Bananų jėga: mažina cholesterolį, įveikia mėšlungį, stiprina širdį (kada rinktis žalius, o kada - prinokusius?)

 (26)
Bananai yra ne tik skanūs, bet ir sveiki. Juose esantys vitaminai ir naudingos maistingosios medžiagos labai palankiai veikia mūsų organizmą.
© Shutterstock

Parengėme šio atogrąžų vaisiaus naudigų savybių sąrašą, ir jis tikrai netrumpas. Beje, verta paminėti, kad beveik visos gerosios savybės priklauso nuo banano prinokimo. Tai nereiškia, kad kurių nors bananų nereikėtų valgyti ir vietoj vieno rinktis kitą. Tiesiog pasirinkus tinkamai prinokusį bananą gausite daugiau naudos sveikatai.

Onkologinių susirgimų prevencija

Bananuose yra specifinių baltymų, kurie padeda užkirsti kelią onkologiniams susirgimams. Prinokę vaisiai šių baltymų turi kur kas daugiau, todėl rekomenduojama rinktis bananus, kurių žievelė šiek tiek parudavusi.

Kova su mėšlungiu

Mineralų trūkumas yra dažna raumenų spazmų priežastis. Jeigu norite išvengti raumenų spazmų, reikia vartoti daug kalio ir magnio turinčių produktų. Bananai yra būtent tokie. Štai kodėl daugelis sportininkų įtraukia bananus į savo mitybą.

Inkstų ligų prevencija

Pakankamai kalio turintys produktai padeda išvengti inkstų akmenų susiformavimo. Kaip atskleidė vienas tyrimas, reguliarus bananų vartojimas gali sumažinti piktybinių darinių inkstuose susidarymą net 40 procentų.

Stipri širdis

Kaliu praturtinta mityba rekomenduojama tiems, kurie turi aukštą kraujo spaudimą bei polinkį širdies ir kraujagyslių ligoms. Jeigu kasdien gausite 1,3 gramo kalio, širdies problemų rizika sumažės 26 procentais. Norint aprūpinti organizmą tokiu kalio kiekiu, priklausomai nuo jūsų kūno svorio reikia suvalgyti du ar tris bananus.

Švarios kraujagyslės

Cholesterolis yra pagrindinė kraujagyslių obstrukcijos priežastis, kas galiausiai baigiasi ateroskleroze. Bananuose yra fitosterolių, kurie padeda sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje ir taip palaiko kraujagyslių sistemos sveikatą.

Sveikas skrandis

Bananai rekomenduojami žmonėms, turintiems skrandžio opų ar patenkantiems į šios problemos rizikos grupę. Šiuose vaisiuose yra specialaus fermento, kuris skatina pilvo sieneles apsaugančių gleivių sekreciją.

Energijos šaltinis

Dėl vitaminų ir mineralų gausos bananai yra puikus energijos šaltinis. Paprastieji angliavandeniai greitai virškinami, todėl gali papildyti jūsų energijos šaltinius bemaž iškart vos tik juos suvalgote.

Gera nuotaika

Bananuose yra „laimės hormonu“ vadinamo dopamino, taip pat dalis vitamino B komplekso, kuris teigiamai veikia nervų sistemą. Šios savybės leidžia bananams atsidurti tarp produktų, kuriuos galime valgyti kritus nuotaikai.

Padeda sergantiems diabetu

Šie tropiniai vaisiai turi tam tikro atsparaus krakmolo, kuris gerina II tipo cukriniu diabetu sergančių asmenų savijautą. Vertėtų paminėti, kad žaliuose bananuose šio krakmolo daugiau. Vidutinio dydžio žaliame banane yra apie 12,5 gramo šio krakmolo, o štai prinokusiame – vos 5 gramai.

Liekna figūra

Tas pats atsparusis krakmolas taip pat neleidžia jūsų organizme kauptis riebalams ir pagerina energijos eikvojimą, kas teigiamai, greitai ir matomai veikia intensyviai sportuojant ir metant svorį. Kasdien rekomenduojama suvartoti 10 gramų šios medžiagos. Žinoma, taip pat turite išlikti aktyvūs ir kontroliuoti savo mitybos įpročius.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (2)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (16)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.

10 natūralių būdų kovoti su pūslelinę (ledukai, degtinė, paracetamolio tebletės ir kt.) (13)

„Ir vėl vėjas nubučiavo" - taip sakoma, kai ir vėl užklumpa nemalonioji lūpų pūslelinė.

10 dalykų, kurie lėtina jūsų medžiagų apykaitą ir trukdo sėkmingai mesti svorį (9)

Atsikratykite šių įpročių dabar tam, kad padidintumėte savo kalorijų deginimo galimybes.