Bananų jėga: mažina cholesterolį, įveikia mėšlungį, stiprina širdį (kada rinktis žalius, o kada - prinokusius?)

 (25)
Bananai yra ne tik skanūs, bet ir sveiki. Juose esantys vitaminai ir naudingos maistingosios medžiagos labai palankiai veikia mūsų organizmą.
© Shutterstock

Parengėme šio atogrąžų vaisiaus naudigų savybių sąrašą, ir jis tikrai netrumpas. Beje, verta paminėti, kad beveik visos gerosios savybės priklauso nuo banano prinokimo. Tai nereiškia, kad kurių nors bananų nereikėtų valgyti ir vietoj vieno rinktis kitą. Tiesiog pasirinkus tinkamai prinokusį bananą gausite daugiau naudos sveikatai.

Onkologinių susirgimų prevencija

Bananuose yra specifinių baltymų, kurie padeda užkirsti kelią onkologiniams susirgimams. Prinokę vaisiai šių baltymų turi kur kas daugiau, todėl rekomenduojama rinktis bananus, kurių žievelė šiek tiek parudavusi.

Kova su mėšlungiu

Mineralų trūkumas yra dažna raumenų spazmų priežastis. Jeigu norite išvengti raumenų spazmų, reikia vartoti daug kalio ir magnio turinčių produktų. Bananai yra būtent tokie. Štai kodėl daugelis sportininkų įtraukia bananus į savo mitybą.

Inkstų ligų prevencija

Pakankamai kalio turintys produktai padeda išvengti inkstų akmenų susiformavimo. Kaip atskleidė vienas tyrimas, reguliarus bananų vartojimas gali sumažinti piktybinių darinių inkstuose susidarymą net 40 procentų.

Stipri širdis

Kaliu praturtinta mityba rekomenduojama tiems, kurie turi aukštą kraujo spaudimą bei polinkį širdies ir kraujagyslių ligoms. Jeigu kasdien gausite 1,3 gramo kalio, širdies problemų rizika sumažės 26 procentais. Norint aprūpinti organizmą tokiu kalio kiekiu, priklausomai nuo jūsų kūno svorio reikia suvalgyti du ar tris bananus.

Švarios kraujagyslės

Cholesterolis yra pagrindinė kraujagyslių obstrukcijos priežastis, kas galiausiai baigiasi ateroskleroze. Bananuose yra fitosterolių, kurie padeda sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje ir taip palaiko kraujagyslių sistemos sveikatą.

Sveikas skrandis

Bananai rekomenduojami žmonėms, turintiems skrandžio opų ar patenkantiems į šios problemos rizikos grupę. Šiuose vaisiuose yra specialaus fermento, kuris skatina pilvo sieneles apsaugančių gleivių sekreciją.

Energijos šaltinis

Dėl vitaminų ir mineralų gausos bananai yra puikus energijos šaltinis. Paprastieji angliavandeniai greitai virškinami, todėl gali papildyti jūsų energijos šaltinius bemaž iškart vos tik juos suvalgote.

Gera nuotaika

Bananuose yra „laimės hormonu“ vadinamo dopamino, taip pat dalis vitamino B komplekso, kuris teigiamai veikia nervų sistemą. Šios savybės leidžia bananams atsidurti tarp produktų, kuriuos galime valgyti kritus nuotaikai.

Padeda sergantiems diabetu

Šie tropiniai vaisiai turi tam tikro atsparaus krakmolo, kuris gerina II tipo cukriniu diabetu sergančių asmenų savijautą. Vertėtų paminėti, kad žaliuose bananuose šio krakmolo daugiau. Vidutinio dydžio žaliame banane yra apie 12,5 gramo šio krakmolo, o štai prinokusiame – vos 5 gramai.

Liekna figūra

Tas pats atsparusis krakmolas taip pat neleidžia jūsų organizme kauptis riebalams ir pagerina energijos eikvojimą, kas teigiamai, greitai ir matomai veikia intensyviai sportuojant ir metant svorį. Kasdien rekomenduojama suvartoti 10 gramų šios medžiagos. Žinoma, taip pat turite išlikti aktyvūs ir kontroliuoti savo mitybos įpročius.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

10 dalykų, kurie lėtina jūsų medžiagų apykaitą ir trukdo sėkmingai mesti svorį (8)

Atsikratykite šių įpročių dabar tam, kad padidintumėte savo kalorijų deginimo galimybes.

Išsamusis 2017-ųjų sveikatos horoskopas visiems Zodiako ženklams

Žinoma, kad domina, ką žada šie metai mūsų asmeninei laimei ir karjerai. Tačiau jei nebus sveikatos, kam ta meilė ir darbas, tiesa?

Naudingiausi kambariniai augalai nuo nemigos, galvos skausmo, virusų (5)

Namuose esanti įvairi technika - kompiuteriai, spausdintuvai, televizoriai, kondicionieriai ir t.t. - ora paverčia negyvu. Apsaugoti aplinką nuo žalingo poveikio bei palaikyti namuose švarų orą padės augalai-sanitarai.

Koks moters kvapas labiausiai atstumia vyrus? (44)

Sakote, saldus gėlių aromatas? O gal cukraus vata ar kadagiais dvelkiantis aromatas? Ne - yra kvapas, kuris labiausiai dirgina vyro uoslę.

Kokias ligas išduoda nemalonus kūno kvapas? (14)

Ko gero kiekvienas mūsų yra patyręs, ką reiškia būtų tuo žmogumi, kuris skleidžia nemalonų kvapą patalpoje – galbūt po itin intensyvios treniruotės, o gal po to, kai pietums valgėte mėsainį su svogūnais.

Sisiojimo reikaliukai: kas rodo, kad turi rimtų problemų? (4)

Stebėdamos savo šlapimą galite išvengti įvairių sveikatos sutrikimų ir užkirsti kelią rimtoms ligoms.

Paprasti būdai, padedantys atsikratyti knarkimo (12)

Jei lovoje miegi ne viena, tenka priprasti prie mylimojo miegojimo įpročių. Vieni dažnai vartosi, stumia tave į lovos kraštą, kiti nepasidalina viena antklode, o treti knarkia.

Bananų jėga: mažina cholesterolį, įveikia mėšlungį, stiprina širdį (kada rinktis žalius, o kada - prinokusius?) (25)

Bananai yra ne tik skanūs, bet ir sveiki. Juose esantys vitaminai ir naudingos maistingosios medžiagos labai palankiai veikia mūsų organizmą.

Užkirsk kelią pagurkliui: lengva ir veiksminga mankšta (9)

Dažnai rūpindamosis apelsino žievele ant užpakaliuko pamištame kitas vietas, išduodančias biologinį amžių ir sočias vakarienes - pagurklį.

Pasigamink nebrangų natūralų dezodorantą nuo prakaitavimo (1)

Galima pasigaminti, kremo, šampūno, kaukių plaukams ir odai. Jūsų kosmetikos lentyną gali papildyti ir naminis dezodorantas.

5 paprasti būdai pagreitinti medžiagų apykaitą (10)

Jau retai kurią moterį reikia įtikinėti, kad antsvoris dažnai susijęs su sutrikusia medžiagų apykaita. Kaip pagreitinti metabolizmą?

Kaip subalansuoti svoriui įtakos turinčius hormonus (4)

Sunku patikėti, kad mūsų svoris priklauso ne tik nuo suvartojamų kalorijų skaičiaus, bet ir nuo nematomų cheminių medžiagų organizme. Būtent hormonai veikia mūsų medžiagų apykaitą, nes jie nurodo organizmui – kaupti riebalus ar deginti.

Skanūs ir sotūs kokteiliai, kurie degina riebalus (10)

Kad suvalgytume mažiau ir nepriaugtume nepageidaujamo svorio, puikus išsigelbėjimas - pakeisti požiūrį į mitybą ir atlikti generalinę vartojamo maisto pertvarką.

Žuvis, kuri naudingumu prilygsta lašišai, o yra gerokai pigesnė (30)

Kai tik spusteli šalčiai, tai ir dairomės į riebesnius kąsnelius, kad papildytume energijos atsargas.

Gudrybė, padėsianti apsaugoti rankas plaunant indus (10)

Virtuvės priežiūros neįsivaizduojame be cheminių valiklių, todėl turime taikytis su žalingomis pasekmėmis: sudirgusia, išsausėjusia oda, alergijomis, trapiais ir lūžinėjančiais nagais.