Dieta nendrėms. Ką valgyti, kad priaugtum svorio?

 (12)
Nutukimo problemų kamuojamos visuomenės amžiuje visas dėmesys sutelktas į norinčius numesti svorio. Tačiau yra turinčių visiškai priešingų bėdų - taip, tai tie, kuriuos pravardžiuoja „skeletais".
<span style="color: #ff0000;">Dieta nendrėms.</span> Ką valgyti, kad priaugtum svorio?
© Shutterstock nuotr.

Nors kai kam tai ir neįprasta, tačiau nemažai daliai žmonių rūpi, kaip priaugti svorio. Dieta gali būti paskirta ne tik norinčioms atsikratyti antsvorio. Kūdos merginos taip pat kompleksuoja dėl savo išvaizdos. Per mažas kūno svoris sukelia ne vien kompleksų, bet ir sveikatos negalavimų, susijusių su virškinimo sistema, skydliaukės ar ginekologinėmis problemomis. Kartais tai gali tapti nervų sistemos sutrikimų priežastimi.

Žmogus gali būti per daug plonas dėl prastų mitybos ir/ar gyvenimo būdo įpročių. Be to, svorio trūkumas gali būti paveldimas. Jei liesumas nėra kai kurių patologijų pasekmė, situaciją galima nesunkiai išspręsti.

Štai ką rekomenduojame toms, kurioms reikalingas svorio prieaugis.

1. Patiekalų skaičių padidinti iki 4-6 kartų per dieną. Nepamiršti valgyti lėtai, kruopščiai kramtyti maistą.

2. Daugiau dėmesio skirti mitybai. Pagrindą turėtų sudaryti raumenis, o ne riebalus auginantys produktai. Tai yra grūdai, vaisiai, daržovės (ypač bulvės), pieno produktai, liesa mėsa. Įtraukti į dienos racioną riešutų, mėgstamiausias salotas gausiai pagardinti alyvuogių arba saulėgrąžų aliejumi. Patiekalus gardinkite apetitą skatinančiais prieskoniais: kalendra, petražolėmis, krapais, bazilikais, salierais.

3. Reguliariai mankštintis. Kiekvieną dieną reiktų skirti bent 20-30 minučių lengvai treniruotei. Pratimai pilvo, krūtinės, rankų ir kojų raumenims padės priaugti daugiau svorio (visos žinome, kad raumenys sveria daugiau nei riebalai). Tokia kasdienė mankšta padės „apvilkti" kaulus raumenimis.

Mitybos planas

Ankstyvi pusryčiai
2 stiklinės pieno ar jogurto,
2-3 arbatiniai šaukšteliai medaus.

Pusryčiai
Avižų arba grikių košė, pagardinta medumi ir smulkintais graikiniais riešutais,
Duonos riekė su sviestu,
Puodelis kakavos.

Pietūs
Tiršta daržovių sriuba su mėsos kukuliais,
Makaronai su sūriu ir kumpiu,
Pudingas arba ledai,
Kava su grietinėle.

Vakarienė
Ryžių sriuba su pienu,
Duonos riekė su sviestu,
Arbata su pienu.

Prieš miegą
Varškės sūris su uogiene arba razinomis.

Nors kai kurie juokaujdami pataria, kad turėtum valgyti bulves, mėsainius, pavalgius būtinai pagulėti, tai visiškai ne ta mitybos kryptis. Greitas maistas augina riebalus, o jums to nereikia, nors ir kaip giminaičiai, gnybdami į šoną, priekaištauja: "Kur tavo riebaliukai? Jetau, vieni kaulai ir skūra...".

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Mitybos specialistė išduoda keletą mitybos gudrybių šaltuoju sezonu

Prasidėjus rudeniui imame prasčiau jaustis, apima neveiklumo jausmas. Susilpnėjęs imunitetas ir padidėjęs stresas dėl darbo, rūpesčių, kylančių dėl į darželius ar mokyklą grįžusių vaikų, neretai tampa ir netikėtų ligų priežastimi, o dėmesys sveikesnei mitybai ir fizinio aktyvumo palaikymui visai išblėsta.

Gydytoja gastroenterologė apie vidurių užkietėjimą: tai gali signalizuoti apie kur kas rimtesnę ligą (1)

Remiantis kitose Europos šalyse atliktais epidemiologiniais tyrimais, dažniausiai įvardijamas virškinimo sistemos nusiskundimas vis dar yra vidurių užkietėjimas. Statistiniais duomenimis, kai kuriose šalyse ši problema vargina net apie trečdalį gyventojų.

Išsiauškino, kiek dienų per gyvenimą praleidžiame sportuodami, sėdėdami, mylėdamiesi?

Kai 6 valandą ryto suskambėjęs žadintuvas mus pažadina tam, kad prieš darbą spėtume pusvalandį pabėgioti ar padaryti rytinę mankštą, dažnam iš mūsų atrodo, kad šios treniruotės užima gana daug mūsų dienos laiko, tačiau atliktas tyrimas rodo, kad sportui vidutiniškai žmonės skiria mažiau nei 1 proc. savo gyvenimo laiko.

Šis paprastas testas su stikline per akimirką atsakys, ar sergate pienlige (1)

Candida albicans yra grybelis, aptinkamas burnoje, gerklėje, virškinimo trakte ir makštyje. Kai mūsų imunitetas nusilspta, organizmas yra išbalansuotas po antibiotikų ar kitų vaistų vartojimo, candida bakterijos pradeda sparčiai daugintis.

5 maisto produktai, kurie sustiprins jūsų širdį (2)

Kiekvienais metais artėjant paskutiniam rugsėjo sekmadieniui, kuomet minima Pasaulinė širdies diena, įvairios sveikatos organizacijos kviečia atkreipti dėmesį į širdies ir kraujagyslių ligų prevenciją, aktyvesnį gyvenimo būdą. Dietologai ragina nepamiršti ir sveikos mitybos – tinkamai pasirinkti maisto produktai taip pat gali sustiprinti širdies veiklą.

Šis gėrimas – nepakeičiamas jūsų kepenims (4)

Kepenys yra antras didžiausias mūsų organas, atliekantis daug skirtingų funkcijų, todėl juo rūpintis labai svarbu. Kepenys reguliuoja mūsų antsvorį ir hormonų kiekį, dalyvauja virškinimo procese. Būtina tinkamai maitintis, kad jos gautų pakankamai reikalingų medžiagų.

Darydamos tai vonioje, dvigubai padidinate vėžio riziką (18)

Naujausi medicinos tyrimai rodo, kad šis daugelio pamėgtas ritualas vonioje gali net dvigubai padidinti riziką susirgti vėžiu.

Štai kodėl jums reikia nedelsiant išmesti tokias bulves! (2)

Dauguma žmonių bulves vadina antrąja duona. Ir tikrai ne be reikalo. Kiekvienos šeimos namuose bulvės sudaro bene pagrindinį maisto racioną.

Gerklės skausmas gali signalizuoti apie ypač rimtas ligas

Ruduo skaičiuoja dar tik pirmąsias dienas, tačiau peršalimo ligos pradeda savo plitimo sezoną. Permainingas rudeninis oras bei nepakankamas rūpinimasis savo ir šeimos narių sveikata dažnai nulemia vieną nemaloniausių bei sunkiausiai prognozuojamų sveikatos sutrikimų – gerklės skausmą.

Psichologas atskleidė, kaip mūsų senoliai įvarė kompleksą dabartiniams „kelių gaideliams“ (11)

Kai išgirsti frazę „kelių gaidelis“, iškart supranti, kad kalbama apie vairuotoją, kuris rizikuoja savo ir kitų saugumu, nepaiso kelių eismo taisyklių, viršija greitį, kelia paniką, keiksnoja kitus vairuotojus. Toks chuliganiškas elgesys kelyje yra susijęs ne tik su psichologinėmis problemomis, bet ir kaimo kultūra, paveldėta dar iš mūsų senolių.

Medikai nustebę dėl pasikeitusio suaugusiųjų elgesio (apklausa) (6)

Atkeliavęs ruduo gatves nuspalvina krentančiais lapais ir pripildo į mokslo šventoves skubančių vaikų juoko. Deja, bet šis magiškas metų laikotarpis vaikams yra bene pavojingiausias metuose.

Ar aliuminio folija kenksminga ruošiant maistą? Atsako specialistai

Žiniasklaidoje pateikta daug prieštaringos informacijos. Kai kuriuose straipsniuose teigiama, kad maistas, paruoštas folijoje, pavojingas sveikatai. Ar tokia informacija pagrįsta?

Chlorofitas: šį kambarinį augalą į laiptines išnešame be reikalo (6)

Sunku rasti namus, kuriuose nebūtų žaliavęs šis augalas. Kambarinis chlorofitas ilgainiui tapo nemadinga ir neišvaizdi gėlė, iš namų išgyvendinta į laiptines, o galiausiai visai išnešta prie konteinerių ir pamiršta. Visai be reikalo.

G. Karaliūnaitė: jei būčiau žinojusi, šiandien viską būčiau dariusi kitaip... (34)

Lygiai prieš dešimt metų į siaubingą avariją pateko atlikėja Gintarė Karaliūnaitė. Nelaimė įvyko dėl galvijų šeimininko neapsižiūrėjimo. Labiausiai nukentėjo keleivio sėdynėje miegojusi G. Karaliūnaitė – dėl daugybinių veido lūžių ji atsidūrė reanimacijoje. Automobilį vairavęs tuometinis moters draugas ir sūnus nenukentėjo visai.

Neieškokite stebuklingų eliksyrų ir atjaunėjimo būdų: šie 5 Tibeto pratimai pakeis jūsų gyvenimą (15)

Pagal Tibeto vienuolių filosofiją, jaunystės ir sveikatos šaltinis slepiasi mūsų pačių organizme. Tik daugelis žmonių dėl nežinojimo nesinaudoja šiuo gamtos dovanotu potencialu. Jie ieško eliksyrų ir įvairiausių atjaunėjimo būdų, net neįtardami, kad ilgaamžiškumo paslaptis slypi mūsų pačių viduje.