Bananų jėga: mažina cholesterolį, įveikia mėšlungį, stiprina širdį (kada rinktis žalius, o kada - prinokusius?)

 (23)
Bananai yra ne tik skanūs, bet ir sveiki. Juose esantys vitaminai ir naudingos maistingosios medžiagos labai palankiai veikia mūsų organizmą.
© Shutterstock

Parengėme šio atogrąžų vaisiaus naudigų savybių sąrašą, ir jis tikrai netrumpas. Beje, verta paminėti, kad beveik visos gerosios savybės priklauso nuo banano prinokimo. Tai nereiškia, kad kurių nors bananų nereikėtų valgyti ir vietoj vieno rinktis kitą. Tiesiog pasirinkus tinkamai prinokusį bananą gausite daugiau naudos sveikatai.

Onkologinių susirgimų prevencija

Bananuose yra specifinių baltymų, kurie padeda užkirsti kelią onkologiniams susirgimams. Prinokę vaisiai šių baltymų turi kur kas daugiau, todėl rekomenduojama rinktis bananus, kurių žievelė šiek tiek parudavusi.

Kova su mėšlungiu

Mineralų trūkumas yra dažna raumenų spazmų priežastis. Jeigu norite išvengti raumenų spazmų, reikia vartoti daug kalio ir magnio turinčių produktų. Bananai yra būtent tokie. Štai kodėl daugelis sportininkų įtraukia bananus į savo mitybą.

Inkstų ligų prevencija

Pakankamai kalio turintys produktai padeda išvengti inkstų akmenų susiformavimo. Kaip atskleidė vienas tyrimas, reguliarus bananų vartojimas gali sumažinti piktybinių darinių inkstuose susidarymą net 40 procentų.

Stipri širdis

Kaliu praturtinta mityba rekomenduojama tiems, kurie turi aukštą kraujo spaudimą bei polinkį širdies ir kraujagyslių ligoms. Jeigu kasdien gausite 1,3 gramo kalio, širdies problemų rizika sumažės 26 procentais. Norint aprūpinti organizmą tokiu kalio kiekiu, priklausomai nuo jūsų kūno svorio reikia suvalgyti du ar tris bananus.

Švarios kraujagyslės

Cholesterolis yra pagrindinė kraujagyslių obstrukcijos priežastis, kas galiausiai baigiasi ateroskleroze. Bananuose yra fitosterolių, kurie padeda sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje ir taip palaiko kraujagyslių sistemos sveikatą.

Sveikas skrandis

Bananai rekomenduojami žmonėms, turintiems skrandžio opų ar patenkantiems į šios problemos rizikos grupę. Šiuose vaisiuose yra specialaus fermento, kuris skatina pilvo sieneles apsaugančių gleivių sekreciją.

Energijos šaltinis

Dėl vitaminų ir mineralų gausos bananai yra puikus energijos šaltinis. Paprastieji angliavandeniai greitai virškinami, todėl gali papildyti jūsų energijos šaltinius bemaž iškart vos tik juos suvalgote.

Gera nuotaika

Bananuose yra „laimės hormonu“ vadinamo dopamino, taip pat dalis vitamino B komplekso, kuris teigiamai veikia nervų sistemą. Šios savybės leidžia bananams atsidurti tarp produktų, kuriuos galime valgyti kritus nuotaikai.

Padeda sergantiems diabetu

Šie tropiniai vaisiai turi tam tikro atsparaus krakmolo, kuris gerina II tipo cukriniu diabetu sergančių asmenų savijautą. Vertėtų paminėti, kad žaliuose bananuose šio krakmolo daugiau. Vidutinio dydžio žaliame banane yra apie 12,5 gramo šio krakmolo, o štai prinokusiame – vos 5 gramai.

Liekna figūra

Tas pats atsparusis krakmolas taip pat neleidžia jūsų organizme kauptis riebalams ir pagerina energijos eikvojimą, kas teigiamai, greitai ir matomai veikia intensyviai sportuojant ir metant svorį. Kasdien rekomenduojama suvartoti 10 gramų šios medžiagos. Žinoma, taip pat turite išlikti aktyvūs ir kontroliuoti savo mitybos įpročius.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Paprasti būdai, padedantys atsikratyti knarkimo (12)

Jei lovoje miegi ne viena, tenka priprasti prie mylimojo miegojimo įpročių. Vieni dažnai vartosi, stumia tave į lovos kraštą, kiti nepasidalina viena antklode, o treti knarkia.

Bananų jėga: mažina cholesterolį, įveikia mėšlungį, stiprina širdį (kada rinktis žalius, o kada - prinokusius?) (23)

Bananai yra ne tik skanūs, bet ir sveiki. Juose esantys vitaminai ir naudingos maistingosios medžiagos labai palankiai veikia mūsų organizmą.

Užkirsk kelią pagurkliui: lengva ir veiksminga mankšta (8)

Dažnai rūpindamosis apelsino žievele ant užpakaliuko pamištame kitas vietas, išduodančias biologinį amžių ir sočias vakarienes - pagurklį.

Pasigamink nebrangų natūralų dezodorantą nuo prakaitavimo (1)

Galima pasigaminti, kremo, šampūno, kaukių plaukams ir odai. Jūsų kosmetikos lentyną gali papildyti ir naminis dezodorantas.

5 paprasti būdai pagreitinti medžiagų apykaitą (10)

Jau retai kurią moterį reikia įtikinėti, kad antsvoris dažnai susijęs su sutrikusia medžiagų apykaita. Kaip pagreitinti metabolizmą?

Kaip subalansuoti svoriui įtakos turinčius hormonus (4)

Sunku patikėti, kad mūsų svoris priklauso ne tik nuo suvartojamų kalorijų skaičiaus, bet ir nuo nematomų cheminių medžiagų organizme. Būtent hormonai veikia mūsų medžiagų apykaitą, nes jie nurodo organizmui – kaupti riebalus ar deginti.

Skanūs ir sotūs kokteiliai, kurie degina riebalus (10)

Kad suvalgytume mažiau ir nepriaugtume nepageidaujamo svorio, puikus išsigelbėjimas - pakeisti požiūrį į mitybą ir atlikti generalinę vartojamo maisto pertvarką.

Žuvis, kuri naudingumu prilygsta lašišai, o yra gerokai pigesnė (29)

Kai tik spusteli šalčiai, tai ir dairomės į riebesnius kąsnelius, kad papildytume energijos atsargas.

Gudrybė, padėsianti apsaugoti rankas plaunant indus (10)

Virtuvės priežiūros neįsivaizduojame be cheminių valiklių, todėl turime taikytis su žalingomis pasekmėmis: sudirgusia, išsausėjusia oda, alergijomis, trapiais ir lūžinėjančiais nagais.

7 žingsniai lieknos talijos link (6)

Sakoma, kad roges reikia ruošti vasarą... Na, tuomet žiema tinkamiausias laikas pradėti dailinti pilvo linijas. Be to, prieš šventes visos norime atrodyti dailiau, todėl pats metas susiimti!

Veiksmingi būdai numalšinti alkį be maisto (7)

Nuslopinti alkio pojūtį nėra sudėtinga, svarbu žinoti kelias gudrybes ir jomis naudotis. Tai padės sėkmingai laikytis dietos, sveikai maitintis ir neprisikimšti greitų užkandžių ištikus alkio priepuoliams.

Vaistažolės, kurios gerina seksualinį gyvenimą (4)

Nekalčiausia vaistažolių tinktūra, tinkamai naudojama, gali sužadinti norą mylėtis, todėl dėl vaistų vartojimo pasitarkite su savo... ne, ne gydytoju, o partneriu.

Tyrimas: pilno grūdo produktai mažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką

Šiuolaikinis gyvenimo tempas ir nesubalansuota mityba veda prie dažnėjančių širdies ir kraujagyslių ligų. Naujausi tyrimai atskleidė, kad šių ligų gali padėti išvengti pilno grūdo produktais praturtinta mityba.

Ką daryti, kad prakaitavimas nevirstų košmaru? (2)

Artėjant gražiausioms metų šventėms visus nejučia įtraukia prieššventinio pasiruošimo bumas ir nesibaigianti vakarėlių virtinė. Vieniems tai sukelia džiaugsmingą šurmulį, kitiems – nerimą, kad vakarėlio metu aplinkiniai pastebės kruopščiai slepiamą bėdą – gausų prakaitavimą, kuris žliaugia veidu ar kaupiasi pažastyse net neužsiimant aktyvia fizine veikla. Tad ko imtis, kad šventinis vakarėlis nevirstų košmaru?

Štai jums įrodymai, kodėl nereikia paisyti svarstyklių skaičių! FOTO (8)

Ne paslaptis, kad riebalai sveria mažiau už raumenis, todėl, pavyzdžiui, 65 kilogramus sveriančios sportiško sudėjimo moters kūnas atrodys visai kitaip, nei treniruočių neragavusios.