Dieta nendrėms. Ką valgyti, kad priaugtum svorio?

 (12)
Nutukimo problemų kamuojamos visuomenės amžiuje visas dėmesys sutelktas į norinčius numesti svorio. Tačiau yra turinčių visiškai priešingų bėdų - taip, tai tie, kuriuos pravardžiuoja „skeletais".
<span style="color: #ff0000;">Dieta nendrėms.</span> Ką valgyti, kad priaugtum svorio?
© Shutterstock nuotr.

Nors kai kam tai ir neįprasta, tačiau nemažai daliai žmonių rūpi, kaip priaugti svorio. Dieta gali būti paskirta ne tik norinčioms atsikratyti antsvorio. Kūdos merginos taip pat kompleksuoja dėl savo išvaizdos. Per mažas kūno svoris sukelia ne vien kompleksų, bet ir sveikatos negalavimų, susijusių su virškinimo sistema, skydliaukės ar ginekologinėmis problemomis. Kartais tai gali tapti nervų sistemos sutrikimų priežastimi.

Žmogus gali būti per daug plonas dėl prastų mitybos ir/ar gyvenimo būdo įpročių. Be to, svorio trūkumas gali būti paveldimas. Jei liesumas nėra kai kurių patologijų pasekmė, situaciją galima nesunkiai išspręsti.

Štai ką rekomenduojame toms, kurioms reikalingas svorio prieaugis.

1. Patiekalų skaičių padidinti iki 4-6 kartų per dieną. Nepamiršti valgyti lėtai, kruopščiai kramtyti maistą.

2. Daugiau dėmesio skirti mitybai. Pagrindą turėtų sudaryti raumenis, o ne riebalus auginantys produktai. Tai yra grūdai, vaisiai, daržovės (ypač bulvės), pieno produktai, liesa mėsa. Įtraukti į dienos racioną riešutų, mėgstamiausias salotas gausiai pagardinti alyvuogių arba saulėgrąžų aliejumi. Patiekalus gardinkite apetitą skatinančiais prieskoniais: kalendra, petražolėmis, krapais, bazilikais, salierais.

3. Reguliariai mankštintis. Kiekvieną dieną reiktų skirti bent 20-30 minučių lengvai treniruotei. Pratimai pilvo, krūtinės, rankų ir kojų raumenims padės priaugti daugiau svorio (visos žinome, kad raumenys sveria daugiau nei riebalai). Tokia kasdienė mankšta padės „apvilkti" kaulus raumenimis.

Mitybos planas

Ankstyvi pusryčiai
2 stiklinės pieno ar jogurto,
2-3 arbatiniai šaukšteliai medaus.

Pusryčiai
Avižų arba grikių košė, pagardinta medumi ir smulkintais graikiniais riešutais,
Duonos riekė su sviestu,
Puodelis kakavos.

Pietūs
Tiršta daržovių sriuba su mėsos kukuliais,
Makaronai su sūriu ir kumpiu,
Pudingas arba ledai,
Kava su grietinėle.

Vakarienė
Ryžių sriuba su pienu,
Duonos riekė su sviestu,
Arbata su pienu.

Prieš miegą
Varškės sūris su uogiene arba razinomis.

Nors kai kurie juokaujdami pataria, kad turėtum valgyti bulves, mėsainius, pavalgius būtinai pagulėti, tai visiškai ne ta mitybos kryptis. Greitas maistas augina riebalus, o jums to nereikia, nors ir kaip giminaičiai, gnybdami į šoną, priekaištauja: "Kur tavo riebaliukai? Jetau, vieni kaulai ir skūra...".

Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Sveikos

Gėda prisipažinti: bijau odontologų (3)

Įprasta manyti, kad taisyti dantis bijo tik vaikai, o suaugusieji tarsi neturi teisės to prisipažinti. Apie tai užsiminus, aplinkiniai skuba raminti: „suimk save į rankas“, „nėra čia ko bijoti“, „baimė egzistuoja tik tavo galvoje“ ir panašiai.

Kaip panaikinti blogą burnos kvapą?

Istoriniai faktai patvirtina, kad blogas kvapas žmones vargino jau seniai, tačiau anuomet nebuvo aiškios blogo kvapo priežastys ir žinomi veiksmingi būdai jam pašalinti. Mokslinių tyrimų objektu halitozė tapo tik 1940-1950 metais, kai buvo sukurtas osmoskopas, kvapo nustatymo ir matavimo prietaisas.

Kaip valgant nepriaugti svorio: pasinaudokite šiais patarimais ir džiaukitės rezultatais veidrodyje

Jeigu norite numesti svorį, ar jį pakoreguoti, turite būti sumanūs ir išradingi virtuvėje. Kitu atveju maistas pabos ir norėsite viską mesti. Šie patarimai puikiai tiks skubantiems, ar tiems, kurie nuolat nori užkandžiauti.

Jei rūpi jūsų sveikata, palengvinkite savo mitybą ir nekankinkite organizmo „tuščiomis“ kalorijomis

Mityba vasarą nereikalauja daug pasiaukojimo, juk atėjus vasaros karščiams visad lengviau kontroliuoti savo apetitą, kadangi organizmui nereikia papildomų kalorijų. Tokiu atveju verta rinktis lengvus patiekalus ir daugiau skysčių. Dažnai tokia mityba padeda ne tik atsikratyti papildomų kilogramų, bet ir pagerinti savo savijautą. Štai keletas patarimų, kaip galima suplanuoti puikią vasarinę dietą.

Norite sulieknėti? Žiūrėkite į veidrodį, ne į svarstykles (2)

Visą žiemą kaip juodas jautis arėte sporto salėje, kad vasarą galėtumėte pasidžiaugti tobulomis kūno linijomis. Tačiau pasiekus norimą rezultatą ir pagaliau pradėjus ilsėtis nuo svarelių netrukus veidrodyje pamatai ne visai tai, ko tikėjaisi. Kodėl?

Gydytojas pasisakė apie sparčiai populiarėjantį gydymą su soda (4)

„Nusvyra rankos, kai valstybės finansuojamų brangių efektyvių vaistų žmogus atsisako ir imasi savigydos – per savaitę paciento vėžio žymenų tyrimo rezultatai tapo tokie, kokius per tris mėnesius pasiekia agresyviai progresuojanti liga", – sako Nacionalinio vėžio instituto Mokslinių tyrimų centro onkoimunologas dr. Marius Strioga.

Kokie požymiai rodo, kad maistas tau žalingas?

Liepos 8 diena minima Tarptautinė alergijos diena, kuria siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į šių dienų vieną iš dažniausių civilizacijos ligų – alergiją. Dažnu atveju nemaloni kūno reakcija pasireiškia pieno produktams. Tačiau kaip atskirti – tai alergija, ar maisto netoleravimas? Ar tik gydytojas gali nustatyti, kad esi alergiškas tam tikram maisto produktui?

Paaiškėjo, kodėl vieniems žmonėms uodai gelia dažniau nei kitiems (5)

Žygiai, iškylos gamtoje, net vakarienės lauke neatsiejamos nuo uodų įkandimų.

Ar mano vyras – sociopatas? (3)

Su psichologinį smurtą vartojančiais vyrais susiduria ne viena planetos moteris. Viena skaitytoja kreipėsi į specialistus su pagalbos prašymu dėl jo keisto elgesio.

112 kg svėręs vaikinas bėgiodavo tik vėlai vakare, nes dieną bijodavo patyčių (3)

Kas nori – tas pasiekia. Tai savo pavyzdžiu įrodė Raimondas Jokubauskas, atsikratęs 40 kilogramų antsvorio. 5braškės primena jo kardinalių pokyčių istoriją.

Skysčiai žalingesni už pyragaitį +kalorijų lentelė (1)

Turbūt visos žinome, kad kalorijų neturi tik vanduo, o visi kiti gėrimai nėra jau tokie nekaltučiai. Be to, „skystos" kalorijos dar ir gudresnės nei „kietosios". Skysčiai figūrai gali pridaryti daugiau žalos už tortus ir šokoladus.

Kaip atpažinti melanomą? Brangi kiekviena minutė!

Pasaulio sveikatos organizacija skelbia, kad apie 75 % jaunų žmonių, reguliariai besilankančių soliariumuose, patiria padidėjusią pavojingiausios odos vėžio formos – melanomos – riziką. Ankstyvoji ligos diagnostika leidžia tikėtis geresnių gydymo ir gyvenimo prognozių.

5 gardžios ir sveikos sriubos, kurios padės sulieknėti (2)

Šiuolaikinei moteriai aktualiausia tema yra kaip sulieknėti ir atrodyti stulbinančiai! Alinančios dietos, sportas be poilsio dienų bei noras numesti svorį kuo greičiau, tai pagrindė klaida, kurią daro moterys.

Skausminga podagra: kaip išvengti šios ligos ir miegoti ramiai? (4)

Podagra – lėtinė šlapimo rūgšties apykaitos sutrikimo sukelta liga. Ji seniau vadinta karalių liga, nes kamuodavo sočiai valgyti ir gerti sau leidžiančius žmones.

Šlepetes per pirštą nešioju ne ilgiau kaip valandą per dieną. Ir štai kodėl... (6)

Man šlepetės per pirštą patinka, nes jos taupo laiką. Apavas be dirželių labai patogus. Tačiau už patogumą tenka pernelyg brangiai mokėti. Tokio pobūdžio apavas turi pavojų, apie kuriuos mažai kas žino.