiškumą bei užkerta kelią trombų formavimuisi.

Natūralus medus  tikra naudingų medžiagų, mineralų bei vitaminų, saugykla. Arbatinis šaukštelis medaus, suvalgytas prieš naktį, pagerina miegą, o jei suvalgysite ryte ant tuščio skrandžio, tai pagerins virškinimą.

Nuotr. Shutterstock

P.S. Net jei tie saldumynai naudingi, būtina laikytis apribojimų, vartoti mažais kiekiais. Kitaip vitaminai virs papildomais kilogramais.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.